قلعه‌نویی: به خاطر بازی افتضاح مقابل صبا عذر می خواهم

به گزارشافکارنیوز، امیر قلعه‌نویی در نشست پس از بازی تیمش مقابل صبا اظهار کرد: من از همه هواداران استقلال به خاطر این بازی افتضاحی که جلوی صبا انجام دادیم عذرخواهی می‌کنم. شاید عملکردی که استقلال در نیمه دوم داشت را تاکنون با هیچ تیمی در دوران مربی‌گری‌ام به این ضعیفی نداشته‌ام. حالا نمی‌دانم خستگی آن‌ها بود یا کیلو کیلو اسم در زمین راه می‌رفتند!

وی افزود: چهار تا بچه در ۲۰ دقیقه پایانی برای صبا به زمین آمدند و آنقدر خوب بودند که باید ما را می‌بردند. از نظر من در نیمه دوم حق صبا بود که ما را شکست دهد و اکنون باید نماز شکر به جا بیاوریم که با درخشش سید مهدی رحمتی این بازی را نباختیم و حتی بردیم.

قلعه‌نویی در واکنش به اینکه داوری بازی را چطور دیدید گفت: من درباره داوری حرف نزنم بهتر است. البته حنیف عمران‌زاده قسم می‌خورد که روی بازیکن صبا خطای پنالتی انجام نداده است. در یکی دو صحنه هم به نظرم داور باید خطا می‌گرفت و همان توپ‌ها رفت و روی دروازه ما موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کرد.

سرمربی استقلال در پاسخ به اینکه استراتژی شما در نیمه دوم حفظ پیروزی یک بر صفر بود اظهار کرد: نه واقعا این طور نبود. تعویض‌های ما رو به جلو بود. من مهاجمی را بیرون کشیدم و مهاجم با انرژی‌تری را به میدان فرستادم یا هافبک بیرون کشیدم و مهاجم به زمین فرستادم. یک گل برای ما حاشیه امنیت نداشت. نمی‌دانم واقعا در نیمه دوم خیلی ضعیف بودیم و شاید همان طور که گفتم کیلوهایی از اسم فقط در زمین بودند. در این بازی فقط رحمتی برای ما خوب کار کرد. صبا توانست قدرت تاکتیکی‌اش را در نیمه دوم به ما تحمیل کند. بازیکنان تعویضی ما هم خوب نبودند. نظری و اکبرپور بازیکنانی بودند که آنقدر در حد انتظار نبودند که حتی باید آن‌ها را تنبیه هم کنیم.

وی در واکنش به اینکه با وضعتی که دارید و بازی‌ که باید ۱۰ روز دیگر در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهید آیا می‌توانید شرایط را بهتر کنید تصریح کرد: من هم نگران این وضعیت هستم. ما عملکرد خوبی مقابل سپاهان و فجر داشتیم اما در این بازی خیلی بد بودیم. فکر می‌کنم اصلا باید یک مدل دیگر بازی کنیم. تفکر بعضی از بازیکنان هم باید تغییر کند. این که یک بازیکن فکر کند اگر از اول در زمین نباشد و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد تفکر غلطی است و من سیاوش اکبرپور را به خاطر این تفکر تنبیه می‌کنم. حتی اگر شده مدتی به او مرخصی داده و او را به خانه‌اش می‌فرستم تا استراحت کنم تا این تفکر غلط از ذهنش بیرون بیاید.

قلعهنویی در پاسخ به اینکه آیا از عملکرد نیکبخت راضی بودید گفت: او مدتی بازی نمیکرد در مجموع به او خسته نباشید میگویم اما در ۵۰ متر رو به جلو حرکت نکرد! هاشم بیکزاده واقعا در تیم ما تاثیرگذار بود.