به گزارش افکارنیوز، در این نشست خبری محمدعلی رستگار رییس فدراسیون جودو در مورد عملکرد تیم ملی در تایلند ابراز رضایت کرد و گفت: تیم ملی در مسابقه‌های تایلند عملکرد رضایت‌بخشی داشت و حتی اگر همین مدال‌ها هم به دست نمی‌آمد از بچه‌ها راضی بودم. تیم اعزامی ایران به دلیل نحوه مبارزه کردن و البته جوان بودن عملکرد قابل قبولی داشت. اتفاقی که در حال حاضر در جودوی ما رخ داده، این است که ملی‌پوشان ترسی برای مبارزه کردن ندارند. آن‌ها وقتی روی تاتامی می‌روند تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در اوزان ۶۰ تا ۶۶ کیلوگرم در تیم ملی مشکل جدی وجود دارد، گفت: ‌ در نشست آسیب شناسی که داشتیم این مسئله را به صورت ویژه بررسی کردیم و سه راهکار پیش‌بینی شده است. راهکار اول ما این است که برای این اوزان مسابقه‌های ویژه‌ای را برگزار کنیم تا تمام استعدادهای کشور شناسایی شوند. راهکار دوم فراخوان به تمام استان‌هاست تا آن‌ها نفرات برتر خود در این اوزان را به ما بگویند و راهکار سوم ما این است که اگر نفراتی در اوزان بالاتر می‌توانند با کم کردن وزن به این اوزان بیایند و عملکرد بهتری داشته باشند را شناسایی کرده و امتحان کنیم.

رییس فدراسیون جودو در مورد عملکرد سعید مولایی در وزن ۷۳ - کیلوگرم گفت: او نشان داد که می‌تواند در سطح جهانی و المپیک جودوکار خوبی باشد. در وزن ۸۱ - کیلوگرم هم قاسمی نژاد و مرادی را محک زدیم که عملکرد خوبی داشتند. از عملکرد جواد محجوب و پهلوانی هم رضایت داریم.

وی در پاسخ به این سوال که کادر فنی نسبت به داوری‌های مسابقه‌های قهرمانی آسیا اعتراض داشت، آیا او این اعتراض را می‌پذیرد؟ گفت: ما چنین ادعایی نداریم. داوران این دوره از رقابت‌ها جوانمردانه و خوب قضاوت کردند. اما نقاط ابهامی بود که آن هم به دلیل جدید بودن قوانین است. برای نمونه یک مورد در دیدار با قزاقستان به وجود آمد که ما نسبت به آن اعتراض داشتیم و فیلم آن را تهیه کرده و به فدراسیون جهانی فرستادیم تا آن‌ها از این مورد در کلاس‌های آموزشی خود استفاده کنند.

رستگار در مورد اینکه آیا رودکی با فدراسیون جودو مشکلی دارد؟ گفت: ‌ او هیچ مشکلی ندارد.

وی در مورد عملکرد کادر فنی در تایلند گفت: اولویت من در مورد تیم ملی این است که افرادی در این بخش فعالیت کنند که بدون حاشیه باشند. اگر قرار است افرادی عضو کادر فنی باشند و حاشیه‌سازی کنند ترجیح می‌دهم که از این افراد در جای دیگری استفاده کنیم. هم‌اکنون اعضای کادر فنی ما در جوی بسیار آرام کار خود را انجام می‌دهند البته افراد بسیاری هم هستند که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند اما عضو کادر نیستند. یکی از آفت‌های قبلی کادر فنی تیم ملی این بود که حاشیه زیادی اطراف آن‌ها وجود داشت و حاشیه ها اجازه نمی‌داد کارها خوب پیش برود.

رییس فدراسیون جودو یادآور شد: تصمیم‌های خوبی برای تقویت کادر فنی تیم ملی داریم و قرار است مربیان یا مدرسانی را به صورت مقطعی به کار بگیریم. هر جا که لازم باشد افرادی را به تیم ملی اضافه می‌کنیم.

رستگار در مورد وضعیت مالی فدراسیون جودو گفت: حدود ۱۲ برنامه برون‌مرزی مهم را برای سال ۹۲ مد نظر داریم که هزینه این اعزام‌ها حدود یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. این هزینه غیر از هزینه‌های جاری فدراسیون است. بنابراین می‌بینید که وضعیت ما چطور است.

