در دربی برگشت قول می دهم ضربه نهایی را به استقلال بزنم!

به گزارش افکارنیوز، یک ایمون زاید برای رقم خوردن تراژدیک ترین نتیجه دربی دو تیم پرسپولیس و استقلال کافی بود. ایمون زاید در ۲۶ دقیقه ای که از مصطفی دنیزلی فرصت بازی گرفت توانست یکی از رویایی ترین خاطرات را برای هواداران پرسپولیس رقم بزند. مهاجم تنومند سابق پرسپولیس اکنون در ایرلند و تیم شلمبوگ حضور دارد و امیدوار است در نیم فصل دوم دوباره به ترکیب سرخپوشان ایران اضافه شود. او درباره دربی پایتخت و پیش بینی اش از این بازی حرف زد که در ادامه می خوانید.

* ایمون کجایی؟ خیلی ها در زمان دربی به یاد تو افتاده اند!
- خیلی خوشحالم که زمان دربی به یاد من می افتید. این نشان می دهد که کارم را خیلی بهتر از چیزی که فکر می کنم انجام داده ام. اما خیلی بیشتر خوشحال می شدم اگر نامم در همه بازی ها خاطره انگیز می شد. الان در حال آماده سازی برای حضور در ترکیب تیم ملی لیبی هستم. هشتم سپتامبر یک بازی فوق العاده حساس با تیم ملی کامرون در رقابت های مقدماتی جام جهانی داریم و امیدوارم در این بازی ننتیجه ایده آل ما رقم بخورد.

* شایعاتی شنیده می شود درباره اینکه قرار است دوباره به پرسپولیس برگردی. این را تایید می کنی؟
- درباره این مسئله شنیده ام. گویا علی دایی خواسته تا من در نیم فصل دوم به پرسپولیس برگردم. این مسئله خبر خوشحال کننده و روحیه دهنده ای برای من قبل از این بازی بود. حضور در پرسپولیس و مهم تر از آن کار کردن در کنار یکی از بهترین مهاجمان جهان چیزی است که می تواند آرزوی هر بازیکنی باشد. این خبر را به فال نیک می گیرم و از آن استقبال می کنم.

* و دربی. سوال اصلی ما درباره دربی است. می دانی که دربی ایران این هفته برگزار می شود؟
- با حضور دوستانی مثل شما مگر می شود از این مسئله باخبر نباشم؟! البته خودم هم گاهی اخبار فوتبال ایران و مخصوصا پرسپولیس را دنبال می کنم. هواداران پرسپولیس جزیی از زندگی من شده اند. مطمئنا چیزی که در حال حاضر آنها را خوشحال می کند پیروزی پرسپولیس است. من برای آنها بهترین را که همان برد است را آرزو می کنم. آنها مستحق پیروزی و شاد بودن هستند و امکاناتش را هم دارند.

* اما با حضور قلعه نویی و بازیکن خوبی که در استقلال حضور دارند این پیروزی کمی سخت تر به نظر می رسد.
- در زمان ما هم استقلال بازیکنانی خوبی در اختیار داشت. یکی از بهترین ترکیب های لیگ در اختیار آنها بود. قلعه نویی را می شناسم و می دانم یکی از پر افتخارترین مربیان لیگ است. اما پرسپولیسی ها، علی دایی را در اختیار دارند. هیچ گاه میل او برای پیروزی کاهش پیدا نمی کند. هیچ گلی نمی تواند او را خیلی زود ارضا کند و او به دنبال بهترین نتایج است. دربی ایران بیشتر یک بازی فیزیکی و ذهنی است. کسی که در این دو بازه بتواند موفق عمل کند بیشترین راه را برای پیروزی پشت سر گذاشته است. پرسپولیسی ها می توانند خیلی راحت و با استفاده از بازیکنان سرعتی ای که در اختیار دارند رحمتی و مدافعان استقلال را با دردسر بزرگ روبرو کنند. به نظرم استفاده از توپ های بلند در این بازی نمی تواند پرسپولیس را موفق کند. اما به نظرم و بدون هیچ گونه تعصب، پرسپولیس کار راحت تری برای پیروزی خواهد داشت.

* و جای خالی تو؛ چه کسی می تواند جای خالی تو را پر کند.
- در بازی قبلی پیش بینی ام این بود که بازی مساوی می شود و دیدید که اینطور شد. من خیلی خوب فوتبال شما را شناختم. یک مدافع از پرسپولیس کلید این بازی را باز می کند و راه برد را هموار می کند. جای خالی خودم؟ به نظرم خیلی سخت است که بتوانی در دربی هت تریک کنی. شاید کسی نتواند. اما همه در کنار هم می توانند نتیجه خوبی رقم بزنند. در دربی برگشت اگر توانستم در ترکیب پرسپولیس باشم قول می دهم ضربه نهایی را به استقلال بزنم!