می‌بردیم من امپراطور بودم، رویانیان وزیر!

به گزارش افکارنیوز،یحیی گل‌محمدی درباره ناکامی پرسپولیس در جام حذفی و شکست از سپاهان، اظهار داشت: باید بررسی کنیم تیمی که من تحویل گرفتم در چه وضعیتی بود. من مربی خانه نشینی نبودم که زنگ بزنند و بخواهند به پرسپولیس کمک کنم. بنا به دلایلی که بیشتر برای کمک به پرسپولیس بود، دستیار مانوئل ژوزه شدم.

تشخیص کمیته فنی درست بود
وی افزود: من سه ماه به عنوان دستیار ژوزه کار کردم. بعد از نتایج ضعیف تیم کمیته فنی تشخیص داد که من بهترین فرد برای سرمربیگری هستم که تشخیص آنها هم درست بود چون سه ماه کنار تیم بودم و تمام نقاط ضعف و قوت آنرا می‌دانستم. کمتر کسی فکر می‌کرد بازی اول ما در جام حذفی حتی بتوانیم ملوان را شکست بدهیم ولی در نهایت این تیم را با شش گل شکست دادیم.

ارزیابی همه مسابقه آخر است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به تشریح عملکردش در این تیم پرداخت و تاکید کرد: ما در جام حذفی با تیم‌های بزرگی بازی و آنها را حذف کردیم. خیلی از بازی‌های لیگ را به خاطر جام حذفی از دست دادیم. نتایج ما نتایج خوبی بود ولی متاسفانه ارزیابی همه، نتیجه‌ای است که در مسابقه آخر رقم خورده است.

از دست دادن جام حذفی ناکامی نیست
گل‌محمدی در خصوص اینکه " به هر حال شما در جام حذفی ناکام بوده‌اید "، یادآور شد: این ناکامی نیست. به عنوان مثال اگر دورتمند در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل بایرن مونیخ شکست بخورد، آیا شما به آن می‌گویید ناکامی؟

انتقاد از سئوال برنامه نود
وی که روی خط برنامه نود حاضر شده بود، با انتقاد از سئوال پیامکی این برنامه افزود: اگر قبل از فینال جام حذفی سئوال شما این بود که مهمترین موفقیت پرسپولیس چه بوده است، همه می‌گفتند کادر فنی. شما باید توجه داشته باشید که کادر فنی این فصل پرسپولیس دو بخش دارد. من فقط نیم فصل دوم سرمربی بودم.

سه، چهار ماه منتظر این روزها بودند
گل‌محمدی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: پرسپولیس در نیم فصل با یکی از بحرانی‌ترین سال‌های چند دهه اخیر مواجه بود. هیچ مربی‌ای جرات نمی‌کرد این تیم را تحویل بگیرد. حتی پیشکسوتانی که به راحتی نشسته‌اند و ما را تخریب می‌کنند جرات این کار را نداشتند. آنها سه، چهار ماه است که منتظر چنین روزی بودند.

نژاد فلاح در حدی نیست که این حرف‌ها را بزند
سرمربی پرسپولیس علاوه بر پیشکسوتان اعضای هیات مدیره را هم از انتقادش بی نصیب نگذاشت و گفت: اعضای هیات مدیره که حالا خیلی راحت انتقاد می‌کنند، همیشه بعد از بردهای تیم به من زنگ می‌زدند و تبریک می‌گفتند. آنها گوشی را دست به دست به یکدیگر می‌دادند تا به ما تبریک بگویند. آقای نژاد فلاح در حدی نیست که بخواهد حرف این حرف‌ها را بزند چون هیات مدیره یک جمع است نه یک فرد. الان چه شده است که با یک باخت آن هم مقابل سپاهان این انتقادها مطرح می‌شود.

توپ بنگر گل می‌شد من امپراطور بودم، رویانیان وزیر!
گل‌محمدی افزود: در ضمن اگر توپ محسن بنگر به جای اینکه به تیر بخورد، وارد دروازه سپاهان می‌شد الان من امپراطور بودم و رویانیان وزیر! چطور با یک باخت موفقیت‌های قبلی تیم را نادیده می‌گیریم؟ این نهایت بی انصافی است.

آنقدر که نگران کفتر بازی هستند، نگران پرسپولیس نیستند!
سرمربی پرسپولیس مجددا به انتقاد از بعضی پیشکسوتان پرسپولیس پرداخت. او تاکید کرد: یکسری آدم‌ها دلشان برای پرسپولیس نمی‌سوزد. آنها راحت حرف می‌زنند. آنها آنقدر که نگران کفتر بازی هستند، نگران پرسپولیس نیستند! همان آقایی که ادعا می‌کند ۱۴ سال در پرسپولیس بوده است ولی در میان مردم جایی ندارد چون وقتی به یک تیم دیگر رفت و به پرسپولیس گل زد، مشت‌هایش را گره و خوشحالی کرد.

