نوازی: استقلال بهترین است

به گزارش افکارنیوز، محمد نوازی درباره خاطراتش از داربی‌ها گفت: همه داربی‌ها خاطره‌سازند. فشار مردم به حساسیت‌ها می‌افزاید و به بازیکنان استرس می‌دهد. من در داربی‌ها تلاش می‌کردم عملکرد خوبی داشته باشم و اگر الان بازی استقلال و پرسپولیس آن شور سابق را ندارد، به خاطر مادیات است. در زمان ما پول کمتری بود و بازیکنان تلاش بیشتری می‌کردند اما الان تنها حساسیت باقی مانده و از کیفیت خبری نیست.

او در ادامه با اشاره به داربی جنجالی ۴۹ که در سال ۷۹ برگزار شد، اظهار کرد: در آن دیدار با یک شوت از راه دور به عابدزاده گل زدم. آن گل، گلی زیبا بود که هنوز در ذهن مردم مانده است. پرسپولیسی‌ها می‌گویند با آن گل نقره داغ شدند و استقلالی‌ها هم می‌گویند آن شوت، عابدزاده را محو کرد. اما در پایان آن دیدار حوادثی روی داد که همه چیز را خراب کرد.

پیشکسوت استقلال در ادامه افزود: متاسفانه ما را به شکلی محروم کردند که حق‌مان نبود. آن محرومیت به من لطمه زد. من به تیم ملی دعوت شده بودم اما آن مسائل روی فوتبال من تاثیر گذاشت.

او با اشاره به زدن یک گل دیگر به پرسپولیس در لیگ اول حرفه‌ای بیان کرد: شرایط در داربی‌ها دشوار است. در آن دیدار یک پنالتی را به گل تبدیل کردم. زدن پنالتی در داربی‌ها جرات می‌خواهد چراکه همه تماشاگران با سروصدا به شما استرس وارد می‌کنند. من تنها افسوس پنالتی‌ای را می‌خودم که در دیدار با آنیانگ از دست دادم.

نوازی در پاسخ به سوالی درباره داربی ۷۷، گفت: مطمئنا دوست دارم استقلال برنده باشد. حساسیت‌ها بالاست اما آرامش آبی‌ها و تجربه بازی برابر استقلال خوزستان به آنها کمک می‌کند تا بهتر کار کنند و قطعا هر تیمی که آرامش را حفظ کند، پیروز میدان خواهد بود. من تصور می‌کنم حضور برهانی می‌تواند به استقلال کمک زیادی کند و آنها را پیروز از میدان خارج کند.