جایزه ۵۰۰۰ دلاری برای جودوکار ایران

به گزارش افکارنیوز،در این دوره از مسابقات گرند اسلم مسکو ۳۰۰ جودوکار از ۴۰ کشور به مدت دو روز به رقابت پرداختند که در پایان در بخش مردان، آلمان با دو طلا، یک نقره و یک برنز در جای نخست ایستاد، روسیه با یک طلا، یک نقره و دو برنز دوم شد و برزیل با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز مکان سوم را از آن خود کرد.

گرجستان هم با یک طلا و یک برنز چهارم شد و تیم پنج نفره ایران با یک طلا در کنار بلژیک در مکان پنجم قرار گرفت. ازبکستان هم با دو نقره ششم شد.

در پایان این مسابقات به نفرات برتر جوایز دلاری اهداء شد که جواد محجوب با کسب مدال طلای وزن ۱۰۰ - کیلوگرم ۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی دریافت کرد.

تیم ملی جودوی ایران از امروز(دوشنبه) در کمپ تمرینی مسکو که با حضور جودوکاران حاضر در مسابقات برگزار می شود شرکت می کند.

محجوب: با این طلا برای قهرمانی جهان آماده می شوم

جواد محجوب که شب گذشته در جریان رقابتهای گراند اسلم مسکو موفق شد با شکست همه رقبا در وزن ۱۰۰ - کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، در مورد قهرمانی‌اش گفت: تورنمنت مسکو با حضور برخی از بهترین های جودوی جهان در سطح فنی بالایی برگزار شد. امتیاز بالا در رنکینگ و پرداخت جوایز دلاری پای خیلی از جودوکاران برتر جهان را به این مسابقات باز کرده بود.

وی در مورد مسابقات خود گفت: دور اول استراحت داشتم ولی از دور دوم به بعد با بهترین های جهان مبارزه کردم. نمایندگان اوکراین، روسیه، آلمان و ازبکستان همه جایگاه بالایی در رنگینگ دارند و همین آلمانی برنز المپیک را در کارنامه داشت و خدا را شکر با آمادگی بدنی خوبی که داشتم موفق به کسب مدال طلا شدم.

محجوب به حضور دلالان در سالن مسابقات اشاره کرد و گفت: برخی از این نفرات پیشنهاد پرداخت دستمزدهای میلیون دلاری را دادند تا برای کشورهای عربی یا اروپایی مبارزه کنم که اصلا " به آنها جواب ندادم. عشق من ایران است و می خواهم زیر پرچم زیبا و مقدس ایران اسلامی افتخار کسب کنم.

این عضو تیم ملی به مسابقات جهانی هم اشاره کرد و گفت: کار من در برزیل خیلی سخت است. اینجا همه کارشناسان و مربیان مسابقات من راتحلیل کرده و بدون شک باید در فاصله یک ماه تا مسابقات جهانی سخت تمرین کنم و با آمادگی بالا به دیدار رقبای خود بروم.

وی همچنین به نتایج سایر اعضای تیم ملی اشاره کرد و گفت: در این مسابقات خیلی از قهرمانان جهان و المپیک باختند و به مدال نرسیدند. جودوکاران ما هم خوب کار کردند و باید بیشتر تلاش کرده و با رفع نقاط ضعف خود در مسابقات آتی شرکت کنیم.