دشمن اول کارلوس کی‌روش کیست؟

به گزارشافکارنیوز،داور سنگاپوری و شش هفت ملی‌پوشی که در آستانه محرومیتند دو دلیل برای درهم کشیده شدن چهره مرد پرتغالی است تا جایی که این دلواپسی تنها در قلب و چشمان کروش نمی‌ماند. در نشست خبری که سرمربی تیم ملی با خبرنگاران دارد و در لابلای حرف‌هایش، جایی که صدایش می‌لرزد و از انتخاب داور سنگاپوری می‌گوید، می‌توان تمام نگرانی‌های کروش را درک کرد.

قضاوت عبدالبشیر در بازی با کره جنوبی، خاطره بدی را در ذهن فوتبال ملی ایران گذاشته و همین خاطره بد وقتی در کنار رزومه کاری او در دو سال گذشته قرار می‌گیرد و با حرف‌های کروش در نشست خبری تکمیل می‌شود، یک پیغام را دارد، اینکه همه باید چهار چشمی مراقب داور سنگاپوری باشند تا مبادا در بازی با قطر از ایرانی‌ها آزرده خاطر شود و کارت زردش را به بازیکنان ایران نشان دهد، به خصوص بازیکنانی که در بازی‌های قبل کارت زرد گرفته‌اند.

قطر، لبنان و کره جنوبی، سه بازی حساس پیش‌روی تیم ملی هستند که پیروزی در دو بازی اول، برای فوتبال ملی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد اما انتخاب داور سنگاپوری که به طور میانگین در هر بازی ۴ کارت زرد می‌دهد ناخودآگاه تیم ایران و بازیکنانش را دست به عصا می‌کند به خصوص حالا که کروش هم روی این موضوع دست گذاشته است.

مرد پرتغالی به واسطه این داور، در بازی با قطر نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و انتخاب دوباره این داور برای ایران، مهم‌ترین دلیل برای برهم زدن تمرکز تیمی ایران است به خصوص اینکه نگاه به لیست بازیکنانی که از ابتدای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی کارت زرد گرفته‌اند، کمی نگران‌کننده می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران از روزی که در نخستین بازی به مصاف مالدیو رفت تا به امروز ۱۳ بازی انجام داده و در مجموع این بازی‌ها، بازیکنان ایران(البته اگر دو کارت زرد مسعود شجاعی که منجر به کارت قرمز شد را هم لحاظ کنیم)، ۲۳ کارت زرد گرفته‌اند که این اعداد نشان می‌دهد تقریبا در هر بازی ۸/۱(نزدیک به ۲) کارت زرد داده شده است. این عدد زمانی نگران‌کننده می‌شود که طبق جدولی که در قالب این مطلب منتشر شده، ۱۱ بازیکن(به جز اشکان دژاگه) هنوز یک کارت زرد دارند و اگر در لیست کروش برای بازی‌های پیش‌رو باشند، یعنی اینکه کروش یک تیم کامل دارد که در آستانه گرفتن کارت زرد دوم و محرومیت هستند.

با نگاه به این اعداد بیشتر از قبل مطمئن می‌شویم که باید نگران داور سنگاپوری باشیم چون از بین این بازیکنان، ۷-۶ بازیکنی هستند که پتانسیل حضور در دیدار با قطر را دارند اما آیا رزومه‌ای که از داور سنگاپوری می‌دانیم و همینطور با توجه به اتفاق‌های بازی با کره جنوبی، باعثنمی‌شود روی عملکرد این بازیکنان تاثیر منفی گذاشته شود؟

سال ۲۰۱۳:
* جیانگسو ساینتی چین صفر - اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۲(۲۴ آوریل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا) هفت کارت زرد
* استقلال ایران صفر - الهلال عربستان یک(۹ آوریل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا) پنج کارت زرد
* ازبکستان یک - لبنان صفر(۲۶ مارس ۲۰۱۳ مقدماتی جام جهانی - دور چهارم گروه A) یک کارت زرد
* بوریرام یونایتد تایلند صفر - اف سی سئول کره‌جنوبی صفر(۱۲ مارس ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا) سه کارت زرد
* صبای قم یک - الشباب عربستان یک(۹ فوریه ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان آسیا) چهار کارت زرد

سال ۲۰۱۲:
* ایران یک - کره جنوبی صفر(۱۶ اکتبر ۲۰۱۲ مقدماتی جام جهانی - دور چهارم گروه A) پنج کارت زرد و یک کارت قرمز
* ژاپن یک - عراق صفر(۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ مقدماتی جام‌جهانی - دور چهارم گروه B) بدون کارت زرد و کارت قرمز
* آدلايد يونايتد استراليا يك - ناگويا گرامپوس ژاپن صفر (۲۹ مه ۲۰۱۲ ليگ قهرمانان آسيا - مرحله يكهشتم نهايي) دو كارت زرد