کفاشیان: نمی‌توانم بدهی روی بدهی‌ بگذارم

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان ضمن اشاره به لغو اردوی تیم ملی در پرتغال گفت: تمام تلاشمان را کردیم که بتوانیم هزینه‌های این سفر را فراهم کنیم اما وقتی نمی‌شود تامین هزینه کرد من نمی‌توانم بدهی روی بدهی‌های فدراسیون اضافه کنم. ما در فدراسیون تمام تلاش و رایزنی‌هایمان را انجام دادیم تا بتوانیم مشکلات مالی را حل کنیم اما هیچکس به ما کمک نمی‌کند. با این شرایط نمی‌شود بدون پول اردو برگزار کرد.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال که فقط تیم بزرگسالان نیست. تیم های رده های مختلف هم نیاز به اردو و برگزاری دیدارهای تدارکاتی دارند. وقتی پول نباشد هیچکدام از این کارها را نمی شود کرد. من هم نمی توانم بدون پشتوانه فقط تیم اعزام کنم و بر بدهی های فدراسیون اضافه کنم. آقای احمدی نژاد قول داده بودند که مشکلات مالی فدراسیون فوتبال را حل کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد. ما هم از دولت جدید انتظار معجزه نداریم اما باید به فوتبال توجه ویژه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کشورهایی که به جام جهانی نرفته اند حاضر بودند میلیاردها دلار هزینه کنند تا تیم ملی کشورشان در جام جهانی حاضر باشد اما حالا که این افتخار بزرگ نصیب ملت ایران شده است هیچکس حاضر نیست به تیم ملی کمک کند. پولی که برای آماده سازی تیم ملی نیاز است در مقابل افتخار بزرگی که بچه ها کسب کرده اند هیچ چیز نیست. اما متاسفانه همین کمک را هم از فوتبال دریغ می کنند.

علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که برخی ناتوانی فدراسیون را دلیل این بی‌پولی عنوان می کنند گفت: ما تمام تلاشمان را کرده ایم. رایزنی های زیادی کرده‌ایم و با جاهای مختلف جلسه گذاشته ایم و رایزنی کرده ایم اما واقعیت این است که وضعیت مالی بقیه دستگاه ها هم خراب است. وضعیت اسپانسرها هم خراب است. وقتی فوتبال که جلوی چشم است و ویترین ورزش به حساب می آید وضعیتش این است، وای به حال بقیه رشته ها.

کفاشیان در مورد جذب اسپانسر برای فدراسیون فوتبال نیز گفت: ما با چندین اسپانسر وارد مذاکره شدیم و به توافق هم رسیدیم اما آنها می خواهند با مبلغی کم به فوتبال بیایند. این پولی که اینها می خواهند بدهند هزینه کادر فنی ما هم نمی شود. چه برسد به اینکه بخواهد فوتبال را تامین کند. اگر حق پخش واقعی را به فوتبال می دادند این مشکلات وجود نداشت. ما در این مدت با چنگ و دندان فوتبال را اداره کرده ایم و تمام تلاشمان را کرده ایم که فوتبال لطمه نبیند اما متاسفانه هیچکس به ما کمک نمی کند.

علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که از وزارت ورزش و جوانان نخواسته اید که به شما کمک شود گفت: آقای صالحی امیری هم تازه به وزارتخانه آمده اند و ما از ایشان انتظار معجزه نداریم. از دولت جدید هم این انتظار را نداریم اما دولت قبلی باید این مشکل را حل می کرد. آقای احمدی نژاد به ما قول داده بود که این مشکلات را حل کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نظر کروش برای لغو این اردو گفت: طبیعی است که به عنوان اولین نفر این موضوع را با آقای کروش در میان بگذاریم. ایشان هم طبیعتا ناراحت است از این وضعیت اما وقتی کف دست مو ندارد نمی شود کاری کرد. فدراسیون فوتبال پول ندارد و من هم نمی توانم بدهی های این فدراسیون را بیشتر کنم.

کفاشیان در مورد اینکه با این شرایط تکلیف تیم ملی چه می شود گفت: باید صبر کنیم و ببینیم چه می شود. قطعا اگر تیم ملی بخواهد با این شرایط آماده حضور در مسابقات جام جهانی شود نتایج بدی خواهیم گرفت. این یک هشدار به فوتبال تنها نیست. بقیه رشته ها هم همین است. با شرایطی که ورزش دارد در دو سه سال آینده ثمره اش را در بازی های آسیایی خواهیم دید.