این تخریب‌ها انصاف نیست
" همه منتظر بودند پرسپولیس در جام حذفی شکست بخورد ". وی با بیان این مطلب یادآور شد: ببینید از صبح(دوشنبه) تا شب در سایت‌ها و روزنامه‌ها چقدر مطلب علیه ما نوشته‌اند. اینکه بیایند و تخریب کنند، این انصاف نیست. همه عملکرد ما را با یک بازی ارزیابی می‌کنند. من از ۲۰ بازی که سرمربی پرسپولیس بودم، یک باخت، هفت برد و هشت تساوی آوردم. ضمن اینکه در نیم فصل اول امتیاز گرفتن راحت بود ولی من سرمربی نبودم.

در شبکه‌های اجتماعی راحت به ما فحش می‌دهند
به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی هم درباره پرسپولیس منتشر می‌شود بی اطلاع نیست. سرمربی پرسپولیس در بخشی از صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرد و گفت: متاسفانه خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌آیند و راحت به ما و بازیکنان فحش می‌دهند. من هواداران را درک می‌کنم و می‌دانم در چند سال گذشته جقدر زجر کشیده‌اند ولی این رفتارها هم درست نیست.

به کریمی افتخار می‌کنم
گل‌محمدی در پاسخ به این سئوال که " آیا اگر به قبل از بازی برگردید، باز هم همین ترکیب را برای فینال انتخاب می‌کنید "؟، تاکید کرد: ترکیب ما ترکیب خوبی بود. کریمی ۸۵ دقیقه برای ما بازی کرد بدون اینکه قبل از آن بازی خوبی داشته باشد. کریمی صبح تا شب فیزیوتراپی بود و خودش را به این بازی رساند. به کریمی افتخار می‌کنم.

لازم بود کریمی از ابتدا در ترکیب باشد
وی افزود: بنده خدا علی تا جایی که توانست برای ما بازی کرد. این مسابقه سنگین بود و لازم بود که علی از اول در ترکیب باشد چون حضورش به بازیکنان ما شوک مثبت می‌داد و به سپاهان شوک منفی. کریم انصاریفرد هم که گفت احساس ضعف می‌کند و یک تعویضمان اینطوری از دست رفت. در هر صورت ما آنقدر مهره داشتیم که این مسئله را مدیریت کنیم و به نظرم بازی خوبی هم انجام دادیم.

مشکل پرسپولیس من و دایی نیستیم
سرمربی پرسپولیس در ادامه تاکید کرد: مشکل پرسپولیس من، علی دایی، حمید استیلی، مصطفی دنیزلی و مربیانی که در چند سال اخیر کار کرده‌اند نیستند. مشکل پرسپولیس عدم ثبات مدیریت و کادر فنی است. سپاهان کمترین تغییر را در این زمینه داشته است و برای همین موفق است. من هم بالاخره می‌روم و مشکلی ندارم ولی مشکل پرسپولیس جای دیگر است.

همسرم گفت چقدر پیر شده‌ای!
گل‌محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا فصل آینده در این تیم ماندگار است یا خیر، اظهار داشت: شاید باورتان نشود ولی در این سه، چهار ماه سخت‌ترین دوران زندگی‌ام را طی کرده‌ام. وقتی دخترم به دنیا آمد، همسر و دخترم را به شهرستان فرستادم. وقتی همسرم بعد از دو ماه برگشت و مرا دید، گفت چرا اینقدر پیر شده‌ای! ۷ ماه است که به مدرسه پسرم سر نزده‌ام و پرسپولیس تمام زندگی من شده بود. به هر حال تا آخر این فصل قرارداد دارم و باید دید چه پیش می‌آید.

به عدم ثبات مدیریت رای می‌دهم
وی درباره اینکه به کدام گزینه برای ناکامی پرسپولیس رای می‌دهد، خاطرنشان کرد: پیام کوتاه برنامه شما مشکل دارد. باید عملکرد کادر فنی را به دو بخش نیم فصل اول و نیم فصل دوم تقسیم کرد. من نمی‌توانم به گزینه خاصی رای بدهم ولی گزینه‌ای که می‌شد در این مسابقه وجود داشته باشد و آنرا انتخاب کرد، عدم ثبات مدیریت و کادر فنی بود.

شرمنده مهدوی‌کیا هستم
سرمربی پرسپولیس در خصوص خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا گفت: اگر قهرمان جام حذفی می‌شدیم خداحافظی با شکوه می‌شد. قبول دارم مهدی مظلومانه رفت. من شرمنده مهدی هستم. شاید یک جورهایی فکر کنند من مسبب این قضیه بوده‌ام. به همین خاطر از مهدی و خانواده‌اش عذرخواهی می‌کنم.

مهدی خوب تمرین نداشت
وی در پایان درباره اینکه چرا بیشتر به مهدویکیا در فینال بازی نداده است، گفت: مهدی بعد از فوت مادرش تمرین خوبی با ما نداشت و فقط ۱۰ روز تمرین کرده بود.