یک طلا و ۳ برنز در انتظار ایران

به گزارش افکارنیوز، مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از عصر امروز آغاز شد که علی‌اصغر اکبری در ۱۰۰ کیلو فینالیست شد و نمایندگان اوزان ۴۶،۶۳ و ‌۷۶ کیلوگرم کشورمان به دیدار رده‌بندی راه یافتند. حسین خدیور هم در ۵۴ کیلوگرم حذف شد.

در وزن ۴۶ کیلوگرم خیرالله قهرمانی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۲ داویلا از ویتنام را شکست داد و در دور دوم هم با نتیجه ۸ بر صفر از سد بالاز ایجید از مجارستان گذشت و به یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله وادزیم تراخاف از بلاروس را با نتیجه ۶ بر یک شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، ‌ اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ به کالکنوف از قزاقستان باخت و شانس کسب مدال طلا را از دست داد. قهرمانی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با مینکایلوف از روسیه دیدار خواهد کرد. در این وزن ۲۰ آزادکار حضور دارند.

حسین خدیور در وزن ۵۴ کیلوگرم که ۲۳ کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند، در دور اول با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب زانابازار از مغولستان ‌شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علی اسماعیل‌پور در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل نیکولیشویلی از گرجستان به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه ۳ بر صفر از سد انیس اوچلو از ترکیه گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر یک مغلوب فوجینامی از ژاپن شد که با حضور حریفش در فینال شانس ادامه کار در گروه شانس مجدد را پیدا کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ از سد مونترو از ویتنام گذشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. اسماعیل‌پور برای کسب مدال برنز با ایوبوف از روسیه مبارزه خواهد کرد. در این وزن ۲۸ کشتی‌گیر حضور دارند.

در وزن ۷۶ کیلوگرم که ۲۴ کشتی‌گیر حضور دارند، علی موجرلو در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر یونل تولگا از ترکیه را شکست داد و دور دوم هم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل پاپکوف از اوکراین به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر صفر گادجی ماگومدوف از آذربایجان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، اما در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب تساکولوف از روسیه شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. موجرلو در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با نیکال از آمریکا دیدار خواهد کرد.

علی‌اصغر اکبری در ۱۰۰ کیلو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل یوسف حسنوف از قزاقستان به پیروزی دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر ۲ دارسان توران از ترکیه را شکست داد و به نیمه‌نهایی راه یافت. اکبری در این مرحله نیز با نتیجه ۵ بر یک مقابل قربانوف از آذربایجان به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی برای کسب مدال طلا با کوتچی‌یف از روسیه دیدار خواهد کرد. در این وزن ۲۱ کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند.

نمایندگان کشورمان در رقابتهای ۵ وزن اول صاحب دو مدال نقره و یک عنوان پنجمی شدند.