درخواست احسان حدادی از روحانی

به گزارشافکارنیوز،احسان حدادی در حالی دیروز به ایران بازگشت که هنوز آزرده خاطر است و حتی تمایلی برای مصاحبه کردن نداشت، او می گوید که حرف هایش را زده و دیگر حرفی برای گفتن ندارد و اگر به ایران بازگشته تنها برای دیدن پدر و مادرش است اما قرار نیست در تصمیمی که چند وقت پیش گرفته تجدیدنظر کند. هر چند حدادی از مسوولان ورزش کشور گله مند است اما مردم کشورش را فراموش نکرده و به حضور حماسی مردم در انتخابات اشاره می کند و می گوید: من به مردم ایران و به آقای روحانی تبریک می‌گویم. امیدوارم که رییس جمهوری که آمده است برای همه مردم ایران خوب باشد.

مشروح گفت وگوی احسان حدادی در ادامه می‌خوانید:

- آقای حدادی بی خبر به ایران برگشتید!

این بار یک دفعه آمدم که ببینم طمعمش چگونه است!

- از برگشتن به ایران بگویید، ایران می مانید یا بر می‌گردید؟

به ایران آمدم تا پدر و مادرم را ببینم و ۱۰ روز دیگر هم بازمی‌گردم و فعلا قصد رفتن به آمریکا را ندارم. می‌خواهم به اروپا بروم تا در مسابقه‌های لیگ الماس پاریس شرکت کنم.

- لیگ الماس در نروژ چگونه بود؟ از رکورد خود راضی بودید؟

مسابقه‌ها خوب بود اما هوا سرد بود و من هم ۶۴ متر رکورد زدم که البته از این نتیجه راضی هستم.

- در مسابقه بعدی ورودی A مسابقه‌های جهانی را کسب می کنید؟

من تعجب می کنم که چرا از ورودی A مسابقات جهانی می پرسید یا در خبرها می زنید که رکوردم از هارتینگ چهار متر کمتر بوده! من قرار نیست در مسابقه‌های جهانی شرکت کنم که بخواهم ورودی A را بگیرم. پیش از این هم گفته‌ام که در حال حاضر برای خودم ورزش می‌کنم. "

- یعنی باتوجه به صحبت هایی که مسوولان فدراسیون دوومیدانی با شما داشتند تصمیمتان تغییر نکرده است؟

من کسی هستم که روی حرفم می‌مانم و هیچ وقت هم نشده حرفم را عوض کنم. همانطور که گفتم در هیچ مسابقه‌ای برای ایران شرکت نمی‌کنم و تنها به صورت شخصی در رقابت‌ها می روم. هیچ مسوول فدراسیونی با من تماس نداشته و هیچ موضوعی هم حل نشده است.

- اما اگر بخواهید به صورت شخصی در مسابقات شرکت کنید باید هزینه آن را خودتان بدهید.

همان طور که در این ۸ ماه هزینه با خودم بوده است از این به بعد هم با هزینه شخصی خودم بدون مربی تمرین می‌کنم و در مسابقه‌ها شرکت خواهم کرد.

- فکر نمی کنید تصمیم شما کمی عجولانه است؟

تصمیمی که گرفته‌ام عجولانه نیست و گفته‌ام تا زمانی که هزینه‌هایم پرداخت نشود و امکانات و خواسته‌هایی که دارم مهیا نشود به هیچ وجه برای ایران مسابقه نخواهم داد. من صحبت‌هایم را پیش از این کرده‌ام، دیگر حرفی برای گفتن ندارم چون پیش از این مصاحبه کردم و گفتم که به من مربی، ‌ امکانات و پول تمرینم را در آمریکا بدهید و یک ماساژور در اختیارم قرار بدهید اما هیچ کس حرفی نزد. گفتم دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهم، آن وقت شدم وطن‌فروش و آدم‌فروش. من گفته‌ام که برای ایران با این شرایط دیگر مسابقه نمی‌دهم و ۱۰۰ سال دیگر هم تا زمانی که شرایط این گونه باشد همین حرف را می‌زنم. من نگفته‌ام که برای کشور دیگری مسابقه‌ می‌دهم و هرگز هم برای کشور دیگری مسابقه نخواهم داد.

- حالا که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده ممکن است در آینده شرایط ورزش هم تغییر کند فکر می کنید رییس جمهور منتخب باید چه رویکردی داشته باشد که به نفع ورزش باشد؟

می خواستم به موضوع انتخابات اشاره کنم و دوست دارم این را در ابتدای حرف هایم بیاورید، من به مردم ایران تبریک می‌گویم و به آقای روحانی تبریک می‌گویم. امیدوارم که رییس جمهوری که آمده است برای همه مردم ایران خوب باشد چون مردم سختی بسیاری کشیده‌اند.

- به عنوان یک قهرمان ملی چه درخواستی از آقای روحانی دارید؟

من از آقای روحانی درخواست دارم که کاری کند در سیستم ورزش کشور کسی دروغ نگوید چون من دروغهای بسیاری شنیدهام و دیگر توقعی از کسی ندارم.