مذاکره با بارسلونا در فوتبال پایه

به گزارش افکارنیوز،صادق رئیسی‌کیا با اعلام خبر سفرش به پرتغال و اسپانیا اظهار کرد: به همراه مدیر آکادمی و مشاور بین‌الملل باشگاه از باشگاه‌های پورتو و اسپورتینگ لیسبون به پرتغال می‌رویم و احتمالا بازدیدی هم از باشگاه بارسلونای اسپانیا داشته باشیم. ما در این سفر به دنبال توسعه‌ی فوتبال پایه باشگاهیم و از آن‌جایی که آکادمی راه آهن هم زیر نظر فدراسیون فوتبال قرار گرفته است، می‌خواهیم با آکادمی باشگاه‌های پرتغالی و اسپانیایی همکاری داشته باشیم. ما با این کار در نظر داریم در سال‌های آینده به لحاظ بازیکن بی‌نیاز شویم و بازیکنان خودمان که مراحل پایه را پشت سر گذاشتند در تیم بزرگسالان بازی کنند.

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه راه آهن سقف بودجه خود را به سازمان لیگ ارایه کرده است، عنوان کرد: ما از پارسال سقف بودجه باشگاه را مشخص کردیم چون بخش خصوصی هستیم و هزینه‌هایمان باید بر اساس ضوابط باشد. هم‌چنین نظام نظارتی مثل دیوان محاسبات را هم نداریم و حسابرسی از جانب شرکت‌های ما که باشگاه انجام می‌شود بنابراین ما این کار را از سال قبل شروع کردیم. امسال هم از این کار استقبال می‌کنیم و درصدی از بودجه را به تیم بزرگسالان، پایه، امور فرهنگی و فعالیت رسانه‌ای اختصاص می‌دهیم. البته هنوز مبلغ سقف را به سازمان لیگ اعلام نکرده‌ایم چون تا یک ماه بعد از شروع لیگ فرصت داریم.

مدیرعامل باشگاه راه آهن هم‌چنین در پاسخ به پرسش درباره مشخص نشدن سقف بودجه باشگاه‌های دیگر افزود: به هر حال سازماندهی بودجه‌ای باشگاه‌ها موضوعی نیست که به سرعت انجام شود. این کار برای سال اول تا همین جا هم ارزشمند است.

طبق اعلام کمیته انضباطی چنان‌چه باشگاه‌ها بدهی‌های خود را صاف نکنند نمی‌توانند قراردادشان را برای فصل جدید به ثبت برسانند. رئیسی‌کیا در این‌باره با اشاره به این‌که راه آهن هیچ بدهی ندارد، خاطرنشان کرد: بنا به تاکید آقای حسن‌زاده ۱۰ میلیارد بدهی باشگاه را به صفر رساندیم و راه آهن تنها باشگاهی است که در حال حاضر بدهی مالیاتی ندارد. در کل ما از سال گذشته اقدام به پرداخت بدهی کردیم و برای فصل جدید هم هیچ شکلی در ثبت قراداد نداریم، همان‌طور که ما تمام قراردادهای مربوط به مربیان و بازیکنان در هیات فوتبال ثبت کردیم.

وی در پایان از برگزاری دیدار تدارکاتی راه آهن و سپاهان خبر داد و این بازی را به دلیل عملکرد خوب تیم اصفهانی برای راه آهن مناسب عنوان کرد.