عابدینی: نباید دنبال عناوین دهان پرکن باشیم

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی در مورد اولین پیروزی داماش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: در این بازی ما دو موقعیت گلزنی را تبدیل به گل کردیم و دو موقعیت را هم از دست دادیم، همانطور که تیم رسول خطیبی هم دو موقعیت گلزنی را از دست داد. گسترش فولاد تیم خوبی است که به تیم‌های دیگر راحت نمی‌بازد.

وی ادامه داد: لیگ برتر ما در حال بالانس شدن است و فاصله تیم‌ها از نظر فنی کم شده است.

مدیرعامل باشگاه داماش در مورد جایزه صلحی که به محمد رویانیان از سوی یک مؤسسه خصوصی اهدا شد، گفت: من در این زمینه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم این موسسه وابسته به کجا بوده است. اما برخی چهره‌های ورزشی مثل مهدی مهدوی‌کیا کارهای ارزشمندی را انجام داده‌اند و یک مؤسسه خیریه برای کمک به کودکان فقیر و بی‌بضاعت تأسیس کرده است. موسسه‌ای که چند شرکت حامی مالی آن هستند و آن‌طور که شنیده‌ام یونیسف آن را تایید کرده است. چنین حرکت‌هایی آبرومند و ارزشمند است و وجه معنوی اسطوره‌ها را هویت بیشتری می‌بخشد. اینکه در کنار ورزش به کارهای بزرگ اجتماعی و معنوی هم می‌رسند، نه آنکه فقط به دنبال عناوین دهان‌پرکن و پوشالی باشیم. بلکه چنین مؤسساتی نشان می‌دهد که ما فقط غرق در ورزش نیستیم و به خدمت به مردم هم فکر می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد انتقادهایی که به توپ‌های آل‌اشپورت از سوی افرادی مثل قلعه‌نویی و دایی مطرح می‌شود، گفت: در مورد توپ‌های فوتبال دو بحثبا هم قاطی شده است، یکی بحثکیفی توپ‌هاست که به مسئله فنی برمی‌گردد و دوم بحثتخلف در تجارت است که آن هم به قراردادی که با سازمان لیگ منعقد شده است، مربوط می‌شود، نباید بحثکیفیت فنی توپ را با مقوله تخلف در تجارت یکسان دانست. آن‌قدر که در مورد بحثتخلف در تجارت در مورد این توپ‌ها صحبت شد، در مورد کیفیت فنی توپ‌ها بحثنشد.

وی ادامه داد: اگر بر فرض تخلفی در عقد قرارداد با سازمان لیگ انجام شده باشد و بر فرض توپ اولیه با توپهای ارائه شده به سازمان لیگ یکسان نباشد، در این صورت قراردادی وجود دارد و سازمان لیگ میتواند نسبت به آن اقدام کند. اما اینکه برخی بخواهند به خاطر منافع زحمات برخی دیگر را زیر سؤال ببرند، درست نیست شاید من هم به خاطر منافع خودم چنین حرفهایی را بیان میکنم اما این مسئله حیرتانگیز است که فردی در تلویزیون جمهوری اسلامی خطاب به جعفری نماینده آلاشپورت میگوید، من این توپها را خودم به صورت قاچاقی وارد ایران کردم! این حیرتانگیز است. پس باید ابتدا نظرات مثبت و منفی تیمها را در مورد توپها ارزیابی کنیم و بدانیم این توپها از نظر فنی استاندارد هستند یا نه و این مقوله را به هیچ عنوان با بحث تخلف در تجارت یکی نکنیم.