آخرین اظهار نظر رویانیان

به گزارشافکارنیوز،محمد رویانیان در خصوص شکست پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان در فینال جام حذفی اظهار داشت: از هواداران با شعور، با فرهنگ و با شرافت پرسپولیس که ۳۰ میلیون ایرانی هستند، عذرخواهی می‌‎کنم که بعد از باخت به سپاهان کامشان تلخ شد. ضمن اینکه اگر ما دیشب می‌بردیم دیگر این صحبت‌ها مطرح نمی‌شود اما شکست در فینال باعثشد همه مسائل زیر سوال برود.

وی اضافه کرد: در نیم فصل دوم یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس بسیار خوب عمل کردند و در جام حذفی مقتدارنه تا فینال پیش آمدند و تنها در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب شد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جام اظهار داشت: در ۱۱ فصل گذشته، ۲۲ جام اهدا شد که در مجموع پرسپولیس ۴ جام بدست آورد. متاسفانه این یک مشکل ریشه‌‎ای برای پرسپولیس است که برخی از آن به عدم ثبات مدیریت برمی‌گردد. یا مدیرعامل‌ها به سرعت عوض می‌شوند و یا یکی مانند من از بد حادثه با مشکلاتی مواجه می‌شود که مجبور است در یک سال و اندی ۴ مربی را عوض کنم.

وی در این خصوص اضافه کرد: وقتی به پرسپولیس آمدم، حمید استیلی سرمربی بود اما به خاطر فشار زیادی که روی آن وجود داشت، استعفا داد. پس از آن به عشق هواداران مصطفی دنیزلی را آوردم اما برای فصل جدید و در دقیقه ۹۰ به خاطر فشارهایی که رویش بود، استعفا داد. در نهایت مانوئل ژوزه را آوردیم که رنکینگ آن در جهان ۱۰۱ بود.

رویانیان بار دیگر تاکید کرد که در گذشته پرسپولیس در هر سه سال یک جام بدست آورده است که مشکل اساسی پرسپولیس است، در مورد ناهماهنگی هیات مدیره تاکید کرد: کل هیات مدیره ما، پدر و پسر کلا ۲-۳ نفر بیشتر نیستیم. یکی فداحسین مالکی بوده که رئیس هیات مدیره است و نژادفلاح مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران است و در ارتباط با اینکه ایشان قانونا عضو هیات مدیره است یا نه، هنوز حکمی برای من نیامده است. علی پروین هم برای دریافت تندیس AFC است و من هم دیگر عضو هیات مدیره هستم که در مجموع پدر و پسر ۲-۳ نفر می‌شویم.

وی با بیان اینکه آقای نژادفلاح از این تناقض گویی‌ها زیاد دارد، ادامه داد: من مدیرعامل هستم تا زمانیکه حذفم نکردند و خودم در مورد مسائل فنی و اجرایی تیم تصمیم می‌گیرم. به هیات مدیره هم احترام می‌گذارم و از آنها مشورت می‌گیرم. البته هیات مدیره ما یکدست و منسجم بوده، به خصوص تدابیر فداحسین مالکی که واقعا انسانی با شخصیت و با اخلاق بوده و صددرصد با من هماهنگ است. علی پروین هم کنارمان است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه تصمیماتش از سوی هیات مدیره وتو نشده، یادآور شد: امروز پرسپولیس برای فصل بعد کاملا آماده شده که حداقل یک جام قهرمانی، ان‌شا‌ء الله در لیگ، را بدست آورده و به مردم تقدیم کند.

محمد رویانیان در مورد اینکه آیا یحیی گل‌محمدی سرمربی فصل بعد پرسپولیس است؟، اظهار داشت: ایشان روز گذشته با من صحبت و اعلام کرد اگر استعفایم را می‌پذیرید، الان استعفا دهم. او مردد است اما به ایشان گفتم باید بایستید تا من شرایط را بررسی کنم. روز سه‌شنبه یک نشست خصوصی با گل‌محمدی دارم و سر تمرین تیم هم حضور پیدا می‌کنم. من صددرصد بازیکنان پرسپولیس را تائید کرده و برایشان احترام قائل هستم.

