نقد داوری دیدار پرسپولیس و فولاد

به گزارش افکارنیوز: محمد ریاحی درباره عملکرد تورج حق‌وردی، داور دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد اظهار کرد: داور در تمام دقایق بازی نسبتا خوب قضاوت کرد اما در یک صحنه مرتکب اشتباه بزرگی شد و بازیکن پرسپولیس را به ناحق اخراج کرد.

* گل اول پرسپولیس صحیح بود

ریاحی ابتدا به اولین گل بازی اشاره کرد و گفت: در دقیقه چهار بازی که گل اول پرسپولیس به ثمر رسید، کاملا صحیح بود و بر خلاف آن چه برخی می گویند، این گل آفساید نبود. بازیکن اول که صاحب توپ شد در آفساید نبود و هر دو مهاجمی هم که روی توپ اثر گذاشتند از بازیکن پاس‌دهنده عقب‌تر بودند پس این گل صحیح بود و کمک داور اول این بازی در این صحنه شاهکار کرد.

* تعلل کمک داور

وی در ادامه به اتفاقی در دقیقه هشت بازی اشاره کرد و گفت: در این دقیقه در یک متری کمک داور بازیکن پرسپولیس را با خطا متوقف کردند اما کمک داور آن قدر در اعلام خطا تعلل کرد که خود داور در سوتش دمید. فیفا در سال ۱۹۹۰، برای حل بسیاری از مشکلات داوری اختیارات زیادی به کمک داوران داد اما این جا کمک داور دوم بازی خوب عمل نکرد.

* بازیکن فولاد باید اخطار می‌گرفت

این کارشناس داوری در ادامه از اشتباه داور در ندادن کارت زرد به بازیکن فولاد سخن گفت: در دقیقه ۱۶ بازیکن فولاد تکل خطرناک و وحشتناکی روی پای بازیکن پرسپولیس زد اما داور به اشتباه به او کارت زرد نداد.

* عالیشاه بزرگنمایی کرد

ریاحی همچنین به صحنه‌ای اشاره کرد که امید عالیشاه با دریافت کارت زرد از داور مسابقه، حضور در داربی پایتخت را از دست داد. او گفت: در دقیقه ۲۹ بازی، عالیشاه استارت سریعی انجام داد و با دروازه‌بان فولاد برخورد کرد. در این صحنه برخوردی بین دو بازیکن صورت گرفت اما عالیشاه بزرگنمایی کرد و کارتی که گرفت صحیح بود.

* پنالتی پرسپولیس گم شد

کارشناس داوری در ادامه گفت: در دقیقه ۷۶ بازی اتفاقی افتاد که بیشترین بحث‌ها درباره داوری بازی در مورد آن مطرح می‌شود. در این صحنه بار دیگر عالیشاه استارت زد و از دروازه‌بان فولاد عبور کرد اما دروازه‌بان، او را با خطا متوقف کرد. به نظر می‌رسد که دروازه‌بان فولاد عادت کرده که مهاجمان حریف را در محوطه جریمه بزند! در این صحنه داور باید برای سرخ‌پوشان پنالتی می‌گرفت و به دروازه‌بان فولاد اخطار می‌داد اما درست برعکس عمل کرد و به عالیشاه کارت داد. در نتیجه اخراج بازیکن پرسپولیس هم اشتباه بود.

اشتباه داور در اين بازي درست برعکس اشتباهي بود که در ديدار استقلال و راهآهن رخ داد. در آن بازي، داور صحنهاي را که پنالتي نبود، به اشتباه پنالتي گرفت.