محرومیت باشگاه استقلال را تهدید نمی‌کند

به گزارشافکارنیوز: پرتاب بطری توسط هواداران استقلال به سمت بازیکنان تیم بوریرام که در چندین مورد اعتراض مسئولان این تیم تایلندی را به دنبال داشت و داور بازی نیز از ناظر بازی خواستار شرایط برقراری نظم و امنیت در برگزاری این مسابقه شده بود نگرانی‌های زیادی را در دل دست اندرکاران باشگاه استقلال به وجود آورد.

چند روز پیش بود که نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به سازمان لیگ ایران رسید که به طرف‌های ایرانی خبر داده شد پرونده بازی یاد شده به کمیته انضباطی AFC ارسال شده است. در این نامه از سازمان لیگ ایران خواسته شد باشگاه استقلال مستندات خود را برای دفاع از رفتار تماشاگرانش آماده کند.

واکنش‌هایی که از روز گذشته تاکنون در این باره به گوش رسیده بیانگر این بوده که در نظر اول استقلال باید منتظر محرومیت از دیدار خانگی در مرحله بعدی باشد چرا که هواداران این تیم در دور مقدماتی مقابل الهلال عربستان هم رفتار نامناسبی داشتند که جریمه نقدی آبی‌ها را به دنبال داشت.

اما یک مقام آگاه در گفتگو با مهر خبر داد که خطر محرومیت استقلال را تهدید نمی‌کند چرا که شدت تخلف زیاد نبوده و برخورد فیزیکی نیز وجود نداشته است. با این حال جریمه نقدی را می‌توان برای استقلالی‌ها انتظار داشت و با توجه به سوابق قبلی، این باشگاه باید انتظار محکومیت به پرداخت جریمه نقدی را داشته باشد.

دو فصل قبل بود که پرتاب نارنجک توسط هواداران تیم سپاهان منجر به زخمی شدن کمک داور بازی شده بود و با وجود شدت فراوانی که آن حادثه داشت جریمه نقدی برای این تیم در نظر گرفته شد و با وجود سابقه قبلی در این فصل برای آبی ها به دلیل این که برخورد فیزیکی رخ نداده بوده، احتمال محرومیت این تیم تقریبا صفر است.

دیدار رفت تیمهای فوتبال استقلال و بوریرام در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان این بازی تیم استقلال با یک گل برنده شد.