گزارش لحظه به لحظه از قلب فوتبال آسیا

به گزارشافکارنیوز، آخرین اتفاقات حاشیه ای دیدار ایران و کره جنوبی را با درج زمان به وقت محلی گزارش می کند:

۲۰:۳۳ بازیکنان ایران هم تمرین با توپ را آغاز کرده‌اند. آنها با تقسیم شدن به دو گروه زرد و قرمز مشغول بازی درون تیمی و پاسکاری هستند.

۲۰:۳۲: جایگاه تماشاگران ایرانی به طور کامل پر شده است. با وجود اینکه خبرنگاران در بخش روبه‌رویی جایگاه تماشاگران ایرانی حضور دارند و سر و صدای زیادی توسط هواداران کره‌ای و ادوات صوتی موجود در ورزشگاه تولید شده اما تشویق تماشاگران پرشور ایرانی هم با به وضوح شنیده می‌شود.

۲۰:۳۱ بازیکنان ایران زیر نظر مربی بدنساز و امید نمازی بدن‌های خود را آماده بازی می‌کنند اما بازیکنان کره‌ای از پشت محوطه جریمه مشغول شوت‌زنی هستند. با هر شوتی که بازیکنان کره‌ای به سمت دروازه می‌زنند صدای بسیار بلندی از طرف تماشاگران کره‌ای به هوا بلند می‌شود.

۲۰:۱۸ بازیکنان ایرانی با پیراهن قرمز رنگ وارد زمین چمن شدند. صدای تماشاگران کره ای هنگام ورود بازیکنان ایرانی صدای غالب بود.

۲۰:۱۵: حدود سی هزار تماشاگر اکنون و در فاصله ۴۵ دقیقه تا شروع بازی در ورزشگاه هستند. جایگاه هواداران ایرانی هم تقریبا کامل شده است. بخش بزرگی از تماشاگران ایرانی با پیراهن‌های سفید یک دست در استادیوم حضور دارند.

۲۰:۱۴ هر ۲۵ بازیکن کره‌ای وارد زمین چمن شدند و در صفی متحد به هواداران کره‌ای ادای احترام کردند. سه دروازه‌بان ایران هم در حال حاضر زیر نظر دن‌گاسپار مشغول تمرین هستند.

۲۰:۱۰ مسوولان برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی به دو مستندساز ایرانی به دلیل مخالفت شورای سیاسگذاری ورزش سیما اجازه حضور در استادیوم را ندادند. محمود رضایی تهیه کننده برنامه فوتبال ایرانی به خبرنگار ایسنا گفت: با وجود اینکه دوربین ما تنها نمایندگان ایران در این بازی حساس بودند شورای هماهنگی سیما به جای حمایت از ما صریحا با حضور ما در این بازی مخالفت کرد. این در حالی است که مسوولان کره‌ای مجوزهای لازم را برای ما صادر کرده بودند.

۱۹:۳۵: بازیکنان ایرانی و کره ای در میان سر و صدای کر کننده هواداران دو تیم وارد ورزشگاه شدند. خلعتبری، احسان حاج صفی، علیرضا حقیقی و قاسم دهنوی نخستین بازیکنان ایرانی بودند که به زمین چمن وارد شدند. حاج صفی و امید ابراهیمی عکس یادگاری گرفتند.

ورود تیم ملی فوتبال به ورزشگاه

۱۹:۲۸: یون دونگ بین خبرنگار روزنامه چون سان در باره این بازی به خبرنگار ایسنا گفت: مردم کره فوتبال کشورمان را شماره نخست فوتبال آسیا می دانند اما واقعیت این است که ما در این دوره از مسابقات نتایج ضعیفی گرفته ایم و همه انگیزه مان از دیدار برابر ایران اثبات این واقعیت است که فوتبال کره همچنان قدرت اصلی فوتبال آسیاست.

