به گزارش افکارنیوز، به سوالات مختلفی پیرامون شرایط تیم فوتبال سپاهان در آستانه بازی فردا(پنج‌شنبه) مقابل راه‌آهن، آخرین وضعیت مجتبی جباری و محرم نویدکیا، حضور خلعتبری در پرسپولیس، واکنش سپاهان در برابر درخواست‌های کارلوس کی‌روش برای تیم ملی، داربی جمعه و… پاسخ که در زیر می‌آید:

** آخرین وضعیت آمادگی سپاهان پیش از بازی با راه‌آهن چگونه است؟

بسیار راضی‌کننده است. امید ابراهیمی که در بازی قبل به دلیل محرومیت حضور نداشت، مقابل راه‌آهن می‌تواند بازی کند. البته بولکو برای حضور در تیم ملی آلبانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی به کشورش سفر کرده و در این بازی نخواهد بود. شرایط تیم خوب پیش‌ می‌رود و اگر بازیکنان به تعهدات‌شان در مسابقه مانند تعهدات‌شان در تمرینات عمل کنند، می‌توانیم نتیجه خوبی را رقم بزنیم.

** از راه‌آهن چه شناختی دارید؟ این تیم چند هفته‌ای است که نتایج خوبی نمی‌گیرد!

راه‌آهن را به خوبی می‌شناسم. ما پیش از فصل هم با این تیم دیدار تدارکاتی داشتیم. بازی‌هایشان مقابل استقلال و سایپا را کاملا آنالیز کرده و پس از بررسی‌هایی که داشتیم روی تاکتیک انتخابی سپاهان برای رویارویی با آنها برنامه‌ریزی کردیم.

** علت ناکامی سپاهان در چند هفته از لیگ که باعثشد از رده‌های بالای جدول فاصله بگیرد چه بود؟

فقط می‌توانم بگویم در یک نیمه از بازی با فجر ضعیف و ناکام بودیم. در یک نیمه عملکرد مثبتی داشتیم و حتی می‌توانستیم برنده مسابقه باشیم اما اشتباه‌های غافلگیرکننده برخی بازیکنان این اتفاق را رقم زد. همینطور برابر تراکتورسازی صاحب فرصت‌های گلزنی بیشتری نسبت به حریف شدیم و آنها تنها روی یک موقعیت به گل رسیده و ۳ امتیاز بازی را بدست آوردند. در بازی با داماش هم به رغم نتیجه تساوی بدست آمده اما تیم بهتری بودیم و یک‌گام دیگر رو به جلو برداشتیم تا بهتر از قبل باشیم. ما فصل گذشته در چنین مسابقه‌ای به داماش باخته بودیم.

** پس از نظر شما سپاهان در هفت هفته گذشته نوسان نداشته؟!

تقریبا خیر. البته باید این را در نظر بگیریم که تیم ما امسال نو شده و بازیکنان جدید متعددی به ترکیب نفرات تیم اضافه شدند. شاید اگر نوسانی احساس شده تنها به همین دلیل است و قطعا با گذشت زمان تیم منسجم‌تری خواهیم داشت. بازی با راه‌آهن فرصت خوبی است که ما را به حالتی از استقرار و استحکام در عملکرد و نتایج برساند و تیمی باشیم که به شایستگی از مدعیان اصلی قهرمانی امسال به شمار آییم.

** اما هواداران‌تان این حق را دارند انتظار داشته باشند سپاهان که قهرمانی‌های متعددی را در لیگ بدست آورده و همیشه در رده‌های بالایی جدول قرار داشته، الان می‌توانست جایگاهی بهتر از ششمی جدول را داشته باشد؟

الان هم وضعیت بدی نداریم. پس از هفت هفته لیگ ۱۱ امتیاز بدست آوردیم و فاصله امتیازی تیم با صدر جدول تنها ۴ امتیاز است و هنوز بازی‌های زیادی از لیگ باقی‌مانده‌اند. ما در هفته‌های آینده قطعا اوضاع بهتری خواهیم داشت.

