رویانیان: تمام کارهای اقتصادی و ارزی ما راکد مانده است

به گزارش افکارنیوز، محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با برنامه‌هایی که برای رونق و گسترش کارهای اقتصادی در باشگاه پرسپولیس داشتیم، رو به جلو حرکت کردیم اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و مشکلات ارزی تمام کارهای ما راکد مانده است. باور کنید دچار مشکلات فراوانی شده‌ایم.

وی افزود: شاید این یک هشدار باشد اما ما ۳ راهکار برای فرار از بحران داریم که وزیر اقتصاد، ورزش و دولت محترم باید به یاری ما بشتابند.

وی ادامه داد: راهکار اول ما این است که هرچه سریعتر بخش خصوصی وارد ماجرا شود. با توجه به اینکه خریدار‌ها آماده هستند، از طریق فرابورس به گونه‌ای عمل شود که بخش عمده‌ای از باشگاه خصوصی شده اما به خود باشگاه واگذار شود.

وی افزود: دومین راهکار ما این است که سهام را به هواداران بفروشیم.

رویانیان خاطرنشان کرد: سومین راهکار ما این است که فعلا تسهیلات ارزان‌ قیمت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بدهیم تا فعالیت‌های آنها مخصوصا در زمینه اقتصادی زمین نخورد. دادن تسهیلات ارزان قیمت یک کار فوری است که بتواند پرسپولیس را و حتی استقلال را از این شرایط خارج کند.

مدیر عامل قرمز‌پوشان تاکید کرد: دولت می‌تواند مبالغی را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهد تا بدهی‌های سال قبل و نیازمندی‌های اول فصل آینده خود را برطرف کنند. انتظار ما این است که وزیر محترم ورزش و دولت استقلال و پرسپولیس را با یک چشم نگاه کند و کمک‌هایی که به این ۲ تیم می‌شود به یک اندازه باشد.

رویانیان یادآور شد: باید تقسیم‌ها در بین استقلال و پرسپولیس با توجه به هواداران میلیونی قطعا عادلانه باشد تا این تیم‌ها خدای نکرده به مشکلات بر نخورد. استقلال یا پرسپولیس نباید حتی یک ریال بیشتر یکدیگر پول بگیرند. از دولت خواهش می‌کنم سریعتر وارد عمل شود چون ما احساس خطر می‌کنیم.

رویانیان در پایان یادآور شد: باز هم اعلام میکنم ما دچار مشکلات ارزی فراوانی هستیم و حتی رفتن من به بانک مرکزی نیز سودی نداشت. کارهای اقتصادی ما نیز بدجوری راکد مانده چون از لحاظ دلار به دلیل تحریمها دچار مشکل هستیم. من خواهش میکنم هرچه سریعتر به کمک این دو باشگاه بیایند تا خدایی نکرده ضرری نبینیم. روزهای سختی داریم و باید هم اکنون به یاری پرسپولیس و حتی استقلال بشتابند البته با نگاه عادلانه.