رویانیان - فتح‌الله‌زاده لطفا آتش بس!

به گزارشافکارنیوز،مرحوم ناصر حجازی در زمان برگزاری اولین دوره لیگ برتر جمله ماندگاری گفت. او معتقد بود فقط شماره پیراهن بازیکنان لاتین شده، در غیر اینصورت هیچ جای این لیگ حرفه‌ای نیست. در طول برگزاری دوازده دوره این لیگ هم بارها و بارها از سوی مربیان، بازیکنان، کارشناسان و اهالی فوتبال گفته شده که لیگ ما هنوز به طور کامل حرفه‌ای نیست. برخی معتقدند فقط پول‌های زیادی در فوتبال جابه‌جا می‌شود که خروجی آنها ثمره‌ای برای جامعه نداشته است.

این روزها اما موضوع دیگری سوژه اول محافل فوتبالی شده که بدجوری توی ذوق می‌زند! مدیران عامل دو باشگاه پرطرفدار پایتخت طبق قانون نانوشته‌ای هر روز علیه هم مصاحبه می‌کنند و انواع و اقسام کنایه‌ها و توهین ها را به یکدیگر انجام می‌دهند. بحث‌های آنها هم که در ابتدا بیشتر حول موضوع دادن پول‌های میلیاردی و ماشین‌های گرانقیمت به بازیکنان می‌چرخید اکنون وارد فازهای خطرناکتری شده و دو طرف در حال حمله به شخصیت و سابقه یکدیگر هستند.

این دعواها و مصاحبه ها در حالی از سوی دو طرف انجام می‌شود که در برنامه دو هفته گذشته ورزش و مردم رویانیان و فتح‌الله‌زاده به هم دل می‌دادند و قلوه می‌گرفتند. آنطور که هرکس نمی‌دانست فکر می‌کرد رفیق ۵۰ ساله گرمابه و گلستان یکدیگر هستند و هیچ مشکلی با هم ندارند! اما نکته عجیب این جاست که درگیری لفظی دوطرف درست بعد از این برنامه شروع شد و هر دو مدیرعامل شروع کردند به حمله به یکدیگر.

البته حضور در برنامه ورزش و مردم خواسته یا ناخواسته هر فردی را به فضای هندوانه زیر بغل دیگری گذاشتن و تعریف و تمجید سوق می‌دهد اما اینکه بلافاصله پس از خروج از برنامه‌ علیه هم مصاحبه کنند، کاری است که فقط از مدیرعامل‌های پرسپولیس و استقلال برمی‌آید.

آیا از خود پرسیده‌اید که این مصاحبه‌ها و حرف‌ها چه کمکی به فوتبال می‌کند؟ ارزش اینگونه اظهار نظرها چقدر است؟ حالا یا بازیکنان رقیب پول میلیاردی گرفته‌اند یا نگرفته‌اند. دیگر همه می‌دانیم که سیستم پرداخت پول به بازیکنان در فوتبال ما از پایه و اساس مشکل دارد. بهتر نیست همین چند دقیقه‌ای را که به حمله به یکدیگر اختصاص می‌دهید صرف بهبود وضعیت باشگاه‌تان بکنید؟ اگر ادبیات دو باشگاه بزرگ فوتبال‌مان این باشد چه انتظاری از سکوهای ورزشگاه ها داریم؟ یادمان نرفته که تماشاگران دو تیم فصل گذشته چندین بار به مدیرعامل تیم رقیب توهین می‌کردند.

کجای دنیا را سراغ دارید که مدیران دو باشگاه بزرگ یک کشور اینگونه در رسانه‌ها با هم درگیر شوند و هر روز علیه هم مصاحبه کنند؟ در این میان رسانه‌هایی که هر روز این دو نفر را به جان هم می‌اندازند هم مقصرند. آیا سوژه بهتری برای سوال پرسیدن از مدیرعامل پرسپولیس و استقلال وجود ندارد؟

به صحبتهای حجازی برمیگردیم. هنوز بخشهای زیادی در فوتبالمان هستند که حرفهای نشدهاند. از ورزشگاهها، باشگاهها، مدیران و بازیکنان گرفته تا تماشاگران و حتی خود رسانهها. با این حال امسال برای فوتبال ایران سال مهمی است چراکه باید از هرجهت خود را برای جام جهانی آماده کنیم. اتحاد، همدلی و دور بودن از مسائل حاشیهای بهترین اتفاق ممکن برای تیم ملی است. مدیران استقلال و پرسپولیس هم با رسیدن به باشگاه خود بزرگترین خدمت را به فوتبال خواهند کرد.