به گزارش افکارنیوز، علیرضا منصوریان درباره‌ استقلال این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گفت: تمام بازی‌های لیگ را دیده‌ام. به هر حال به اقتضای شغلم نه تنها بازی‌های استقلال که دیدارهای پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی را هم مشاهده کرده و دیدارهای دیگر را هم اگر نتوانم ببینم، توسط تیم آنالیزمان، آنالیزش را می‌بینم. یکی از بهترین دیدارهایی که دیدم، بازی استقلال برابر سپاهان بود. با وجود باخت استقلال به یکی از دوستانم که در کنارم بود، گفتم که این تیم بار دیگر مدعی اول قهرمان است. آنها در هوا خیلی مسلط هستند و تیمی کامل را در اختیار گرفته‌اند. تجربه نفر به نفر آنها بالاست و بخوبی تقویت شده‌آند. استقلال این فصل را تیم خوبی دیده‌ام. برای دیدار با بوریرام هم آن‌قدر قوی هستند که اگر کمی خوش‌شانس باشند و به قولی در روی پاشنه بچرخد، در همین تهران کار را تمام کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد نسبتا بالای گل خورده استقلال در این فصل اظهار کرد: اگر سال گذشته استقلال را هم به خاطر داشته باشید، می‌بینید که در اوایل فصل گذشته هم گل‌های زیادی را دریافت کرد اما در پایان کار و با هماهنگ‌تر شدن بازیکنان روند طبیعی خودش را پیدا کرد و تعداد گل‌های خورده‌اش پایین آمد. از سویی دیگر خط دفاع استقلال از خط حمله آغاز می‌شود و انسجام از نوک حمله باید باشد تا به خط دفاع هم برسد. دفاع استقلال سال گذشته و بعد از هماهنگی بیشتر آرام‌آرام به تیم ملی هم راه یافت و این مسئله را نباید فراموش کرد.

پیشکوست استقلال در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد که استقلال هنوز خلا جباری را در تیمش پر نکرده است، بیان کرد: طبیعتاً وقتی بازیکنی مثل جباری از یک تیم می‌رود، بار نبود او به دوش بقیه می‌افتد. از سویی خیلی از خریدهای استقلال همانند جمشیدیان هنوز مجال خودنمایی نداشته‌اند. حتی بازیکنی مثل پژمان نوری هم به نظرم به کمی زمان نیاز دارد تا خودش را در این تیم جا بیندازد و در استقلال خودش را وقف دهد. نکته‌ دیگری که باید بگویم این است که رفت‌وآمد بازیکنان در فوتبال امری طبیعی است ولی مهم جا افتادن بازیکن در ترکیب است. در استقلال و پرسپولیس بازیکنان زمان زیادی برای تطبیق خود ندارند و استقلال باید این نقیصه را در خط هافبک خود هرچه سریع‌تر حل کند.

منصوریان در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر کسر امتیاز از تیمهایی که تماشاگرانشان فحاشی میکنند، گفت: نمیدانم ایده کسر امتیاز از چه کسی بوده اما ایده بسیار خوب و بکری است. بهترین راه برخورد با فحاشی در استادیومها، همین برخوردهای چکشی است. از این ایده به شدت حمایت میکنم؛ چرا که نه بازیکن حریف و نه داور مسابقه ناموسش را از سر راه نیاورده است.