رویارویی شاگردان قلعه‌نویی با مردان بلوخی

به گزارشافکارنیوز،تیم دیناموکیف که هم اکنون میزبان تیم استقلال تهران است، امشب(یکشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اختصاصی خود(دینامو) که گنجایش ۱۷ هزار تماشاگر دارد، با تیم قدرتمند اسپارتاک روبه‌رو می‌شود.

دینامو همچنین ساعت ۱۹ سه‌شنبه(پس فردا) در همین ورزشگاه پذیرای آبی‌پوشان ایران خواهد بود که زیر نظر امیر قلعه‌نویی تمرینات جدی آماده‌سازی خود را از روز جمعه در اوکراین پیگیری کرده‌اند.

سایت باشگاه دیناموکیف به همین منظور با اعلام انجام این بازی به هواداران خود اقدام به شمارش معکوس با فاتح لیگ برتر ایران کرده است.

در بخشی که به همین منظور اختصاص یافته از این رویارویی با عنوان تقابل قهرمان دو دوره جام یوفا سابق اروپا(۱۹۷۵ و ۱۹۸۶) با قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا(استقلال در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱) یاد شده است.



به این ترتیب سایت مذکور از این رویارویی به عنوان تقابل تیم «دو ستاره اروپا» با «دو ستاره آسیا» نام برده است.

فهرست اعضا تیم دیناموکیف که یکی از بازیکنانش نیکو کرانچار، فرزند ارشد زلاتکو کرانچار، مربی کروات سپاهان اصفهان بوده، به این شرح است:

*دروازه‌بان:

هروهی بوچان، اوکراینی

الکساندر شوکوفسکی، اوکراینی

ماکسیم کووال، اوکراینی



*خط دفاع:

دانیلو سیلوا، برزیلی

ایون سیلین، اوکراینی

دوماگوج، کرواسی

ایون مارکنکو، ‌اوکراینی

ایون کاچردی، اوکراینی



*خط میانی:

میگوئل ولوسو، ‌پرتغالی

اوگنین وکوچیچ، کراوات

رومن بوچوژ، اوکراینی

سریتی سیدورشوک، اوکراینی

دنیس هارماش، اوکراینی

اوله هوسیف، اوکراینی

نیکو کرانچار، ‌کروات

ویتالی بویالیشکی، اوکراینی

لوک‌من هورنا، ‌نیجریه‌ایی

ولادیسلاو کاتینسه، ‌اوکراینی

آندری تسورکیف، اوکراینی

یونس بل‌هندا، فرانسوی

دودو، برزیلی



*خط حمله:

ژرمین لن، هلندی

آندره‌ی یارمولنکو، اوکراینی

براون ایدیه، نیجریه ای

آدمیر مه‌مدی، سوئیسی

مارکو گاستون، آرژانتینی

آرتم کراوتس، اوکراینی

دیومرسی امبوکانی، ‌کنگویی



*بلوخین و یک تجربه رویارویی دیگر با نماینده‌ای از فوتبال ایران

هدایت تیم فوتبال دیناموکیف، حریف آزمایشی سه‌شنبه استقلالی‌ها، برعهده اولگ بلوخین، ‌ اسطوره فوتبال اوکراین است. چهره‌ای که در گذشته هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته است.

بلوخین که روزگاری کاپیتان تیم ملی فوتبال شوروی سابق بود و حتی پس از جام جهانی ۱۹۷۸ همراه تیم شوروی سابق برای یک بازی دوستانه به کشورمان سفر کرد(پیروزی یک بر صفر شوروی سابق)، پس از گذشت سال‌ها از آن رویارویی، ‌این بار به عنوان مربی و مسئول فنی مقابل نماینده‌ای از فوتبال ایران قرارخواهد گرفت.

وی درتیمش سه دستیار به اسامی آندرهی بال، اولکسی میخاییلچ و ربروف دارد. همچنین میخاییلو میخاییلکف و یوری رومانسکی وی را به عنوان مربی دروازهبانان یاری میکنند.