عابدینی از پرسپولیس به شورای شهر رفت

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب افزود: زمانی که در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۳۸۸ از طریق یکی از خبرگزاریها متوجه شدم که حکم سرپرستی باشگاه پرسپولیس به نام من صادر شده است، در واکنش به اعلام این خبر ابراز بیاطلاعی کردم و برای بررسی صحت و سقم این خبر ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه همان روز به محل سازمان تربیت بدنی رفتم تا با علی سعیدلو ملاقات کنم.

وی که این صبحت‌ها را صبح امروز و با حضور در برنامه ورزش و مردم مطرح کرد، افزود: من در محل سازمان تربیت بدنی با اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مواجه شدم و در حالی که از علی سعیدلو گله‌‍مند بودم که چرا برای صدور حکم سرپرست با من گفتگو نشده بود، متوجه شدم تصمیم ریاست سازمان تربیت بدنی خیلی جدی است. نشست من با سعیدلو حدود ۲ و نیم ساعت به طول انجامید. از سوی ایشان اصرار و از جانب من انکار تا اینکه به واسطه درخواست یک دوست مشترک بین من و آقای سعیدلو پذیرفتم برای ۱۰ روز مسئولیت سرپرستی باشگاه پرسپولیس را برعهده داشته باشم تا مدیرعاملی شایسته و لایق برای این باشگاه انتخاب شود که این ۱۰ روز الان شده است ۱۹ ماه!

سرپرست باشگاه پرسپولیس با یادآوری اینکه از ابتدای فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس کار این باشگاه را با جدیت دنبال کرده است، به دلایل کنار گذاشتن کرانچار از تیم فوتبال این باشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه رابطه آقای کرانچار با بازیکنان به بن بست رسیده بود، ترجیح دادیم با عزت ایشان از پرسپولیس جدا شوند و با آقای دایی همکاری را آغاز کنیم که خوشبختانه توانستیم فصل گذشته را با ایشان به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد از خواسته‌های کادر فنی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات محقق شده است، تصریح کرد: علی دایی در هر پست دو بازیکن را مدنظر داشتند که اگر ما موفق به جذب بازیکن نخست نشدیم، بازیکن دوم را به خدمت درآوردیم. بطور مثال در پست هافبک چپ میلاد زنیدپور را می‌خواستیم که وقتی وی به استیل آذین رفت ما امیرحسین فشنگچی را جذب کردیم که دومین بازیکن در این پست بود که علی دایی مدنظر داشت.

کاشانی در ادامه با بیان اینکه تمامی بازیکنان پرسپولیس با هماهنگی و نظر علی دایی به پرسپولیس آمده‌اند، افزود: دایی هم این نکته را انکار نمی‌کند که ۸۰ درصد از بازیکنانی که می‌خواستند را جذب کردیم. ما هیچ اختلافی در این رابطه با هم نداریم و در مصاحبه‌های ابتدای فصل هم آقای دایی اعلام کرد تیم با نظر ایشان بسته شده است.

وی با بی‌سابقه خواندن اردوها و دیدارهای تدارکاتی تیم فوتبال این باشگاه در فصل جاری و اینکه سرخپوشان در این فصل سه اردوی خارجی و سه اردوی داخلی داشته‌اند، گفت: در فصلی که رو به اتمام است برای تک تک دقایق سال برنامه داشتیم.

" نوبت که به ما رسید همه چیز واتپید "، سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان این جمله در خصوص کمک مالی سازمان تربیت بدنی به باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: علی سعیدلو در ابتدای فصل به ما تاکید کردند نیمی از بودجه باشگاه را سازمان تربیت بدنی به عنوان متولی باشگاه متقبل می‌شود و نیمی دیگر را هم ما باید تامین کنیم. ما تا به امروز چهار و نیم میلیارد تومان از سازمان تربیت بدنی دریافتی داشتیه‌ایم که با این رقم و البته کمک‌های حامیان مالی ضمن برپایی سه اردوی خارجی و تامین هزینه‌های جاری باشگاه، نزدیک به ۷۵ درصد از رقم قرارداد بازیکنان را نیز پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بودجه و هزینه‌های جاری این باشگاه در فصل جاری ۱۰ میلیارد تومان تعریف شده است، تاکید کرد: در این مدت هواداران و رسانه‌ها می‌توانند شهادت بدهند که یک بار بازیکنان و مربیان تیم ما در خصوص پرداخت نشدن حق و حقوق خود گلایه ای نداشته‌اند که این در چند ساله گذشته بی‌سابقه بوده است.

