فوتبال ایران به توهین اماراتی‌ها عادت کرده است؟

به گزارشافکارنیوز،دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با عراق که قرار بود در تاریخ ششم خرداد ماه در دوبی برگزار شود با کارشکنی دوباره اماراتی‌ها لغو شد تا بار دیگر این سوال مطرح شود که چرا مسئولان فوتبال ایران این قدر به ایجاد رابطه ورزشی با امارات علاقمند هستند و چرا هیچ گاه به اعتبار فوتبال ایران و مهم‌تر از آن جایگاه ایران به عنوان کشورش بزرگ و پر افتخار توجه نمی‌کنند و مدام اماراتِ کوچک را با رفتارهای‌شان بزرگ جلوه می‌دهند.

از سال‌ها قبل، تیم ملی فوتبال ایران بخش عمده‌ای از اردوهای خود را در امارات برگزار می‌کند، ولی این روند از یک روز دستخوش دگرگونی شد. روزی که فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی سیاسی و نابخردانه دیدار دوستانه‌اش را با ایران یک طرفه لغو کرد و مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور عربی ادعاهای واهی سیاستمداران خود را در خصوص جزایر سه گانه ایرانی و خلیج همیشه فارس مطرح کردند. از آن روز، رییس فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگوهای فراوانی اعلام کرد که دیگر با فوتبال امارات هیچ مراوده‌ای نخواهیم داشت.

خلاف گفته کفاشیان اما خیلی زود ثابت شد، چرا که تیم ملی فوتبال ایران قرار است اردوی آینده خود را باز هم در دوبی برگزار کند. همچنین قرار بود تیم ملی در خلال این اردو دیدار دوستانه‌ای هم با عراق انجام دهد. این بار هم فدراسیون فوتبال امارات زهر خود را ریخت و به بهانه بازدید مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از امکانات این کشور و برگزاری دیدار فینال جام حذفی از میزبانی دیدار ایران و عراق طفره رفت.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باید توضیح دهند که اصرار زیادشان برای برگزاری اردوهای تیم ملی در امارات برای چیست؟ مگر به جز مملکت کوچک امارات، هیچ جای دیگری در این جهان نیست که تیم ملی بتواند اردوی خود را در آن برگزار کند و مورد توهین قرار نگیرد؟ اگر نام این اصرار مسئولان فوتبال ایران " عرب زدگی " نیست، پس چیست؟

اگر یک ایرانی جز رفتار ناشایست و بداخلاقی از اماراتی‌ها چیزی بشنود، تاسف می‌خورد، ولی تعجب نمی‌کند، چون از میزان دشمنی اماراتی‌ها با ایران بزرگ آگاه است. تعجب ایرانیان در این زمینه فقط و فقط در قبال رفتار غیر قابل توجیه مسئولان فوتبال ایران است. شاید بهترین واکنش در قبال چنین رفتاری یک سکوت معنادار باشد، اما به شرطی که این سکوت از سوی مسئولان فوتبال ایران صورت نگیرد. فوتبال دوستان ایرانی منتظر پاسخ شفاف مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هستند.

به نظر میرسد، دبیرکل و روابط بینالملل فدراسیون فوتبال که در چند وقت اخیر در قبال چنین رفتارهایی منفعلانه عمل کردهاند،کمی به خود بیایند و پاسخی محکم به این توهینها بدهند.