کلانی: گل‌محمدی بهترین گزینه است

به گزارشافکارنیوز،حسین کلانی با اشاره به این‌که چاشنی بدشانسی، سهل‌انگاری و عدم انگیزه بازیکنان موجب شکست پرسپولیس شده است، تاکید کرد: شیرازه پرسپولیس بعد از خوردن گل از هم پاشید.

وی ادامه داد: بدون شک سرمربی پرسپولیس از شرایط روحی و روانی و آمادگی فیزیکی بازیکنان اطلاع داشته است و دیگران که اطلاعی از درون تیم ندارند، نباید به این شدت از وی انتقاد کنند و باید منصفانه به قضاوت بپردازند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: با مشاهده و تمرینات پرسپولیس و استیل‌ آذین متوجه شدم بازیکنان در تمرینات بیش از اندازه توانشان تمرین می‌کنند یا خود را به مربی نشان دهند و فیکس بازی کنند اما در بازی توان و انگیزه یک بازی خوب را ندارند که این تقصیر مربی نیست.

کلانی افزود: به همین دلیل بیشتر بازیکنان ایران برخلاف رویه متداول در دنیا در تمرینات دچار مصدومیت‌های شدید می‌شوند و درهنگام بازی کمتر دچار آسیب می‌شوند.

وی هم‌چنین عدم ثبات مدیریت و کادر فنی در پرسپولیس را از مشکلات دیگر این تیم دانست و تاکید کرد: اگر زمان کافی به مدیران و مربیان کنونی این تیم داده شود، بدون شک فصل آینده موفق خواهند بود، زیرا به شناخت کامل‌تری از شرایط تیم و بازیکنان دست خواهند یافت.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت: متاسفانه یک عضو هیات مدیره که به هیچ عنوان حق ندارد در مورد مسائل فنی اظهار نظر کند، بدون توجه به موفقیت‌های گل‌محمدی به او می‌تازد و از اخراج که بدترین واژه برای یک سرمربی است استفاده می‌کند.

کلانی یادآور شد: وی به عنوان عضو هیات مدیره نمی‌تواند حتی در کار مدیر عامل هم دخالت کند و باید انتقادهای خود را در جلسه‌ی هیات مدیره می‌گفت و از بیان آن در رسانه‌ها خودداری می‌کرد که این کار باعثتزلزل در سیستم مدیریت و کادر فنی و حتی اخلاقی بازیکنان می‌شود.

وی با بیان این‌که باید در این شرایط از اظهارات احساسی خودداری کرد، تاکید کرد: رویانیان و گل‌محمدی برای این تیم بسیار زحمت کشیده‌اند و باید با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف به آنها کمک کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تفاوت‌های بازیکنان نسل قدیم و جدید پرسپولیس نیز گفت: در زمانی که ما دراین تیم بازی می‌کردیم فقط به عشق مردم و نیاز به احترام آنها وارد زمین می‌شدیم و اگر سروپایمان می‌شکست خوشحال می‌شدیم، زیرا دوست داشتیم برای آنها همه کار بکنیم و این حرفه‌هایی خواسته ما بود و اصلا به پول اهمیت نمی‌دادیم.

کلانی با بیان این‌که نوع نگاه ما به فوتبال برای بازیکنان نسل جدید قابل درک نیست، افزود: در حال حاضر تمام زندگی بازیکنان از لحاظ مادی به فوتبال بستگی دارد و سعی می‌کنند با پرهیز از جنگندگحی دچار مصدومیت نشوند.

وی خاطر نشان کرد: برای درست‌کردن یک لیگ حرفه‌ای فقط پول دادن به بازیکنان کافی نیست و باید با اقدامات فرهنگی دید بازیکنان و مدیران را نسبت به ورزش فوتبال در راه حرفه‌ای شدن تغییر دهیم.

پیشکسوت پرسپولیس هم‌چنین اظهار کرد: گل‌محمدی باید فصل آینده نیز سرمربی پرسپولیس بماند، زیرا نسبت به بازیکنان شناخت پیدا کرده است و می‌تواند با بستن تیم و جذب بازیکنان مورد علاقه‌ نتایج خوبی کسب کند و در حال حاضر گزینه‌ای بهتر از گل‌محمدی نداریم و امثال او را کم داریم.

کلانی با بیان این‌که به هیچ وجه به مربی خارجی اعتقادی ندارم، تاکید کرد: مربیان خارجی به دلیل عدم شناخت نسبت به فضای فوتبال ایران و روحیات و توانایی‌های بازیکنان نمی‌توانند در کوتاه‌مدت موفق بشوند.

وی مراسم خداحافظی مهدوی‌کیا را در شأن و منزلت این بازیکن ندانست و گفت: به دلیل شرایط پیش آمده بر اثر باخت تفکر از بازیکنان و مجموعه پرسپولیس گرفته شد و مهدوی‌کیا به تنهایی وغریبانه از فوتبال خداحافظی کرد. باشگاه باید یک بازی آبرومند که مختص به خداحافظی مهدوی‌کیا باشد برگزار می‌کرد تا همه فقط به عشق خداحافظی و دیدن مهدوی‌کیا به ورزشگاه بیایند.

پیشکسوت پرسپولیس هم‌چنین خداحافظی کریمی را ناشی از عصبانیت و یک تصمیم احساسی دانست و اضافه کرد: کریمی یک اسطوره‌ برای پرسپولیس و تیم ملی است و به مردم تعلق دارد نه به خودش و نمی‌تواند به تنهایی و بدون در نظر گرفتن احساسات مردم خداحافظی کند و امیدوارم در تصمیم خود تجدید‌نظر کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پرسپولیس متعلق به مردم است و هیچکس حق ندارد با تصمیمات عجولانه و احساسی با سرنوشت این تیم بازی کند، ابراز امیدواری کرد با تصمیمات منطقی و عقلانی فصل آینده برای پرسپولیس بهترین نتایج را به همراه داشتهب اشد.