رویانیان اضافه کرد: اگر ضربه سر بنگر به تیر نمی‌خورد و یا آن دو پنالتی از دست نمی‌رفت، الان شرایط متفاوت بود. شما ببیند استقلالی با یک پنالتی که کارشناس برنامه اعلام کرد، به اشتباه گرفته شده، قهرمان شد. اگر آن ضربه سر درون دروازه قرار می‌گرفت و جام به پرسپولیس می‌رسید، الان یحیی گل‌محمدی بهترین مربی ایرانی پرسپولیس لقب می‌گرفت.

وی با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای تعویض گل‌محمدی نگرفته است، تصریح کرد: اول با یحیی مشورت می‌کنم و می‌بینم روحیه‌اش چگونه است. اگر خودش خواست بماند، من پشتیبانش هستم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا نمی‌شد مراسم خداحافظی مهدی‌کیا مدیریت می‌شد تا این بازیکن با دلخوری محض از فوتبال خداحافظی نمی‌کرد، ادامه داد: ما این برنامه را مدیریت کردیم. اول قرار بود یک بازی ۵ دقیقه‌ای سمبولیک بگذاریم که اکثرا گفتند این بازی در شان مهدوی‌کیا نیست. بعد نشستی بین گل‌محمدی و مهدوی‌کیا گذاشتیم و ۲۴ ساعت هم فرصت دادیم تا برنامه‌های‌شان را به ما اعلام کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه مهدوی‌کیا بعد از بازی تصمیم گرفت چهار گوشه زمین را ببوسد، اضافه کرد: آقای یحیی گل‌محمدی و سایر بازیکنان هرچند تیم باخته بود، وظیفه داشتند به احترام مهدوی‌کیا با او حرکت می‌کردند، این اشتباهی بود که انجام شده است. البته گل‌محمدی اعلام کرد اطلاعی در این خصوص نداشت و مهدوی‌کیا بعد از بازی بلافاصله رفت و دور زمین را بوسید.

رویانیان همچنین خاطرنشان کرد: باید گل‌محمدی و سرپرست تیم این هوشیاری را داشتند و با ایشان حرکت می‌کردند، ولو اینکه بازی را باخته و جام را از دست دادیم. البته سپاهان هم تیم بسیار خوبی است که استقلال را در مرحله قبلی در ورزشگاه آزادی شکست داد و امروز دوم لیگ است. من فکر می‌کنم شکست هم جزو بازی است.

وی با عذرخواهی از مهدی مهدوی‌کیا، در مورد تغییر برنامه خداحافظی‌اش به خاطر گل نخوردن پرسپولیس در ابتدای مسابقه، ادامه داد: این یک ریسک بود، اگر ما قهرمان می‌شدیم، بهترین خداحافظی برای مهدوی‌کیا برگزار می‌شد. نتیجه گرفتم تیم حق ما بود و با مهدی هم در این خصوص کنار آمدیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه فوتبالی نبود سرپرست باعثشد مهدوی‌کیا به تنهایی از فوتبال خداحافظی کند، اضافه کرد: من این مسئله را قبول دارم و این کوتاهی را می‌پذیرم.

وی در مورد اینکه محمود فاضلی گفته بازی با هامبورگ قطعی نیست؟، اظهار داشت: این مسئله چه ربطی به آقای فاضلی دارد. ما از طریق وزارت ورزش و جوانان و صندوق پیشکسوتان با باشگاه هامبورگ مکاتبه کردیم. فقط آقای فاضلی در آلمان که نیست، ۸۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند.

رویانیان در پایان گفت: ما در این مدت کارهای فرهنگی بسیاری انجام دادهایم. اینکه پرسپولیس در چنین مسابقه مهمی میبازد، ۱۰۰ هزار نفر با چشم گریان به خانه میروند و اهانتی به کسی نمیشود یعنی اینکه کارهای خوبی در حال انجام است.