علی‌آبادی: اهل جواب دادن به دادکان نیستم

به گزارش افکارنیوز،محمد علی‌آبادی به تشریح اتفاقات رخ داده سفر به اینچون کره جنوبی و همچنین شائبه‌هایی که پیرامون انتخابات کمیته ملی المپیک و دیگر مسائل وجود دارد پرداخته است.

متن گفت‌وگوی رئیس کمیته ملی المپیک را در زیر می‌خوانیم:

در مورد بازی‌های داخل سالن اینچون کره جنوبی توضیح دهید.

این مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و چهارمین دوره آن در اینچون برگزار شده است البته فاصله زیاد محل مسابقات باعثایجاد مشکل در رفت و آمد ورزشکاران شد و استقبال خوبی هم از این مسابقات به عمل نیامد. نحوه توزیع غذا و نوع غذا نیز برای ورزشکاران مشکلاتی را ایجاد کرد که البته با پیگیری دوستان در کمیته ملی المپیک بخشی از مشکلات حل شد. خوشبختانه در رشته کبدی هم دختران و هم پسران ما به فینال رسیدند و در فوتبال آقایان نیز قهرمان شدیم. اما دوست دارم اتفاقات بهتری برای ورزش کشور رخ دهد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

امیدوارم بودجه‌ای که قرار است به ما تعلق بگیرد هرچه سریعتر برسد. امسال به دلیل محدودیت مالی نتوانستیم از فدراسیون‌ها زیاد حمایت کنیم، البته کمک‌هایی کردیم ولی نشد که مشکلات حل شود. امیدوارم بتوانیم به فدراسیون‌ها کمک کنیم تا آنها در مسابقات تدارکاتی‌شان به میدان بروند اما باید اشاره کنم که از لحاظ رفتاری از خیلی از ورزشکاران راضی هستم و به نظرم این بهترین کاروانی بود که در مسابقات آسیایی شرکت کرد.

در این سفر با مقامات ورزشی کره ملاقاتی داشتید؟


بعد از بازی در دهکده با دبیرکل کمیته ملی المپیک این کشور صحبت کردم. با چند تن از روسای دیگر هم ملاقات داشتیم و مباحثخوبی مطرح شد.

هفته گذشته رئیس جمهور در بخشی از سخنانش به موفقیت‌های ورزش اشاره کرد و اعلام کرد که در دولت او اتفاقات خوبی در بخصوص ورزش رخ داده است اما به نظر می‌رسد اختلافات بین شما و وزارت ورزش این موفقیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

متاسفانه در این دوره اتفاقاتی افتاد و مسائلی باعثشد که در کار ما دخالت شود. حتی انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاد اما در صدد این هستیم که به زودی آن را حل کنیم و با جدیت در پی حل مشکلات تعلیق باشیم.

هفته گذشته از فیلا نامه‌ای رسید که نباید انتخابات فدراسیون کشتی برگزار شود.

این نامه که چندین بار به کمیته ملی المپیک رسیده بود و نمی‌دانستم که این نامه به فدراسیون کشتی هم رفته است. البته شنیده بودم که قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار شود ولی نگران بودم که نکند این اتفاق بیفتد و مشکلات دیگری برای ورزش پیش بیاید. در راه بازگشت از کره در همین خصوص با عباسی صحبت کردم که این مورد(انتخابات فدراسیون کشتی) به تعویق بیفتد و مشکلی به وجود نیاید.

در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک چطور، آیا صحبتی کردید؟

در این مورد هم صحبت کردیم و جا دارد از عباسی تشکر کنم چون او با حضورش در کنار ورزشکاران دلگرمی خاصی به آنها داد ما همه جا در کنار هم بودیم و مسائل ورزش را پیگیری کردیم. اتفاقا به عباسی گفتم که من هم دلم می‌خواهد انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود و امیدوارم با پیگیری‌هایی که انجام شده و همچنین کمک وزارت روزش مسئله اساسنامه حل و انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود.

تمام فعالیت‌های شما در ۸ سال گذشته یک طرف و تغییرات در فدراسیون فوتبال و جام جهانی ۲۰۰۶ یک طرف دیگر. در این مدت دادکان انتقادات زیادی نسبت به شما داشت اما یک کلام هم پاسخ ندادید، حالا که تیم ملی به جام جهانی رفته نمی‌خواهید در این خصوص حرفی بزنید؟

فوتبال ورزش خاصی است و طرفداران ویژه‌ای دارد. این ورزش از گستردگی وسیعی ‌برخوردار است و در این رشته باید به نظر مردم احترام گذاشت هرچند فوتبال در دل خودش مشکلاتی دارد ولی باید با هر موضوعی عادلانه و عاقلانه برخورد کنیم و اجازه بدهیم مدیری که سمتی دارد کارش را انجام دهد. همه وظیفه داریم به او کمک کنیم و نه اینکه او را بزنیم. کفاشیان در این مدت و در این زمینه‌ها خیلی آزار دید و اذیت شد. اما من تقریبا مطمئن بودم که تیم ملی به جام جهانی می‌رود و خیلی‌ها حتی فکر نمی‌کردند که ما بتوانیم کره را شکست بدهیم اما می‌دانستیم که این فرصت را داریم که از طریق مسابقه پلی‌اف راهی جام جهانی شویم. خدا را شکر می‌کنم که به عنوان تیم اول به این مسابقات صعود کردیم و من به سهم خودم از مجموعه فدراسیون که کمک شایانی به صعود تیم ملی کرد، تشکر می‌کنم و امیدوار هستم در جام جهانی بازی‌های خوبی را ارائه کنیم.

اما باز هم به صورت مستقیم جواب ما را ندادید، اگر بخواهید یک جمله به دادکان بگویید آن چیست؟

یا باید منصفانه حرف بزنیم و یا غیر منصفانه؛ من چون اصلا علاقه ندارم غیر منصفانه صحبت کنم پاسخی نمی‌دهم. البته اگر بخواهم جوابی بدهم پاسخ زیاد است ولی مبنای کار در ورزش پاسخ دادن نیست و این بدترین راهکار ممکن است. آنهایی که با این روش کار می‌کنند فکر، ایده، اعتقاد و باورهای خوبی ندارند. اما من هر یک از آقایان که در ورزش پست بگیرد به آنها کمک می‌کنم و هرگز انتقادی نمی‌کنم. حتی اگر انتقادی داشته باشم رو در رو آن را مطرح می‌کنم.

به عنوان آخرین سؤال تکلیف تیم ملی امید که کادر فنی‌اش قراردادی ندارد، چه شد؟


فوتبال برعهده فدراسیون فوتبال است و کمیته ملی المپیک نباید ورزش را به صورت مستقیم برعهده بگیرد. وظیفه ما هدایت، توسعه و حمایت است. اما در مورد تیم ملی امید هم کار را به فدراسیون فوتبال واگذار خواهیم کرد.