** تکلیف مجتبی جباری بالاخره چه شد؟ ممکن است او به تیم برگردد؟

موضوع جباری از نظر من حل و فصل شده است. البته او خودش این موضوع را حل کرد. جباری گفت که دوست ندارد به فوتبالش در اصفهان ادامه دهد و با این تصمیم انتظاری برای بازگشت او نیست و فکر می‌کنم این تصمیم هم به نفع خودش بود و هم به نفع سپاهان. به هر حال کسی که نمی‌تواند تمام افکار و ذهنیتش را برای تلاش در تیم و موفقیت رنگ زرد سپاهان بگذارد، قطعا نمی‌تواند کمکی به ما بکند و خودش هم اذیت می‌شود.

** فکر نمی‌کنید معلق بودن وضعیت او که جزو دارایی‌های فعلی سپاهان است، به نفع باشگاه و تیم شما نیست؟

بی‌تردید هرچه سریعتر باید تکلیف جدا شدن این بازیکن از باشگاه روشن شود. من مشغول فکر کردن برای بازیکن جایگزین او هستم اما نمی‌توان یک‌ شبه در این باره تصمیم گرفت. قطعا در مدت زمانی که تیم ملی برای حضور در مسابقه مقدماتی جام ملت‌ها می‌رود و وقفه‌ای در لیگ می‌افتد، سعی می‌کنم تصمیم نهایی را برای انتخاب جایگزین او گرفته و آن را عملی کنم.

** بازیکن جایگزین او ایرانی خواهد بود یا خارجی؟

دقیقا نمی‌دانم. شاید ما بتوانیم بازیکن خارجی از هر جای دنیا یا مثلا یک بازیکن آسیایی بگیریم. ما همچنین منتظر آماده شدن کامل یعقوب کریمی هم هستیم. زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

** وضعیت محرم نوید‌کیا چگونه است؟ شنیده می‌شود او می‌تواند از نیم‌فصل دوم برای سپاهان بازی کند؟

او بعد از عمل جراحی که در آلمان داشت، به ایران برگشته و اکنون دوران نقاهت پس از عمل را می‌گذراند. ۲ ماه دیگر باید صبر کنیم تا مطالب جدیدی درباره او بشنویم. تلاش‌ها برای آماده کردن این بازیکن وجود دارد و فکر می کنم بهتر است ۲ ماه دیگر وضعیتش را از خودش بپرسید.

** غیر از جذب بازیکن جایگزین جباری، در نیم‌فصل دوم بازیکن جدید دیگری هم می‌گیرید؟

هنوز چیز مشخص نیست اما ما امسال بازیکنان باکیفیتی گرفتیم که باید در خدمت سپاهان بوده و این کیفیت را به تیم بیاورند. یکی از آنها یعقوب کریمی است. آنها باید آگاه باشند که برای تقویت توان فنی تیم، به سپاهان آمده‌اند! ما از تغییراتی که انجام دادیم انتظار عکس‌العمل مناسب داریم. تنها مساله من موضوع محمدرضا خلعتبری بود که به رغم درخواست و توصیه اکیدی که برای نگه داشتن این بازیکن داشتم اما توافقی حاصل نشد و او رفت. نهایتا جایگزین‌های او هنوز نیاز به زمان دارند تا به شرایط خوبی برسند.

** چرا سپاهان نتوانست خلعتبری را حفظ کند؟

واقعا نمی‌دانم. من درخواست کرده بودم تحت هر شرایطی این بازیکن حفظ شود. فکر می‌کنم می‌شد این بازیکن را حفظ کرد اما متاسفانه این اتفاق نیافتد و او نهایتا به پرسپولیس رفت. من امسال روی خلعتبری حساب ویژه‌ای باز کرده بودم. اینکه سپاهان نتوانست او را حفظ کند برای من جای تعجب دارد! بارها درخواست کرده بودم که او باید در تیم بماند. هم میل من این بود و هم میل تیم و هواداران سپاهان. اینکه چه اتفاقی افتاد را نمی‌دانم! او بازیکنی بود که در اولویت‌های من قرار داشت و حتی خودش هم دوست داشت در سپاهان بماند! ما با نیامدن او جباری را گرفتیم در حالی که مجتبی جباری اصلا در لیست درخواستی من قرار نداشت و بر حسب اتفاقات پیش‌ آمده مجبور شدیم او را جذب کنیم.

** مدیریت باشگاه پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این موضوع داشتند؟

گفتند که توافقی صورت نگرفت و در این باره فقط بحثتاثیرات مالی را شنیدم.

