اظهار نظر ایرانی‌ها بعد از بردن کوبا

به گزارشافکارنیوز،حمزه زرینی قدرتی زن تیم ملی والیبال پس از برد مقابل کوبا گفت: این نخستین بار بود که کوبا را شکست دادیم. برد شیرینی به دست آوردیم. در یک روز نسبتا بد به بازی برگشتیم. همه بازیکنان زحمت کشیدند. دو ست واگذار کردیم اما می‌توانستیم در همان دو ست هم پیروز شویم. مفت دو ست را از دست دادیم اما خوب جبران کردیم.

وی افزود: بازیکنان کوبا خیلی قدرتی هستند. آنها دو مهره کلیدی داشتند. یکی از آنها را با دفاع مهار کردیم. دیگری هم در بسیاری از صحنه‌ها دفاع شد. خیلی حساب شده کار کردیم و بردیم.

* ظریف: سبک بازی کوبا سرد بود
فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی والیبال پس از پیروزی مقابل کوبا اظهار کرد: واقعا یک حماسه خلق شد. نمی‌دانم چه بگویم. اتفاق‌های خاصی در والیبال ایران رخ می‌دهد. زحمات همه بازیکنان و ولاسکو جواب داد. ما با اعتماد به نفس زیاد تا آخرین لحظه می‌جنگیم.

وی افزود: خوشحالم که وقتی حتی دو ست را از دست می‌دهیم، باز هم به پیروزی امیدواریم. این تجربه اول ما در لیگ جهانی است. شاید در دوره‌های بعد تجربه این بازی‌ها به درد بخورد. البته بازی با کوبا متفاوت است. در این بازی همه چیز سرد بود؛ سبک بازی کوبا همین‌طور است. آنها همیشه خیلی راحت بازی می‌کردند و مهار سرویس‌هایشان سخت بود. در یکی دو روز تمرینی که داشتیم، روی دریافت کننده‌ها خیلی فشار بود اما خدا را شکر خوب سرویس‌های حریف را مهار کردیم.

* موسوی: شوکه بودیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمد موسوی دیگر بازیکن تیم ملی والیبال ایران، در خصوص پیروزی مقابل کوبا اظهار داشت: اول بازی که جلو افتادیم شاید قدری شوکه شدیم. فکر نمی‌کردیم اینقدر با قدرت جلوی حریف ظاهر شویم، اما در ادامه قدری سرد شدیم. حریف هم خوب کار کرد و بازی را در دست گرفت. ما هنوز در شوک بودیم که ست دوم را هم باختیم.

وی افزود: خوشحالم که مثل بازی با ایتالیا کار را به ست پنجم کشاندیم اما این بار بازی را در ست پنجم کنترل کردیم و پیروز شدیم. بعد از واگذاری دو ست، دور هم جمع شدیم و هم قسم شدیم که بازی را به ست پنجم بکشانیم. مطمئن بودیم که پیروز می‌شویم. خدارا شکر که به هدف خود رسیدیم.

* امیر غفور: یاد گرفته‌ایم تا آخرین لحظه بجنگیم

امیر غفور ملی پوش والیبال ایران بازگشت ایران به بازی بعد از دو ست شکست مقابل کوبا را حسن بزرگی دانست و گفت: قبلا اگر بازی را بد شروع می‌کردیم خیلی زود تسلیم می‌شدیم، اما حالا در جریان بازی تغییرات زیادی انجام دادیم. ما یاد گرفته ایم تا آخرین لحظه بجنگیم.

وی افزود: در بازی با صربستان و ایتالیا هم تا آخرین امتیاز مبارزه کردیم. واقعا امروز کوبا هم خیلی خوب بازی می‌کرد. به هر حال فراموش نکنید که ما در سفر هستیم. اکثر بازی‌هایمان پنج گیمه شده و قدری از نظر بدنی خسته هستیم.

* مساجدی: خیلی حرص خوردم!

همچنین احمد مساجدی مربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروی مقابل کوبا گفت: من در این بازی خیلی استرس کشیدم‌ به هر حال ما به عنوان کادر فنی تیم ملی توانایی بازیکنان را می شناسیم. در بازی با کوبا واقعا یکسری از امتیازها را مفت از دست دادیم. شرایط قدری سخت بود. بازیکنان گاهی نکته‌های ظریف را فراموش می‌کردند. در این شرایط خودم هم حرص می‌خوردم چون می‌دیدم که توانایی برد را داریم و نمی‌خواستم ببازیم.

تیم ملی والیبال ایران بامداد شنبه در ادامه مسابقات لیگ جهانی والیبال موفق شد تیم کوبا را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بدهد. این اولین پیروزی ایران در تمامی ردهها مقابل کوبا بود. ایران بامداد فردا دومین بازی خود را با کوبا برگزار میکند.