به گزارشافکارنیوز، حمید زینی زاده در خصوص آخرین وضعیت تیم تراکتورسازی اظهار کرد: تا پایان هفته ی هفتم با سه برد، سه مساوی و یک باخت، ۱۲ امتیازی هستیم و با توجه به این که چهار بازی در بیرون از خانه داشتیم، به نظر می رسد که نتایج منطقی و معقولی کسب کرده ایم و در بین ۱۵ تیم حاضر در لیگ برتر، کمترین باخت و کمترین گل خورده در اختیار تیم تراکتورسازی می باشد.

وی افزود: از بازی هفته ی هشتم مقابل صبا نیز، با توجه به این که مصدومانمان نیز به جمع تیم اضافه شده اند، کم کم خود را برای رسیدن به صدر جدول آماده می کنیم و امیدواریم که تساوی هایی که کسب می کردیم تبدیل به پیروزی شوند و اگر نتایج دیگر تیم ها نیز بر وفق مراد ما باشد، حتی می توانیم پس از هفته ی هشتم در صدر جدول قرار بگیریم؛ اما این مهم، نیاز به همدلی و حمایت هوادارانمان دارد و باید یکپارچه تیم ما را تشویق کنند و دلشان با تیم باشد تا بتوانیم دست پر از بازی ها خارج شویم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره ی تشویق تونی اولیویرا در بازی مقابل سایپا گفت: بحثتشویق تونی اولیویرا، بحثشخصی نبود و هواداران خواستار روزهای خوش سال قبل بودند و آن مربی را تشویق می کردند. اما باید هواداران تا آخرین دقیقه ی بازی، از تیم خود حمایت کنند؛ زیرا تیمی که به دنبال زدن یک گل است، نیاز به تشویق دارد و اگر پنج گل جلو بودیم، آن موقع به تشویق نیاز نداشتیم. من از هوادارانمان می خواهم که مقداری صبر و حوصله به خرج دهند، زیرا هنوز سه چهارم بازی های لیگ باقی مانده است و در بازی های آینده، شاهد بازی های روان، منسجم و تماشاگرپسند از تیم تراکتور خواهید بود.

وی خاطرنشان کرد: در چند هفته ی اخیر، ما نیز احساس می کنیم که فضا سنگین شده است و این سنگینی فضا می تواند به نابودی فوتبال شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی منجر شود و نهادهای رسانه ای رسمی باید در جهت تقویت تیم های استان قدم بردارند.

زینی زاده افزود: من از گزارشگر بازی تراکتورسازی با سایپا گلایه دارم که عملاً در گزارش خود، علیه تیم تراکتور و سرمربی این تیم تاخت و تاز انجام داد و این موضوع، به هیچ وجه شایسته نیست. در استان های دیگر، همه از محاسن تیم های خود تعریف می کنند و علیه ناداوری ها جبهه می گیرند؛ اما در این جا، هنوز بازی تمام نشده به تیم خود حمله می کنیم و این شایسته ی شهری که در سال های قبل شعار عیبی یوخ سر می دادند، نیست. دست های پشت پرده ای که نمی خواهند ما نتیجه بگیریم، بدانند که این جا تبریز است و تیم تراکتورسازی، به این راحتی انسجام و وحدت خود را از دست نمی دهد. همانطور که در بازی با سایپا و زیر آن فشار سنگین، بازیکنانمان توانستند گل پیروزی بخش را در دقیقه ی پایانی به ثمر برسانند.

وی تأکید کرد: این اتفاقات در آینده نیز رخ خواهد داد و هوادارانمان باید بدانند که بازی فوتبال ۹۰ دقیقه است و هر اتفاقی ممکن است در فوتبال رخ دهد. ما نیز سعی می کنیم در بازی های آینده، روان تر بازی کنیم و در دقایق ابتدایی به گل برسیم؛ اما هواداران باید در هر شرایطی تیم خود را حمایت و تشویق کنند.

زینی زاده درباره ی سردادن شعار «بی غیرت» توسط هواداران در دقایقی از بازی مقابل سایپا گفت: شاید عده ی کمی علیه بازیکنان شعار دادند و ما نباید این شعارها را به کل هواداران تعمیم دهیم؛ زیرا که هواداران واقعی تراکتورسازی، هیچگاه علیه تیم شعار نمی دهند و شاید آن پنج شش نفری که شعار می دادند، همان دست های پشت پرده ای باشند که می خواهند وحدت تماشاگران تیم تراکتورسازی را خدشه دار کنند که هیچگاه موفق نخواهند شد.

وی درخصوص حمایت مدیریت باشگاه از کادر فنی گفت: ما تا قیامت از مجید جلالی حمایت خواهیم کرد. جلالی آنقدر محاسن دارد که آن محاسن، بر معایتش می چربد و شایسته است که ما از سرمربی و کادرفنی خود دفاع کنیم. جلالی اگر نقاط ضعفی هم دارد، آن ها را برطرف خواهیم کرد تا نتایج مطلوب را کسب کنیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی افزود: من بازیکنان خود را خصوصاً در بازی مقابل سایپا که با وجود آن فضای سنگین، تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن گل بکار گرفتند، تحسین می کنم؛ زیرا که هر چقدر جو استادیوم سنگین تر می شد، تلاش و جنگندگی آن ها نیز افزایش می یافت و این قابل تحسین است.

وی از جذب چند بازیکن جدید در آینده خبر داد و افزود: چند بازیکن خارجی را در جهت تقویت تیم به خدمت خواهیم گرفت، که به موقع اسامی آن ها را اعلام خواهیم کرد.

حمید زینی زاده درباره ی وضعیت مالی باشگاه تراکتورسازی بیان کرد: مشکلات مالی همیشه وجود دارد و تا زمانی که باشگاه ها به سمت و سوی درآمدزایی و خصوصی سازی حرکت نکنند، این مشکلات پابرجا است و رفع این مشکلات نیازمند همراهی همه جانبه می باشد. ما نیز چند پروژه ی اقتصادی را آغاز کرده ایم و امیدوارم با مشارکت مردم در این پروژه ها، مشکلات مالی باشگاه کمتر شود.

وی افزود: من از مسئولین استانی نیز درخواست دارم، همانطور که در سال های قبل، شور و اشتیاق فراوانی برای کمک به تراکتورسازی داشتند، امسال نیز از ما حمایت کنند. زیرا احساس می کنم با توجه به تغییر دولت، شور و حرارت مسئولین کمتر شده است و امیدوارم تراکتورسازی فراموش نشود. ما بازی های آسیایی را در پیش داریم و شور و اشتیاق هوادارانمان افزایش یافته است؛ اما در مقابل، به نظر می رسد که مسئولانمان خسته شده اند و باید آن ها نیز همپای طرفدارانمان بیایند و آن ها نیز شور و اشتیاق کسب جام را داشته باشند و برای کسب افتخار برای باشگاه تراکتورسازی هزینه کنند.

زيني زاده در پايان درخصوص بازي روز پنجشنبه مقابل صباي قم گفت: ما براي کسب سه امتياز به ميدان مي رويم و اميدوارم با عنايت خدا و با همت و تلاش بازيکنان و دعاي خير هواداران، بتوانيم سه امتياز بازي مقابل صبا را به دست بياوريم.