کفاشیان: از حضور نکونام در امارات جلوگیری کردیم

به گزارشافکارنیوز،علی کفاشیان در حاشیه جشن تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران و پیشکسوتان فوتبال در مورد وضعیت قرارداد خلعتبری با تیم اماراتی عجمان و نحوه جلوگیری از حضور این بازیکن در لیگ امارات گفت: اگر باشگاه اماراتی بخواهد خسارت بگیرد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی در مورد اظهارنظر عباسی مبنی بر اینکه اقدام فوتبالیست‌ها برای حضور در لیگ امارات شخصی بوده است، گفت: شرایط خلعتبری با سایر بازیکنانی که قصد حضور در امارات را دارند فرق می‌کند. او باید خودش تصمیم بگیرد ولی به سایر بازیکنانی که قصد حضور در امارات را دارند مجوز نمی‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: به نکونام هم مجوز حضور در امارات را ندادیم و قرار شد علی‌رغم اینکه یک چهارم قراردادش با تیم اماراتی را در ایران دریافت می‌کند در لیگ برتر بماند.

کفاشیان در مورد جلسه روز شنبه مسئولان فدراسیون با نکونام گفت: جلسه روز شنبه برای این بود که مسائلش را حل کند و ببینیم در ایران در چه تیمی می‌تواند بازی کند که امروز فتح‌الله‌زاده هم برای جلسه باشگاه‌های بدهکار آمده بود و در این رابطه صحبت شد. قرار شد که فدراسیون فوتبال تضمین بدهد نکونام در هر تیمی که بازی می‌کند پولش پرداخت می‌شود.

وی در مورد اینکه تا چندی پیش مورد انتقاد وزارت ورزش بود اما امروز از او تقدیر شد، گفت: از من به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال و به خاطر موفقیت‌هایی که به وجود آمده بود تقدیر شد. آن اختلاف‌ها نیز در کار وجود دارد و عادی است.

کفاشیان همچنین عنوان کرد که فعلا از استعفای اجباری خبری نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد ناراحتی بانوان ملی‌پوش که همه آنها نتوانستند روی سکو بروند، گفت: نمایندگان‌شان آمدند و از آنها تقدیر شد. چون پله‌ها زیاد بود پایین آمدن برای‌شان سخت بود!

کفاشیان در مورد اینکه آیا امکان دارد تیمی مانند پرسپولیس به خاطر بدهی از حضور در لیگ کنار برود، گفت: این موضوع برای هر ۸ باشگاه بدهکار حل شد. قرار شد که باشگاه‌ها بدهی‌شان به کسانی که شکایت کردند و همچنین بیش از چهار پنجم افرادی که هنوز شکایت نکرده‌اند را پرداخت کنند. قرار شد ریز بدهی‌ها مشخص و اولویت‌بندی شود و فدراسیون بخشی از درآمد باشگاه‌ها را به بدهکاران و بخشی را به خود باشگاه‌ها بدهد تا این بدهی‌ها صاف شود.

وی در خواست کی‌روش برای برگزاری نیم فصل دوم لیگ برتر پس از جام جهانی را غیرواقعی خواند و گفت که اصلا این امکان وجود ندارد کی‌روش چنین پیشنهادی بدهد.

کفاشیان در همین رابطه افزود: کی‌روش برنامه‌هایش را برای جام ملت‌ها، تعطیلات نیم فصل و همچنین بازی‌های تدارکاتی را مشخص کرده است.

او همچنین در واکنش به اعتراض باشگاههایی که ملیپوش زیادی دارند، ابراز امیدواری کرد که این مسئله موجب پایین آمدن کیفیت لیگ نشود.