به گزارشافکارنیوز،چهاردهمین دوره مسابقه‌های جهانی دوومیدانی با حضور برترین‌های دنیا از امروز در روسیه آغاز شد که ایران با به دست آوردن ۶ ورودی تنها با ۴ ورزشکار خود به میدان مسابقه پا گذاشته است و پررنگ‌ترین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

رضا قاسمی و حسن تفتیان به عنوان اولین نمایندگان ایران امروز در خط مسابقه قرار گرفتند تا رقابتی سخت را مقابل برترین دوندگان سرعتی جهان تجربه کنند. این دو ورزشکار پس از ۲۰ سال به عنوان نمایندگان ایران در دوی سرعت در این رقابت‌ها حضور داشتند. سابقه آخرین حضور دوندگان سرعتی ایران در این رقابت‌ها به سال ۱۹۹۳ آلمان بازمی‌گردد.

رضا قاسمی در این مسابقه‌ها در گروه سوم مرحله مقدماتی قرار داشت که با ۷ دونده به رقابت پرداخت و در نهایت با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه به عنوان ششمی رسید.

بهترین رکورد قاسمی در این ماده ۱۰ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه است. همچنین حسن تفتیان دیگر نماینده ایران هم در گروه ششم این مسابقه‌ها حضور داشت و با زمان ۱۰ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه هشتم شد و به کار خود پایان داد.

پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که این رقابت‌ها برای دو دونده جوان ایران بیشتر میدانی برای کسب تجربه باشد.

تفتیان در مسابقه‌های جام کازانف با رکوردشکنی زمان ۱۰ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه را ثبت کرده و ورودی این مسابقه‌ها را به دست آورده بود.

به گزارش ایسنا محمود صمیمی دیگر نماینده ایران در رقابتهاست که فردا در پرتاب دیسک با حریفان خود روبهرو خواهد شد.