او درباره حرفهای سرمربی کره هم به ایسنا گفت: حرفهای چوی برای زیبا شدن فوتبال است. او این حرفها را زد تا تماشاگران هیجان زده شوند و فوتبال داغ شود. ایران و کره همیشه در کنار هم بوده اند.

۱۹:۱۱ داوران چینی وارد زمین شدند و پس از ارزیابی زمین با ناظر بازی عکس یادگار گرفتند. نیروهای امنیتی هم با بر تن داشتن کاورهای فسفری رنگ در اطراف زمین چمن مستقر شدند.

۱۹:۰۸ ناظر بازی برای ارزیابی وضعیت چمن و شرایط استادیوم وارد زمین چمن شده است. او را نماینده ای از کره جنوبی همراهی می کند. تا این لحظه بیش از ده هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر شده اند.

۱۹ سر و صدای کر کننده هواداران کره ای با ادوات خاصشان در ورزشگاه مونسو آغاز شده است. تماشاگران متعصب کره ای که در بخش جنوبی استادیوم نشسته اند با طبلهای بزرگ و به اهتزاز در آوردن پرچمهای کره و پرچمهای سنتی این کشور فضای جالبی را در استادیوم به وجود آورده آند.

۱۸:۵۵ هواداران ایرانی با پرچمی بزرگ از ایران وارد ورزشگاه شدند. ورودی آنها در شماره ۳ است. آنها که از نقاط مختلف دنیا خود را به اولسان رسانده اند در طبقه دوم ضلع شرقی این ورزشگاه سه طبقه ای جای گرفته اند. در حال حاضر حدود ۱۰۰ ایرانی در استادیوم مونسو حضور دارند اما رفته رفته به تعدادشان افزوده می شود.

۱۸:۴۰ در فاصله حدود دو ساعت و نیم تا شروع این دیدار درهای ورزشگاه باز شده و تاکنون حدود ۵ هزار تماشاگر کره ای در استادیوم حاضر شده اند.

۱۸:۳۰ در حالی که اکثر پیش‌بینی‌ها در سایت‌های هواشناسی از بارش شدید باران همزمان با برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی خبر داده‌اند، اما اکنون در فاصله سه ساعت تا شروع این دیدار بارش باران برای چندمین بار چندم متوقف شده است. این در حالی است که تا دقایقی قبل باران شدیدی در اولسان شروع به باریدن گرفته بود.

ورود تیم ملی فوتبال به ورزشگاه

۱۸:۱۵ تعداد زیادی از هواداران کره‌ای در بیرون از ورزشگاه حضور دارند. آنها با خریداری کاورهایی که به قیمت شش هزار تومان توسط دست‌فروش‌ها به فروش می‌رسد، خود را آماده حضور در ورزشگاه می‌کنند.

کره‌ای‌ها البته هنوز وارد ورزشگاه نشده‌اند و تنها حدود بیست کره‌ای با لباس‌های قرمز رنگ در قسمت جنوبی ورزشگاه مستقر شده‌اند.

در یکی از پارچه نوشته‌های طرفداران کره، فوتبال این کشور " افتخار فوتبال آسیا " نوشته شده است. در فاصله سه ساعت تا شروع بازی مسوولان برگزاری این دیدار در حال شبیه‌سازی برنامه آغازین دیدار هستند و همه چیز آماده‌ی برگزاری این بازی است.

۱۸:۱۰مشوقان تیم ملی هم که سه نفر هستند وارد ورزشگاه شده‌اند. آنها قرار است کار هدایت ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه را برعهده داشته باشند.

۱۸ در حال حاضر خبرنگارانی از ایسنا، مهر، خبرآنلاین، همشهری، روزنامه گل، واحد مرکزی خبر و دو عکاس از ایران به نمایندگی از رسانه‌های ایرانی در ورزشگاه ۴۴ هزار نفری مونسوی اولسان حضور دارند.

جایگاه بزرگ خبرنگاران ورزشگاه مونسو ظرفیت پذیرش حدود چهارصد خبرنگار را دارد.