پشت پرده کنار گذاشتن جباری از سپاهان
گروه ورزشی

؛ جدایی مجتبی جباری هافبک شماره ۸ سپاهان از جمع زرد‌ها بسیار عجیب و غیرمنتظره بود. درباره این جدایی ناگهانی حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح شده اما ظاهرا دو عامل عمده جباری را برای جدایی زودهنگام از سپاهان مصمم کرده. جدایی که البته نقش زلاتکو کرانچار سرمربی زرد‌ها را در آن نمی‌توان نادید گرفت.

نکته اول در نوع تعامل سپاهانی‌ها با جباری بازمی گردد. ظاهرا در دیار زاینده رود آنطور که باید و شاید شماره ۸ را تحویل نمی‌گرفتند و همین عامل یکی از دلایل دلخوری جباری بوده است.

به گزارشافکارنیوز؛ جباری وقتی به سپاهان پیوست، انتظار داشت حرفش خریدار داشته باشد و وضعیت مثل استقلال باشد اما بازیکنان قدیمی سپاهان تره هم برای او خرد نکردند!

گفته می‌شود در یکی از دیالوگ‌های رد و بدل شده جباری با یکی از بازیکنان قدیمی سپاهان، به جباری گفته شده اگر نویدکیا مصدوم نمی‌شد، کرانچار او را هر گز جذب نمی‌کرد. این بازیکن قدیمی که بازوبند کاپیتانی نیز بر بازو می‌بندد، برای اثبات حرف خود به جباری گفت: «فکر می‌کنی چرا در روز آخر با تو قرارداد بستند؟ چون منتظر وضعیت نوید کیا بودند!» همین موضوع تا حد زیادی برای جباری سنگین تمام شد.

دلیل اصلی دیگر به اتفاقات بازی با فجرسپاسی بازمی گردد. شبی که زرد‌ها دومین شکست متوالی خود را در هفته پنجم لیگ تجربه کردند که با توجه به شرایط این تیم و البته رقیب بسیار دردناک و غیرمنتظره بود.
در این بازی جباری بسان همه هفته‌های پیش نمایش مطلوبی نداشت و همین سبب شد تا کرانچار در دقایق پایانی اقدام به تعویض شماره ۸ تیمش کند. دردقیقه ۸۰ دیدار سپاهان و فجر و هنگامی که جباری تعویض شد، این بازیکن در مقابل یکی از مربیان سپاهان رفتار مناسبی نشان نداد و حتی متلک‌ها و اعتراضاتش تا رختکن هم ادامه داشت که این موضوع باعثناراحتی کرانچار شد. این اتفاق در حالی رخ داد که جباری در تمرین ریکاوری بعد از دیدار با فجر با چند لیدر سپاهان درگیری لفظی پیدا کرد که اگر وساطت مسئولان نبود درگیری فیزیکی هم می‌شد.

ظاهرا لیدرهای سپاهان در غیاب نویدکیا جباری را جایگزین بازیکن محبوب خود می‌دانند و از همین رو حالا او را پاسخگوی شکست‌های تیم خود می‌بینند به همین دلیل خیلی زود به شماره ۸ تیمشان واکنش نشان دادند.

سلسله اتفاقات رخ داده بعد از شکست برابر فجر، سبب شد تا کرانچار اجازه تمرین به جباری ندهد و به او تاکید کند که بهتر است چند صباحی در کنار تیم نباشد و تا زمانی که خود را با شرایط تیم منطبق نکرده، بازنگردد. این اولتیماتوم سرمربی کروات، سبب شد تا جباری بلافاصله چمدانش را بسته و به تهران بازگردد و در انتظار جریمه سنگین مالی باشد.