به گزارش افکارنیوز، حمید زینی‌زاده در مورد اختلاف نظر باشگاه‌ها با تیم ملی اظهار داشت: در تمام دنیا فوتبال قاعده و قانون مشخص و معینی دارد. این قانون برای تمام قاره‌ها از آفریقا تا اروپا و آمریکای جنوبی یکسان است. فوتبال ایران هم باید از همین قاعده پیروی کند تا مشکلی بین تیم ملی و باشگاه‌ها ایجاد نشود.

وی ادامه داد: جام جهانی برای اولین بار نیست که برگزار می‌شود و در کنار آن هم رقابت‌های باشگاهی همیشه بوده و هست. تمامی تیم‌هایی که موفق به حضور در جام جهانی می‌شوند فقط ۳ هفته قبل از شروع مسابقات جام جهانی بازیکنان را در اختیار خواهند داشت در حالیکه طبق برنامه لیگ برتر ایران، کی‌روش ۴۵ روز بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار می‌گیرد که البته باشگاه‌ها به این مسئله هم معترضند و می‌گویند همان سه هفته برای آماده‌سازی تیم ملی کافی است.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: وقتی بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و در باشگاه‌های‌شان هم تمرین می‌کنند مشکلی پیش نمی‌آید و کادر فنی تیم ملی هم می‌تواند اردوهای کوتاه مدت برگزار کند و تیم ملی هم سه هفته مانده به آغاز جام جهانی برنامه‌های خود را اجرایی کند.

وی افزود: اینکه بخواهیم برنامههای لیگ را به خاطر تیم ملی فشرده برگزار کنیم به نفع فوتبال ما نخواهد بود. شاید کادر فنی تیم ملی بخواهد که سه ماه قبل بازیکنان ملی پوش را در اختیار داشته باشد اما باید از قاعده فیفا پیروی کنیم.