رییس فدراسیون جودو در مورد برنامه‌ها برای بخش بانوان این فدراسیون گفت: نگاه ویژه‌ای به این بخش داشتیم و داریم و از سال گذشته هم چندین اعزام مهم را انجام دادیم اما به خاطر مشکلاتی که منشاء آن صددرصد افراد داخلی بودند، نتوانستیم آن‌ها را در مسابقه‌ها شرکت دهیم. سرمایه‌گذاری ما روی رده سنی نوجوانان و جوانان است و برای این رده‌های سنی همپای مردان اردو می‌گذاریم. اما نباید فراموش کنیم که مدال‌آوری در این بخش به زمانی بیشتر از بخش مردان احتیاج دارد.

رستگار در مورد جذب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان افزود: در ۶ ماه اول سال قبل تلاش کردیم دو مربی خارجی به خدمت بگیریم اما با توجه به مشکلات مالی که به وجود آمد و کمیته ملی المپیک اعلام کرد که با مربیان قرارداد نمی‌بندد نتوانستیم این مسئله را به سرانجام برسانیم. هفته گذشته هم در مسابقه‌های آسیایی با یک مربی از ژاپن و کره صحبت کردم اما گفتند که نمی‌توانند به ایران بیایند. در این بخش دنبال مربی‌ای هستیم که سطح بالاتری نسبت به مربیان داخلی داشته باشد.

وی افزود: سال ۹۲ سال بسیار پرحجمی برای ماست و ۱۲ برنامه مهم را پیش رو داریم. هدف کوتاه ما مسابقه‌های قهرمانی جهان، میان مدت ما بازی‌های آسیایی و برنامه بلند‌مدت‌مان موفقیت در المپیک ۲۰۱۶ است که امیدواریم این تیم جوان نتیجه خوبی بگیرد.

میراسماعیلی: با ادامه این روند جودوی ایران می‌تواند در المپیک مدال بگیرد

در ادامه این نشست آرش میراسماعیلی مدیر فنی تیم‌های ملی اظهار کرد: از همه تشکر می‌کنم که اجازه دادند تیم ملی بزرگسالان ایران پوست‌اندازی کند. جا دارد از مسئولان قبلی فدراسیون تشکر کنم. امیدوارم جودوی ایران در آینده همچنان این روند رو به رشد را طی کند و شگفتی‌ساز شود. با ادامه این روند جودوی ایران می‌تواند در المپیک مدال بگیرد.

وی یادآور شد: بعد از بررسی نتایج تیم ملی در تایلند به این نتیجه رسیدیم که بازنگری کلی را در ساختار تیم ملی انجام دهیم و بخشی را مخصوص آنالیز برنامه‌های تیم ملی تشکیل دادیم. اعزام داوران به مسابقه‌های مهم و استفاده از مربیان استانی به صورت مقطعی هم از دیگر برنامه‌ها برای تقویت کادر فنی است.

قهرمان جودوی جهان در مورد وضعیت رودکی گفت: او از قهرمانان خوب ماست و سال‌ها برای جودو زحمت کشیده است. کاپیتان تیم ملی از امیدهای مدال ما در المپیک لندن بود اما متاسفانه آن را از دست داد و در این مدت هم دو عمل جراحی انجام داده است. قصد داریم تا دوران نقاهتش را به خوبی سپری کند و با برنامه‌ریزی اصولی و انجام بدنسازی ویژه او را به تیم ملی برگردانیم. برنامه اصلی ما رسیدن این جودوکار خوب ما به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ است.

میراسماعیلی با تاکید بر اینکه رودکی هیچ مشکلی با فدراسیون ندارد گفت: تا زمانی که من در تیم ملی هستم بحثرقابت در تیم وجود خواهد داشت و با قهرمان سالاری برخورد خواهد شد. همه ورزشکاران باید مطیع برنامه‌های فدراسیون باشند و در چارچوب برنامه‌های تیم ملی حرکت کنند که خوشبختانه رودکی هم در برنامه‌های ما تعامل خوبی داشت و مدال‌آوری هم کرد. در قبال این موارد از قهرمانان حمایت می‌کنیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم.

نایب رییس فدراسیون جودو در مورد انتقاداتی که از سبک‌وزن‌های تیم ملی شد گفت: در این انتقادها به هیچ عنوان نگاه ما فردی نیست بلکه نگاه سازمانی و سیستمی داریم. این افراد بهترین‌های ایران در اوزان خود هستند اما می‌خواهیم اوزان ۶۰ و ۶۶ ما مانند قبل شود که شانس زیادی برای کسب مدال داشتند.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که اگر برای شورای شهر انتخاب شود در جودو میماند یا خیر افزود: مردم نسبت به من محبت دارند اما این را باید بگویم هرجا که باشم خدمتگزار مردم هستم. قبلا در لباس ورزشکار، امروز در این لباس و شاید سال بعد در لباس دیگر. مهم این است که ورزشی هستم و ورزشی خواهم ماند. فعلا تمام تمرکزم جودو است.