به گزارش افکارنیوز، درباره داور داربی ۷۷ پایتخت، اظهار کرد: برای انتخاب داور این بازی به سه گزینه نهایی رسیدیم و فردا(چهارشنبه) داور را اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: من در جایی گفته بودم که برای ما فرقی نمی‌کند، داور داربی قبلا تجربه قضاوت این بازی را داشته باشد یا نه، اما یکی از رسانه‌ها از قول من نوشته بود که داور داربی یک نفر جدید است. در این سه گزینه نهایی ما داوری است که سابقه قضاوت داربی را دارد و داوری هم هست که این سابقه را ندارد!

* داوران فوتسال مقصر نبودند

اصفهانیان همچنین درباره بخشش سه داور فوتسال که به دلیل قضاوت در جام جهانی کوچک باشگاه‌ها در کویت با محرومیت مواجه شده بودند، گفت: این داوران مقصر نبودند. برای آنها نامه‌ای به اسم خودشان آمده بود و از ایشان خواسته شده بود که به کویت بروند، اما به آنها گفتم که روال قانونی این است که نامه به فدراسیون ارسال شود.

وی افزود: پس از آن، فدراسیون کویت نامه دیگری به فدراسیون ایران فرستاد، ‌ اما چون هیچ کس به داوران نگفت که بروند یا نروند، آنها بدون هماهنگی عازم کویت شدند. اتفاقا داوران ما قضاوت‌های خوبی هم داشتند. حیف است که داوران خوب به خاطر ناهماهنگی دچار مشکل شوند. امیدوارم در آینده هماهنگی‌ها بیشتر باشد.

* تخلف داور لیگ پایه در دست بررسی است

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال درباره پرونده‌ زد و خورد داور لیگ پایه استان تهران با یکی از مربیان، گفت: در لیگ پایه که داوران و مربیان الگوی بازیکنان هستند نباید چنین مسائلی رخ دهد. البته من دقیقا نمی‌دانم که داور چقدر در آن ماجرا مقصر بوده است، ولی چون مساله به فوتبال استان تهران مربوط است به آن ورود نمی‌کنم. همین قدر می‌دانم که کمیته‌ انضباطی هیات فوتبال تهران در حال بررسی تخلف داور است و اگر رایی هم صادر کند، رسانه‌ای نمی‌شود.

* ۲۵ درصد داوران غیر لیگ برتری در تست مردود شدند

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال درباره کلاس توجیهی داوران غیر لیگ برتری که این روزها در آکادمی ملی فوتبال در حال برگزاری است، گفت: در این کلاس حدود ۳۱۰ داور از لیگ یک، دو، سه حضور دارند که برای هماهنگی بیشتر در کلاس حضور دارند. این کلاس در ادامه کلاس‌های توجیهی است که در رشت و کرمان برگزار شده بود. دیروز(دوشنبه) از داوران تست گرفتیم که حدود ۲۵ درصد آنها نتوانستند موفق شوند. آنها یا مردود شدند یا محروم بودند که در زمان خودش از آنها تست دوباره می‌گیریم.

* عسگری مرخصی است

اصفهانیان درباره مدرسان کلاس توجیهی داوران غیر لیگ برتری هم گفت: مدرسان کلاس رشت، مسعود مرادی و من بودیم. در کلاس کرمان هم مسعود مرادی و اسماعیل جعفری مدرس بودند، ولی من هم در کنارشان بودم. در کلاس تهران هم از مسعود عنایت و هدایت ممبینی استفاده می‌کنیم. البته قرار بود که حسین عسگری هم مدرس این دوره باشد، ‌اما به دلیل حضور در مسابقات خارجی و مرخصی حدود ۲۸ روز است که حضور ندارد.

* مدرسان در مراسم تحلیف!

اصفهانیان در پایان گفت: هدایت ممبینی نتوانست امروز (سه شنبه) در کلاس حاضر باشد، چون به عنوان عضو شورای شهر باید در مراسم تحلیف شرکت میکرد. من هم به عنوان عضو شورای زنجان اکنون در این شهر هستم تا در مراسم تحلیف شرکت کنم!