دایی: پیروز نشوید به رختکن راه‌تان نمی‌دهم

به گزارش افکارنیوز، علی دایی پس از پیروزی یک بر صفر برابر ملوان در نشست خبری گفت: لازم می‌دانم قبل از همه به خانواده سلطانی‌فر تسلیت بگویم که یکی از پیشکسوتان پرسپولیس بود و همچنین دومین سالگرد بابک معصومی را به جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم. بازیکنانم در بازی با ملوان جانانه جنگیدند و بعد از ۱۰ نفره شدن هیچ موقعیتی به بازیکنان ملوان ندادیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. دست بازیکنانم درد نکند. فکر می‌کنم پرسپولیس انسجام تیمی خودش را نشان داد و با وجود اینکه فکر نمی‌کردم ۱۰ نفره شویم اما این بازی را بردیم. بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم اگر پیروز نشوید شما را به رختکن راه نمی‌دهم و هم در زمان ۱۰ نفره بودن و هم زمانی که ۱۱ بازیکن داشتیم. بهتر از حریف بودیم و می توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم.

وی در مورد استفاده از بازیکنان جوان در پرسپولیس گفت: به یکباره نمی‌شود کل تیم را عوض کرد و باید کم‌کم به همه میدان داد. در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بازی کردن سخت است. فکر می‌کنم بازیکنان ما یواش یواش به خودباوری می‌رسند و مطمئنم بازیکنان ما در آینده بهتر خواهند شد.

دایی تصریح کرد: بازیکنان جوان باید بیشتر تلاش کنند و باید از هواداران هم تشکر کنم که همراهی آنها بعد از ۱۰ نفره شدن ما بیشتر شد.

سرمربی پرسپولیس با اعلام اینکه هواداران تعیین‌کننده نتیجه بازی بودند، گفت: به بازیکنانی که اعتقاد داشتم گفتم آنها را جذب می‌کنم و به آنها ایمان دارم و می‌دانم اگر راه را درست بروند می‌توانند به فوتبال ملی هم کمک کنند.

دایی در مورد وضعیت داوری گفت: حرفی در این مورد نمی‌زنم و فقط از بازیکنانم ممنون هستم و می‌گویم آنها مردانه جنگیدند.

وی در مورد نیمه اول گفت: امروز در نیمه اول خوب بازی کردیم و با وجود اینکه موقعیت‌های خوبی نداشتیم بهتر بازی کردیم. کم کم ۴۰ درصد تیم را تغییر داده‌ایم و برای هماهنگی زمان نیاز داریم. متاسفانه بازیکنان جوان ما هنوز جو سنگین پرسپولیس را درک نکرده‌اند و به همین خاطر از هواداران تشکر کردم که به بازیکنانم روحیه دادند.

دایی در مورد اینکه سرمربی ملوان گفت که بازیکنانم جاه طلب نبودند، گفت: بعد از ۱۰ نفره شدن بازیکنان ما فهمیدند بهتر از ملوان هستند و تلاش کردند پیروز شوند. بازیکنانم فهمیدند اگر بخواهند می توانند به هدف‌شان برسند. بازیکن باید بازی خودش را ببیند و باید با فوتبال زندگی کند و با توپ فوتبال بخوابد و اگر این بازیکنان اینگونه ادامه بدهند به پرسپولیس خیلی کمک می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه دو سال از این تیم دور بوده است و این میدان دادن به جوانان نتیجه خواهد داد یا نه، گفت: این مسئله زمان می برد و وقتی به پرسپولیس آمدم صحبت از سه سال جوان‌گرایی کردیم و استارتش را هم زده‌ایم که تغییرات خوبی در تیم به وجود بیاوریم.

دایی در مورد شعار هواداران ملوان در خصوص ضدفوتبال بودن وی گفت: کاری به این مسایل ندارم و هواداران هرچه دوست دارند بگویند و من کار خودم را انجام می‌دهم. مردم انزلی هم شریف هستند ولی من تمرکزم بر روی تیم خودم است.

دایی در مورد اخطارهای بیمورد بازیکنان پرسپولیس گفت: در فوتبال از این اتفاق ها رخ میدهد اما از شما سوال میکنم خطای کفشگری بدتر بود یا خطای مهاجم صبا روی سیدمهدی رحمتی در بازی استقلال و صبا؟ همیشه باید قانون یک شکل اجرا شود، آن صحنه داور بی تفاوت بود ولی در اینجا بازیکن ما اخراج شد. زیاد نمیخواهم در موردش صحبت کنم اما اگر حرکت کفشگری اخراج داشت، در سایر صحنهها نیز باید کارت قرمز برای این حرکت داده شود.