** یعنی می‌خواهید بگویید پرسپولیس پولدارتر از سپاهان بود که توانست خلعتبری را بدست آورد؟

قطعا بله!

** امسال غیر از سپاهان چه تیم‌های دیگری را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

علاوه بر سپاهان تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و فولاد از مدعیان قهرمانی بوده و می‌توانند در رده‌بندی ابتدای جدول جای گیرند. من نمی‌گویم سپاهان قطعا قهرمان لیگ امسال می‌شود اما تیم ما کیفیت کسب قهرمانی را دارد.

** جمعه، یکی دیگر از داربی‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. چه پیش‌بینی از نتیجه این مسابقه دارید؟

با کیفیتی که من از هر دو تیم دیدم و همینطور تغییرات بوجود آمده در ترکیب آنها فکر می‌کنم تساوی نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین نتیجه باشد. هر دو تیم در این روزها نشان دادند تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند بازنده باشند. طبق اخباری که از عموم طرفداران دو تیم هم به گوش می‌رسد به نظرم نتیجه تساوی متوقع‌تر است. به هر حال ما هم دوست داریم این داربی مساوی شد چون از نظر امتیازی به نفع سپاهان خواهد بود و ما می‌توانیم خودمان را از جایگاه فعلی جدا کرده و در جدول بالاتر بیاییم.

** مطلع هستید که میان برنامه‌های تیم ملی و مسابقات باشگاه‌هایی تداخل‌هایی وجود دارد که هنوز حل نشده است. از طرفی پس از ۸ سال تیم ملی برای حضور در جام جهانی آماده می‌شود و از طرف دیگر باشگاه‌ها حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نیستند قید استفاده از ملی‌پوشان‌شان را تنها در بعضی از بازی‌های این رقابت‌ها بزنند و آنها را در اختیار تیم ملی قرار دهند. شما چه نظری در این باره دارید و فکر می‌کنید اولویت فوتبال ایران در این مقطع بهتر است چه رویکردی باشد؟

از نظر من تنها برنامه مفید و حساب شده این است که تیم ملی در تاریخ‌های فیفا‌دی و برخی زمان‌های دیگر اردوهای کوتاه مدت داشته و بازی‌های تدارکاتی متعددی را تا جام جهانی برگزار کند. این رویه باعثمی‌شود لیگ در زمان‌های طولانی وقفه نداشته باشد. من معتقدم اردوهای طولانی بیش از ۱۰ روز برای ملی‌پوشان فایده ندارد. لیگ منظم در فواصل زمانی کافی بین مسابقات، بازیکنان آماده‌ای را تحویل کادر فنی تیم ایران خواهد داد. در پایان رقابت‌های لیگ هم باز فرصت زمانی کافی برای آماده‌سازی نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی فراهم است. من در سال ۲۰۰۶ همراه با تیم ملی کرواسی در جام جهانی بودم. ما هیچ وقت اردوی طولانی‌مدت نداشتیم.

** البته طبق برنامه کی‌روش مسابقات لیگ از فشردگی کنونی خارج می‌شود. آیا در صورت درخواست کی‌روش، ملی‌پوشان‌ سپاهان را هنگام بعضی از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، به اردوی تیم ملی می‌دهید؟

امیدوارم این صحبت من به کارلوس کی‌روش برنخورد اما واقعیت این است که ما تحت پوشش برنامه‌ریزی AFC هستیم و تیم‌های ملی و باشگاهی اروپایی هم تحت برنامه‌ریزی UEFA قرار دارند. آنها برای مسابقات ملی و باشگاهی قاره‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند و این ما هستیم که باید خودمان را با برنامه‌ریزی این تشکیلات تطبیق دهیم. حالت منطقی این است و جای تعجب دارد کی‌روش که خود از فوتبال اروپا آمده توقع داشته باشد برنامه‌ریزی AFC با ما هماهنگ باشد!

** در پایان صحبت دیگری دارید؟

باید از محبت همه هواداران سپاهان تشکر کنم. امیدوارم با صبری که دارند به بازیکنان و تیم ما فرصت موفقیتهای بیشتری داده و یک لحظه هم دست از حمایت این تیم برندارند.