روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی امروز (دوشنبه) خبر داد در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا نتواند تضمینات و حمایتهای لازم امنیتی را برای مسابقات پیش روی لیگ قهرمانان آسیا را تامین کند، فدراسیون فوتبال این کشور بازیهای خود در برابر ایران را لغو خواهد کرد.

به گزارش فردا؛ الریاض به نقل از منابع آگاه خود افزوده است: این تصمیم پس از آن گرفته شده است که تاکنون کنفدراسیون آسیا نتوانسته است تضمینات و حمایت‌های امنیتی به فدراسیون فوتبال عربستان بدهد. این درحالی است که فدراسیون فوتبال عربستان مذاکراتی با فدراسیون فوتبال ایران برای حل مشکلات احتمالی خواهد داشت و به نظر می‌رسد تصمیم نهایی حداکثر در دو هفته آتی گرفته شود.

پیش از این نیز عربستان از کنفدراسیون آسیا درخواست کرده بود تا این دوره از مسابقات از ایران به یک کشور دیگر انتقال یابد و یا تیم‌های شرکت کننده تضمینات لازم را داشته باشند.


این درخواست فدراسیون فوتبال عربستان از یوسف السرکال رئیس سازمان لیگ قهرمانان آسیا، در حالی خواسته شده که دلیل آن حملات پراکنده صورت گرفته به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در تاریخ ۲۰ مارس، عنوان شده است.

لازم به ذکر است چهار تیم عربستانی الهلال، الاتحاد، النصر و الشباب به ترتیب حریف تیمهای سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا هستند.