کاشانی در ادامه مدعی شد باشگاه پرسپولیس سقف قرارداد بازیکنان را در فصل جاری رعایت کرده است و افزود: ما نه زمین داریم و نه آپارتمان که به بازیکنان بدهیم و خارج از سقف قرارداد به بازیکنان پول ندادیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین با تاکید براینکه تمامی امکانات رفاهی اعم از زمین تمرین، لباس، پروازهای اختصاصی به خارج از کشور برای بازیکنان تیم فراهم شده است، گفت: به تمام تعهدات خود در قبال بازیکنان عمل کرده ایم. بعد از شکست مقابل بنیادکار ازبکستان بازیکنان تصور می‌کردند، پاداش پیروزی مقابل استیل آذین به آنها پرداخت نخواهد شد که شب قبل از بازی با مس کرمان به هر کدام از آنها پاداش این بازی که ۷۰۰ هزار تومان بود را پرداخت کردیم.

حبیب کاشانی همچنین با ابراز تشکر از حمایت و پشتیبانی های شهرداری تهران به عنوان حامی مالی تیم های پرسپولیس و استقلال گفت: هم بانک شهر و هم بانک تات به عنوان اسپانسرهای ما در مسابقات لیگ برتر و پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا تا به امروز به کلیه تعهداتشان عمل کرده اند.

وی در واکنش به افت تعداد تماشاگران و عدم استقبال از مسابقات فوتبال گفت: کاهش تعداد تماشاگران فقط مختص به پرسپولیس نیست و ما در کل کشور شاهد عدم استقبال تماشاگران هستیم که آن هم دلایل مختلفی دارد اینکه پرسپولیس در دهه ۶۰ پرتماشاگر بوده به این خاطر است که در آن دوره فوتبال کشور فقط دو قطب داشت اما امروز تیم های مطرح با بازیکنان شاخص به فوتبال کشور وارد شده و فوتبال دیگر دوقطبی نیست.

وی افزود: در دهه ۶۰ با توجه به اینکه کشور درگیر جنگ بود مردم مانند امروز تفریحات مختلف نداشتند و به جرات می توان گفت یکی از تفریحات اصلی آنها تماشای مسابقات فوتبال در استادیوم ها بود امروز شبکه ۳ کلیه مسابقات روز دنیا و پیکارهای داخلی را به صورت زنده پخش می کند به همین خاطر مردم کمتر تمایل دارند به ورزشگاه ها بیایند در عین حال باید گفت بازیهای بد ما هم باعثشده تا تماشاگران کمتر تمایلی برای حضور در ورزشگاه ها داشته باشند.

کاشانی خاطرنشان کرد: بازی ما مقابل بنیادکار ازبکستان با حضور ۳۱ هزار ۷۰۰ تماشاگر برگزار شد که بر اساس اعلام ای اف سی پرتماشاگرترین دیدار هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا بوده است این نشان می دهد که افت تماشاگر فقط برای ما نیست و کل آسیا هم به نوعی با این مسئله درگیر هستند.

وی با انتقاد از بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان گفت: پنجشنبه روز بد ما بود. در این چند ماه مشابه این بازی در پرسپولیس ندیده بودم ما از تیم صبای قم ۴ گل خوردیم اما فرصت های گلزنی زیادی به دست آوردیم در بازی روز گذشته تیم مس ۵۸ درصد از جریان بازی را در اختیار داشت و یکی از بهترین بازیهای خود را مقابل ما به نمایش گذاشت و در عین حال ۶ موقعیت گل به دست آورد که از ۳ موقعیت گل ما بیشتر بود همانطور که گفتم این بازی از پرسپولیس بی سابقه بود حتی ضعیف تر از زوری که به صبا و استقلال باخت.

وی در ادامه افزود: متوجه نشدم چرا پرسپولیس در عرض چند روز پس از پیروزی پر گل مقابل نفت تهران چطور دچار این افت شد منتظرم اعضای کادر فنی و کمیته فنی باشگاه تشکیل جلسه دهند و با بررسی و آنالیز مسابقه دلایل افت تیم را بیان کنند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به دو دستگی هواداران این تیم گفت: هواداران تیم ما بیشتر در رنج سنی ۱۵ تا ۲۳ سال هستند و در زمان برگزاری مسابقات اوج هیجان را دارند آنها از شهرهای مختلف به تهران می آیند و انتظار دارند تیمشان برنده شود متاسفانه وقتی تیم نتیجه نمی گیرد واکنش نشان می دهند و به طور مثال شیثرضایی را تشویق می کنند آنها باید بدانند اگر شیثرضایی از تیم پرسپولیس کنار گذاشته شده است خواسته سرمربی تیم بوده و تشویق این بازیکن از سوی تماشاگران به نوعی دخالت در امور باشگاه است.

