تاج: لیگ سیزدهم قطعا ۱۶ تیمی خواهد بود

به گزارشافکارنیوز،در‌حالیکه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طرح ۱۶ تیمی شدن سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را پیش از آغاز مسابقات فصل جاری تایید کرد و مصوبه آن را به اطلاع تمامی باشگاه‌های لیگ برتری رساند اما در هفته‌های گذشته برخی از باشگاه‌ها با تنظیم و امضای نامه‌ای خواستار لغو این مصویه و ۱۸ تیمی شدن دوباره این رقابتها شدند.

این نامه در نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در روز ۲۷ فروردین‌ماه توسط نمایندگان ۱۸ باشگاه لیگ برتری امضا شد و برای تصویب در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، در اختیار این فدراسیون قرار گرفت.

پس از این اتفاقات و درحالیکه علی کفاشیان اعلام کرده بود تا پایان رقابتهای لیگ برتر در خصوص این مسئله تصمیم گیری نمی‌شود، شامگاه دوشنبه مهدی تاج اعلام کرد سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قطعا با ۱۶ تیم برگزار می‌شود.

بر این اساس و تا پایان هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور سقوط تیمهای پیکان تهران، صنعت نفت آبادان و گهر دورود به لیگ دسته اول قطعی شده است. همچنین از بین دو تیم آلومینیوم هرمزگان و ذوبآهن اصفهان هم یک تیم به لیگ دسته اول سقوط خواهد کرد و تیم دیگر برای حضور در رقابتهای لیگ سیزدهم باید به مصاف تیم پیروز پلیآف لیگ دسته اول برود.