به گزارش افکارنیوز، رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید به طور قطع سرنوشت کارلوس کی‌روش با سرنوشت تومیسلاو ایویچ یکسان نخواهد بود. علی کفاشیان در واکنش به اظهار نظر اخیر کی‌روش و تهدیدش برای فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال به ایسنا گفت: مطمئن باشید که قضیه فسخ قرارداد و پایان همکاری با کی‌روش جدی نیست. مطمئنا اولویت ما با تیم ملی است. کی‌روش تمام هدفش ساختن یک تیم ملی قوی است.

او می‌داند که اگر می‌خواهد تیم قدرتمندی در جام جهانی داشته باشد، این وظیفه با خود اوست که بازیکنان را به بهترین شکل آماده کند، چرا که از طریق باشگاه‌ها چیزی به تیم ملی نمی‌رسد. وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش نامه فسخ قرارداد به فدراسیون فوتبال داده است، گفت: نامه‌ای نداده اما من به شما اطمینان می‌دهم که مشکل کی‌روش را حل می‌کنیم. وقتی کار به اینجا می‌رسد این فدراسیون فوتبال است که باید اختیار و فرصت لازم را به کی‌روش بدهد. مسئولیت با ماست و مطمئنا این مشکل را با تعامل حل خواهیم کرد.

کفاشیان با بیان این که تردیدی نیست که اولویت تیم ملی است، گفت: ما کارمان را با کارلوس کی‌روش آغاز ‌کرده‌ایم، با او به جام جهانی رفته‌ایم و با او جام جهانی را تمام خواهیم کرد. مطمئن باشید بر خلاف صحبتی که مطرح شده سرنوشت کی‌روش مانند سرنوشت ایوویچ نخواهد شد و مطمئنا کی‌روش تابستان آینده در برزیل روی نیمکت تیم ملی خواهد بود. وی از ارائه برنامه‌های فدراسیون فوتبال به سرپرست وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: صالحی امیری به حمید سجادی ماموریت داده تا شرایط را برای حمایت از تیم ملی فراهم کند.

وزارت ورزش نظر مثبتی برای حمایت از فدراسیون فوتبال و تیم ملی دارد و امیدواریم که با حل مشکلات مالی، ‌ تیم ملی آمادگی کامل را برای حضور در جام جهانی پیدا کند. رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره اظهار نظر کارلوس کی‌روش مبنی بر این که مهدی تاج از بار مسئولیت شانه خالی می‌کند، تاکید کرد: تاج تقصیری ندارد. او رئیس سازمان لیگ است. همه بحث‌ها به خاطر باشگاه‌ها و گرفتن بازیکن از باشگاه‌ها برای تیم ملی است. کی‌روش می‌گوید که باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا بتوانند بازیکنان را برای تیم ملی در اختیار بگیرند.

قرار است این دو نفر با باشگاهها تفاهم کنند که مشکلات حلوفصل شود. در حال حاضر در شرایطی هستیم که اولویت اصلی تیم ملی است. امسال سال ملی است. باید بدانیم که به باشگاهها هم باید کمترین لطمه وارد شود. به هر حال ما همه مسئولیت را قبول میکنیم. کفاشیان درباره دیدارش با سجادی برای حل مشکلات تیم ملی فوتبال، یادآور شد: ما برای رفع مسائل مالی جلسهای با سجادی داشتیم تا شرایط برای تیم ملی مهیا شود، امروز هم جلسه نهایی در این باره تشکیل میشود. وی درباره آخرین وضعیت جذب اسپانسر برای تیم ملی گفت: در مراحل نهایی هستیم. با یکی، دو شرکت مذاکره کردهایم و میخواهیم قیمتها را بالا ببریم.