راهکار تاج برای حل مشکل کی‌روش و تیم ملی

به گزارش افکارنیوز: مهدی تاج پس از جلسه امروز(شنبه) با علی کفاشیان گفت: مشکل مشترک ما و کی‌روش لیگ قهرمانان آسیاست. ‌اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اما تا آن زمان برای این که فرصت را از دست ندهیم مسابقات لیگ را با قدرت و برنامه منسجم برگزار می‌کنیم.

تاج همچنین گفت: برای حل مشکلات پیش‌رو سه برنامه را در نظر گرفته‌ایم. اول این که علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ کارگروهی را تشکیل می‌دهد تا برنامه مسابقات لیگ و جام حذفی را بار دیگر از زاویه دید کی‌روش بررسی کنند. او در این بررسی‌ها از نظرات دستیاران کارلوس کی‌روش هم کمک می‌گیرد. برنامه دوم ما این است که دوشنبه هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تشکیل دهیم و کی‌روش در این جلسه پیشنهاداتش را مطرح کرده و درباره نظراتش توضیحات شفاف و کاملی را ارائه می‌کند. کارهای مربوط به دعوت از باشگاه‌ها امروز انجام و دعوتنامه برایشان ارسال خواهد شد.

تاج همچنین گفت: بارها گفته‌ایم که می‌توانیم لیگ برتر و جام حذفی را تا قبل از ۲۰ فروردین به پایان برسانیم و پس از آن بازیکنان برای برگزاری اردوهای تیم ملی در داخل و خارج از کشور، در اختیار سرمربی تیم ملی باشند. ضمن اینکه همانطور که قبلا هم گفته بودم لغو اردوهای تیم ملی به سازمان لیگ ارتباطی ندارد و به عوامل دیگری وابسته است. برنده و بازنده‌ای در این ماجرا وجود ندارد و فوتبال ملی نباید در این برهه ضرر کند و باید از همه نظرات استفاده کرد تا بهترین تصمیم گرفته شود اما تنها چیزی که باز نمی‌گردد زمان است و همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ام اولویت ما تیم ملی کشورمان و لیگ با اقتدار است.

تاج در توضیح برنامه سوم‌ تصریح کرد: برنامه سوم ما این است که پیشنهادهای ما برای تغییر زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با جدیت پیگیری کنیم. فردا عازم کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و در جلسه‌ای با کشورهای غرب آسیا که مشترکات زیادی از لحاظ برنامه مسابقات داریم، پیش از نشست کمیته مسابقات برگزار خواهیم کرد و پیشنهادهایی را درباره تقویم رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح می‌کنیم که پس از جمع‌بندی آن را به کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم داد. این پیشنهادها شامل این است که چون برگزاری رقابت‌های جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ‌های داخلی کشورها باید امسال برگزار شود، پیشنهاد می‌کنیم که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به بعد از جام‌جهانی موکول شود. البته با توجه به اینکه همین شرایط برای کشورهای ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هم وجود دارد، امیدوارم در این زمینه به تفاهم برسند و چون درگیر جام جهانی هستند با این پیشنهاد موافقت کنند و یا این که جام باشگاه‌ها از مهرماه شروع شود.

تاج با بیان این که نتیجه‌ تمامی این برنامه‌ها را به هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ انتقال می‌دهد، گفت: تمام هر سه فرایندی که توضیح دادم، نتیجه‌ روشنی خواهد داشت. هر سه نتیجه‌ را به هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ برده و تصمیم نهایی را در آنجا می‌گیریم.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری جام حذفی بدون حضور ملی‌پوشان که طبق درخواست کارلوس کی‌روش بوده، برنامه‌ریزی کرده‌ است، گفت: جام‌حذفی را قرعه‌کشی کرده و قطعا برگزار می‌کنیم اما این که تیم‌هایی که صاحب ملی‌پوش هستند، این بازی‌ها را بدون ملی‌پوشان برگزار کنند یا نکنند، در جلسه دوشنبه هفته‌ آینده مدیران باشگاه‌ها با کی‌روش مشخص می‌شود. خود باشگاه‌ها باید دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند.

وی همچنین درباره برنامه سازمان لیگ در داربی پیش‌رو توضیح داد: برای بلیت‌فروشی الکترونیکی در داربی سخت‌گیری نخواهیم کردَ. اگر چه سازمان لیگ کاملا آماده بود تا از همین داربی تمامی ظرفیت استادیوم آزادی را به صورت الکترونیکی بلیت‌فروشی کند اما شورای تامین مخالفت کرد و گفت برای داربی پیش‌رو سخت‌گیری نکنیم. بنابراین بلیت‌فروشی الکترونیکی را برای طبقه پایین انجام می‌دهیم و اگر بلیتی باقی ماند آن را به صورت سنتی در جلوی گیشه‌های استادیوم آزادی به فروش می‌رسانیم.

تاج از تشکیل ستادی برای پیشبرد برنامه‌های داربی خبر داد و گفت: توان میزبانی یک لیگ در داربی مشخص می‌شود که اوج مسابقات لیگ است. بنابراین برنامه‌ها را به خوبی پیش برده و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم. در این راستا ستادی تشکیل شده است که سیاست آن را مسئول کمیته‌ مسابقات یعنی بهروان بر عهده دارد. او با نهادهای مختلف جلسه‌ می‌گذارد. برنامه‌های ما این بود که با فروختن بلیت‌های الکترونیکی دیگر شاهد این که کسی از شب قبل به استادیوم بیاید نباشیم اما به هر حال این اتفاق از این داربی نیفتاد.

تاج درباره برگزاری بازی‌های خانگی تیم‌های سایپا، نفت و راه‌آهن در استادیوم‌های انقلاب کرج و تختی تهران نیز گفت: با برگزاری بازی‌های خانگی این تیم‌ها در استادیوم‌های فوق میزبانی معنا پیدا کرد. خوشبختانه گزارش‌های واصله پس از بازی همگی مثبت بوده است و از این پس بازی‌های خانگی این تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه‌هایشان انجام می‌شود.

رییس سازمان لیگ با ابراز رضایت از وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری در آستانه بازدید نمایندگان AFC از ایران گفت: باشگاه‌های ما باید آماده میزبانی از بازرسان AFC باشند. خوشبختانه تکمیل شدن ورزشگاه‌های ما روند خوبی دارد و در این باره در جلساتی که در AFC خواهیم داشت، هم مذاکرتی را انجام می‌دهیم.

وي در واکنش به صحبتهاي منتشر شده از سوي مدير کل تربيت بدني استان اصفهان، مبني بر احتمال لغو بازي هفته آينده ليگ برتر در اين استان گفت: طبق قانون لغو يک مسابقه فقط توسط سه گروه از اشخاص ميتواند صورت بگيرد که يک سازمان ليگ است، دوم شوراي تامين و سوم شخص داور مسابقه است. بنابراين هيچ نهاد ديگري نميتواند درباره لغو مسابقهاي تصميمگيري کند. سازمان ليگ هم علاقمند است تا هيچ مسابقهاي لغو نشود و تحت هيچ شرايطي زمان را از دست ندهيم. مشکلات اصفهان بايد حل شود. من گزارشهاي لازم در اين رابطه را به کفاشيان دادهام و قرار شده کفاشيان در جلساتي با سجادي و جواهري خودشان اين موضوع را حل کنند.