جام‌حذفی بدون ملی‌پوشان برگزار شود

به گزارش افکارنیوز،کارلوس کی روش در ادامه نشست خبری خود که امروز شنبه برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: امروز که موفق به صعود جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شده ایم باید یک رویا و هدف مشترک داشته باشیم و آنهم صعود به مرحله دوم است باید با جلوگیری از بی برنامگی به این هدف خود دست پیدا کنیم، باید روی چهار برنامه توافق ملی داشته باشیم.

۱ - لیگ امسال باید قبل از ۲۲ فروردین سال ۹۳ تمام شود.

۲ - جام حذفی بعد از اتمام لیگ برگزار شود.

۳ - تمامی اهالی فوتبال ایران باید به این توافق برسند که بعد از ۲۲ فروردین تمام بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

۴ - تمام بازیکنان منتخب باید تحت نظارت کمیته پزشکی فوتبال باشند.

وی افزود: فوتبال ما نمی تواند با این مساله کنار بیاید که جباری ها و پولادی ها بخاطر کنترل نشدن مناسب پزشکی از تیم ملی کنار بمانند، بیش از سی و سه سال تجربه بین المللی من نشان داده که ۱۰ تا ۱۵ روز برای ملی پوشان ریکاوری لازم است و اینکه حضور موفق در جام جهانی داشته باشیم باید بازیکنان ریکاوری داشته باشند تا مبادا دچار مشکل شویم چراکه بر این باورند اگر آنها بخوبی استراحت کنند آماده می شوند هرچند که بعضی از دوستان برعکس این را اشاره می کنند و یا دروغ می گویند و یا هیچ مطلبی در خصوص فوتبال نمی دانند.

کی روش در ادامه گفت: جام حذفی بدون حضور ملی پوشان انجام می شود، تیم های ژاپن و کره جنوبی در حال حاضر نفرات کامل خود را در اختیار دارند شما تا به حال چند بار نوشته اید که تیم ملی باید به جوانان فصرت بازی بدهد، چرا همین مطالب را در مورد باشگاه ها نمی نویسید؟ و امسال به جوانان فرصت دهید تا در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند، چرا پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان نمی توانند این فرصت را به جوانان بدهند؟ من هیچ دلیلی نمی بینم که بازیکنان جوان تر در مسابقات جام حذفی به میدان نروند چنانچه این اتفاق رخ دهد جوانان بیشتری به تیم ملی معرفی می شوند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه چه انتظاری از دولت جدید دارد و آیا قول های رئیس جمهور احمدی‌نژاد عملی شده است یا نه؟، اظهار داشت: نقطه نظرات من براساس واقعیت است ما توقع و آرزوهای بالایی داریم، اما منابع مالی کافی برای آماده سازی تیم ملی در اختیارمان نیست. مسائلی که من به آنها اشاره می کنم تنها بر رویدادهایی است که در سالیان گذشته رخ داده است ما بخاطر برنامه هایی که تا به امروز در دستور کارمان بوده به هدفمان که همانا صعود به جام جهانی بود، رسیده ایم ضمن اینکه تیم فوتبال بانوان هم موفق بوده و من ناراحت لغو اردوی تیم نوجوانان هستم.

کارلوس کی روش گفت: من مربی نیستم که پشت پرده پنهان شوم در زمان هایی که لازم باشد مبارزه میکنم بگذارید این را بگویم بازیکنان فوتبال ایران با سلب کسب این نتایج بودند، تیم های فوتسال، بانوان و نوجوانان جهانی شده اند و بیش از سه هزار نفر از تیم های مختلف به مسابقات بین المللی راه پیدا کردند. اعضای کادر فنی من ماه ها است که حقوق نگرفتند ولی کارشان را به نحو احسن انجام دادند، اما در این بین افرادی هستند که به تیم ملی پشت کردند آنها درآمد خوبی دارند و از فوتبال لذت می برند.