حسن‌زاده: هنوز ۱۰ باشگاه بدهکارند

به گزارش افکارنیوز،اسماعیل حسن‌زاده در پاسخ به ابهامات و اتفاقاتی که در دو روز گذشته پیرامون ثبت‌نام قراردادهای باشگاه‌های بدهکار و ثبت نکردن برخی باشگاه‌های دیگر صورت گرفته گفت: با توجه به اقداماتی که در سازمان لیگ برای باشگاه‌های بدهکار افتاده است، شرایط برای تسویه حساب یا تعیین تکلیف بدهی‌ها به وجود آمده و باشگاه‌های بدهکار حداکثر تا شنبه و یکشنبه مهلت دارند تا پروسه تسویه تعیین تکلیف بدهی‌هایشان را تکمیل کنند.

وی افزود: مهلت نقل و انتقالات طبق قانون همان بیستم تیر تمام شده، اما چون این روز و جمعه جزو تعطیلی‌ها بوده و در روزهای تعطیل انجام برخی پروسه‌های اداری در مراکزی که حضور نداشته‌اند میسر نبود، ما امروز و فردا را برای بدهکاران فرصت گذاشته‌ایم.

حسن‌زاده درباره باشگاه‌های بدهکاری که قراردادهایشان را پیش از تعیین تکلیف بدهی‌ها ثبت کرده‌اند، گفت: اگر برخی باشگاه‌ها در روز پنجشنبه اقداماتی انجام داده‌اند تکالیفشان درست بوده، اما همان طور که گفتم چون در آن زمان کمیته‌ انضباطی و برخی دستگاه‌های دیگر حضور نداشتند، برای تکمیل پروسه پرداخت بدهی‌ آنها فرصتی وجود نداشته و ما امروز و فردا را برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

رییس کمیته‌ انضباطی در پاسخ به این سوال که چند باشگاه لیگ برتری جزو بدهکاران هستند؟ گفت: در حال حاضر ۱۰ باشگاه لیگ برتری که پرسپولیس و استقلال هم جزو آنها هستند، در میان بدهکاران قرار دارند که می‌بایست با مراجعه به سازمان لیگ اقدامات لازم در خصوص تسویه بدهی‌ها را انجام داده و نهایتا در ارتباطی که ما به عنوان کمیته‌ انضباطی با سازمان لیگ داریم، مجوز قانونی و حضور در فعالیت در لیگ برتر را به دست آورند.

حسنزاده در پاسخ به این سوال که آیا ادارات ثبت استانها قانونا میتوانستند قرارداد باشگاههای بدهکار از جمله پرسپولیس را پیش از آن که برای بدهیهایش تعیین تکلیف کنند، ثبت کنند؟ گفت: ما کاری به دفاتر ثبت هیاتهای فوتبال نداریم. به غیر از پرسپولیس باشگاههای دیگری بودهاند که قراردادشان را قبل از این که برای بدهیها تعیین تکلیف کرده باشند، ثبت کردند. از نظر ما ثبت نهایی قرارداد آن چیزی که در سازمان لیگ اتفاق می افتد و به امضای مهدی تاج ، رییس سازمان لیگ میرسد. طبیعتا اگر باشگاهی وضعیت بدهیهایش نامشخص باشد،تاج هم ثبت نهایی قراردادها را نمیکند. بنابراین بازوی اجرایی برای کمیته انضباطی سازمان لیگ است.