ابراهیم‌زاده: سه هفته دیگر برکنارم کنید!

به گزارش افکارنیوز، منصور ابراهیم‌زاده پس از شکست ۳ بر یک یکشنبه شب راه آهن برابر استقلال در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این برد را به استقلال تبریک می‌گویم. آنها خوب و باتجربه بازی کردند. چیدمان بازیکنان استقلال طوری بود که بازیکنانی که قبلا کمتر به میدان رفته بودند، ابتدا در ترکیب قرار گرفتند و در نیمه دوم بازیکنان با تجربه به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه راه آهن در شروع نیمه اول خوب کار نکرد، یادآور شد: دلیل این مسئله هم ترس و نگرانی بازیکنان بود. ما روی یک حرکت ساده گل خوردیم و تا به خودمان آمدیم زمان برد. در شروع نیمه دوم طبق برنامه به گل رسیدیم و حتی چندبار هم خطرناک ظاهر شدیم.

سرمربی راه آهن با اشاره به اشتباهات فردی بازیکنانش، تاکید کرد: وقتی روی ضربات شروع مجدد اشتباه می‌کنید یعنی تمرکز ندارید. در گل دوم، هیچ بازیکنی با عمران زاده و ساموئل نبود و این باعثشد تا گل بخوریم. من چیز دیگری نمی‌توانم بگویم.

ابراهیم‌زاده در خصوص تغییر در برنامه آماده سازی تیم ملی و تداوم لیگ تا هفته یازدهم خاطرنشان کرد: اگر قرار است از قبل بازی تیم ملی نباشد، چرا لیگ را فشرده برگزار می‌کنند؟ چرا مسابقات هفته، به هفته برگزار نمی‌شود؟ از یک طرف اعلام می‌کنیم می‌خواهیم در جام جهانی تیم خوبی باشیم ولی از طرف دیگر روزهای فیفا را برای بازی‌های دوستانه از دست می‌دهیم. ما نباید فیفا دی را به راحتی از دست بدهیم.

خبرنگاری از سرمربی راه آهن پرسید با وجود کسب پنج امتیاز از شش مسابقه همچنان حمایت مالک باشگاه راه آهن از شما ادامه دارد. ابراهیم‌زاده که از این سئوال ناراحت به نظر می‌رسید، در پاسخ گفت: پشتوانه من کارم است نه حمایت دیگران. من از کار خودم رضایت دارم و می‌دانم چه کار کرده‌ام. البته این حق مدیران باشگاه‌هاست که سرمربی خود را انتخاب کنند. نهایتا یک قرارداد است که قوانینی در آن هست.

وی افزود: پشتوانه من کار من است. من به کارم اعتقاد دارم. هرچند آخر هر چیزی جدول است؛ ولی جدول را آخر فصل می‌بینند.

این خبرنگار خطاب به ابراهیم‌زاده گفت که در لیگ ما شرایط فرق می‌کند و مدیران طبق مسابقات مربیان را عوض می‌کنند. سرمربی راه آهن باز هم از این سئوال عصبانی شد و در جواب گفت: شما حرفتان را در مقایسه با لیگ ایران می‌زنید یا بر پایه مسائل علمی؟ الان چند هفته از مسابقات گذشته است؟ یک مقدار صبر کنید. شما سه هفته دیگر می‌توانید مرا برکنار کنید! اصلا حق باشماست! البته مدیران الان هم می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی در ادامه در خصوص اینکه راه آهن چقدر تا تیم مد نظرش فاصله دارد؟، تاکید کرد: پارسال وقتی در تیم نفت تهران بودم، نیم فصل اول در رده یازدهم قرار گرفتیم ولی آخر فصل پنجم شدیم. ما نیم فصل تازه همدیگر را درک کردیم. وقتی یک مربی جابجا می‌شود به زمان نیاز دارد که تفکراتش را منتقل کند. بخصوص اینکه ما بازیکنان خلاق کم داریم و چند بازیکن جوان هم ما را همراهی می‌کنند. مطمئنم اگر کمبودهای ما با رسیدن بازیکنان مصدوم و اضافه شدن بازیکن خارجی جبران شود، تیم ما شکل می‌گیرد.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: اینکه ایده‌های خودم را در راه آهن استفاده کنم، یک مقدار به زمان نیاز دارد. امروزه در لیگ ما بخصوص در بخش خصوصی آینده نگری می‌شود و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد. به هر حال این به دیدگاه مدیران بستگی دارد و هر تصمیمی بگیرند من تابع آنها خواهم بود.

سرمربی راه آهن در پاسخ به این سئوال که آیا از کیفیت فنی بازیکنانش مقابل استقلال راضی است، تصریح کرد: ما یک تیم عقب افتاده بودیم؛ یک گل خوردیم و در نیمه دوم طبق برنامه به گل تساوی رسیدیم و حتی به استقلال هم ضربه زدیم. باید قبول کرد ضربه زدن به استقلال سخت است ولی روی اشتباه خودمان در منطقه‌ای خطا کردیم که نباید این خطا صورت می‌گرفت.

وی تاکید کرد: استقلال با شیوه‌ای بازی می‌کند که به بازیکنان خلاقی مثل فرهاد مجیدی و خسرو حیدری نیاز دارد. ولی وقتی تیم ما اشتباه کرد تحت تاثیر خلاقیت بازیکنان استقلال قرار گرفت. باید بازیکنان ما بخصوص در خط هافبک و دفاع آبدیده شوند.

ابراهیم‌زاده در ادامه تصریح کرد: به هر حال در تیم راه آهن تغییراتی در حال شکل گرفتن است. به همین خاطر من از خودم راضی هستم. حالا شاید مدیریت از ما راضی نباشد.

وی در پایان درباره داوری و ضربه خوردن راه آهن از قضاوت داوران گفت: در دو بازی گذشته برای ما پنالتی نگرفتند و شش امتیاز را از دست دادیم.

ابراهیم‌زاده در این هنگام خطاب به خبرنگاری که از او ناراحت بود اظهار داشت: آیا آن موقع هم شما روی سایت خبری‌تان به این مسئله پرداخته بودید؟!

تیم فوتبال راه آهن در هفته ششم لیگ برتر روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.