به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دومین برنامه نود در سال ۹۰ بر خلاف اکثر برنامه‌های پیشین در ساعت مقرر آغاز شد. این بار از آگهی‌های طولانی خبری نبود، اما این هم دلیلی نشد تا برنامه سیر طبیعی خود را طی کند. آماده نبودن بخش‌های مختلف برنامه باعثکلافگی یک ساعته مخاطبان و حتی عادل فردوسی‌پور شد.

بر خلاف مرتبه‌های قبلی، شروع برنامه با آگهی آغاز شد! فردوسی پور که مشخص بود از نرسیدن بخش‌های مختلف برنامه و تاخیر بخش بازبینی شبکه ۳ ناراحت است، چندین بار به صورت طعنه آمیز به محمد فنایی که کارشناس داوری بود، گفت «کلا چه خبر؟». جالب این که هر بار فنایی در پاسخ به سوال طعنه آمیز فردوسی‌پور به صورت کاملا جدی به مشکلات و حاشیه‌های هفته گذشته لیگ اشاره می‌کرد!

با این حال قهرمانی تیم نابینایان ایران در رقابت‌های جهانی ناجی ۹۰ شد. حضور سرمربی و کاپیتان تیم نابینایان ایران در استودیو باعثشد که حداقل فردوسی پور برای دقایقی بتواند مخاطبانش را پای گیرنده‌ها بنشاند. پرداختن به موضوع ارزشمندی که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و صحبت‌های جالب سرمربی و کاپیتان تیم ملی نابینایان برای چند دقیقه‌ای برنامه فردوسی پور را پر کرد. پس از صحبت‌های این دو نفر آگهی ۲۵ ثانیه‌ای پخش شد که فردوسی پور این بار هم با کنایه گفت " این هفته کلا آگهی هم کم داریم. "

پس از آن نوبت به دوربین ۹۰ رسید، پخش عکس‌هایی از شهرستان‌های مختلف و ابراز علاقه مردم در اقصی نقاط کشور به این برنامه باعثشد که فردوسی پور اشاره‌ای هم به مصاحبه هفته قبل محمد رضا ساکت و انتقادش از ۹۰ کند. ساکت که برنامه ۹۰ را به شهرستان ستیزی متهم کرده بود، مورد اشاره فردوسی پور قرار گرفت و با کنایه گفت: " می‌بینید ما همه جا ستیز هستیم. از اقصی نقاط ایران عزیز برای ما عکس فرستادند. از روستاهای دور افتاده ای که من حتی اسم بعضی از آن‌ها را نشنیده‌ام. قربان همه شما بروم. اینها، خودجوش است. "

پس از گذشت حدود یک ساعت از برنامه و وقت کشی به شیوه عادل، فردوسی پور اعلام کرد که رفته رفته بخشهای مختلف برنامه آماده شده‌اند. او ضمن عذرخواهی از طرف مجموعه برنامه ۹۰ گفت که این مشکل از طرف مجموعه ۹۰ نبوده است، اما با این حال از مخاطبان عذرخواهی می‌کند.

پژمان نوری میهمان دیشب برنامه ۹۰ بود که بخش اعظم این گفت و گو به بررسی وضعیت فرهنگی کشور مربوط بود. نوری با اشاره به اتفاقات بازی ملوان برابر شهرداری تبریز گفت: آنچه در تبریز دیدم در عمرم در هیچ جا ندیده بودم.

پس از صحبت های نوری نوبت به پخش بازی‌های لیگ رسید. بررسی اتفاقات بازی جنجالی پاس و راه آهن که به گفته فردوسی پور جنجالی‌ترین بازی لیگ در این چند ساله بوده است، بخش زیادی از زمان برنامه چهار ساعته ۹۰ را گرفت. محمد فنایی، کارشناس داوری اعلام کرد که کمک داور در صحنه اعلام پنالتی به سود پاس دچار اشتباه شده است. پس از آن نوبت به صحبتهای مهدی تارتار و عباس رمضانی رسید. این دو در گفت‌و‌گویی تلفنی از تیمشان دفاع کردند. پس از آن محمد حسن انصاری فر، مدیر عامل باشگاه‌ راه آهن گفت که می خواهد باشگاه‌اش بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال درخواست تجدید بازی راه آهن و پاس را ارائه دهد. از دیگر بخش‌های حاشیه برنامه ۹۰ می توان به حاشیه بازی تراکتورسازی و استقلال اشاره کرد که یکی از هواداران تراکتورسازی در مصاحبه با خبرنگار ۹۰ گفت که ووووزلا را آفریقایی‌ها از تبریز دزدیده‌اند.

نظر سنجی برنامه ۹۰ مربوط به پیش‌بینی مخاطبان درباره قهرمان لیگ دهم بود. در حالی که ۴۸ درصد از مخاطبان دو میلیون و ۱۸ هزار نفری مسابقه پیامکی ۹۰ حکم به قهرمانی سپاهان دادند، ۱۹ درصد از مخاطبان شانس پرسپولیس را برای قهرمانی بیشتر از سپاهان و دیگر حریفان دانستند. پس از آن استقلال با ۱۷ درصد، تراکتورسازی با ۹ درصد و ذوب آهن با هفت درصد شانس‌های بعدی را داشتند. فردوسی پور با استناد به این نظرسنجی به نظرسنجی باشگاه‌ پرسپولیس درباره نتیجه بازی این تیم برابر ذوب آهن اشاره کرد و آن را شائبه آمیز خواند.

برنامه دیشب ۹۰ پس از چهار ساعت ساعت ۲:۳۰ به پایان رسید.