کاشانی با آرزوی سلامتی برای کلیه بیماران به ویژه حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین در پاسخ به اظهارات او که گفته بود " کاشانی برای کسب آرا در انتخابات شورای شهر به دنبال سرپرستی باشگاه پرسپولیس است " گفت: آقای هدایتی برای من قابل احترام است اما برخی دوستان به ایشان اطلاعات غلط داده اند من دو دوره در سال های ۸۱ و ۸۵ کاندیدای انتخابات شدم که در این دو دوره در باشگاه پرسپولیس نبودم و مردم به من به عنوان یک معلم رای دادند امروز هم بر اساس قانون مجلس تا سال ۹۲ انتخابات شورای شهر برگزار نمی شود پس دلیلی ندارد که من با حضور در پرسپولیس به دنبال کسب آراء مردم باشم.

وی در این خصوص افزود: البته برخی از دوستان مانند آقای عابدینی با استفاده از دوران حضورشان در پرسپولیس و سابقه مدیریتی که داشتند توانستند آراء مردم را کسب کرده و با اعتبار به دوران حضورشان در پرسپولیس به شورای شهر برسند البته من نه با آقای عابدینی و نه با هیچ کدام از دوستان مشکلی ندارم و در عین حال با آقای عابدینی به خاطر صعود تیم داماش به لیگ برتر تبریک می گویم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

کاشانی اظهار نظر برخی از مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس که مدعی شده بودند کاشانی از پول بیت المال برای کسب محبوبیت و آراء شورای شهر استفاده می کند گفت: در سال ۸۴ و ۸۵ که آقای محمد حسن انصاری فرد مدیر عامل باشگاه بودند درآمد حاصل از اسپانسر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که این درآمد شامل کل دوره مدیریتی ایشان می شود در سال ۸۶ - ۸۷ که من عهده دار مسئولیت باشگاه شدم درآمد ما از اسپانسر به ۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان رسید. در سال بعد که مسئولیت باشگاه بر عهده آقایان مصطفوی و عباس انصاریفرد بود درآمد حاصل از اسپانسر یک میلیارد و ۳۸ میلیون تومان عنوان شده است.

وی خاطر نشان کرد: بنده طی یک و نیم سال گذشته که در باشگاه پرسپولیس هستم ۴.۵ میلیارد تومان از اسپانسر کسب درآمد کرده ام و دریافتی ما از سازمان تربیت بدنی هم چیزی حدود ۴.۵ میلیارد تومان است.

وی با طرح این موضوعات که در سال ۸۶ که پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت ۴.۵ میلیارد تومان هزینه کرده و بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان درآمد از بخش خای مختلف داشته است گفت: سال بعد از قهرمانی پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان برای تیم هزینه شده و ۲ میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشته است این هزینه و بدهکاری کجایش به من ربط دارد؟ من اگر هزینه ای می کنم و درآمدی دارم باید پاسخگوی بازرسی، حراست، دیوان عدالت اداری و … باشم و کلیه اسناد و هزینه ها و درآمدهای ما موجود است. من این مطالب را برای محکوم کردن دیگران نگفتم و از بیان آن فقط به دنبال روشن شدن اذهان عمومی هستم.

کاشانی علی دایی را یک مربی موفق خواند و گفت: به نظر من علی دایی با تیم های سایپا و پرسپولیس موفق بوده و توانسته دو جام به دست بیاورد که خیلی از مربیان به این مهم نائل نشده اند. حمایت من از علی دایی حمایتی طبیعی است در سابقه مدیریتی ام همیشه از مربیان حمایت کرده ام و از علی دایی هم حمایت کرده و خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته علی دایی تا پایان فصل به فعالیت خود در این تیم ادامه دهد افزود: اعتقاد دارم دایی ارتباط خوبی با بازیکنان دارد و همه زندگی خود را برای کمک به پرسپولیس گذاشته است. در شرایط فعلی هیچ کس بهتر از دایی نمی تواند به تیم پرسپولیس کمک کند.

وی ضمن اشاره به ۱۲ شکستی که پرسپولیس در فصل جاری داشته است گفت: ما در این فصل ۱۲ شکست نداشته ایم و ۱۶ شکست داشته ایم و نباید از کنار دیدارهای دوستانه به سادگی گذشت.

کاشانی در خصوص علی دایی و موفقیت هایش در فوتبال ایران گفت: حرف من این است دایی برای فوتبال این مملکت زحمت کشیده است و در دیگر کشورها دایی و امثال دایی شناسنامه کشورمان هستند. من اعتقاد دارم در شرایطی که به افشین قطبی دو بار فرصت دادیم باید به علی دایی هم فرصت بدهیم که اعتقاد دارد این فرصت تا به امروز در اختیار او قرار داده نشده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که چه نمره ای به دوره مدیریتی خود در باشگاه پرسپولیس می دهید گفت: اگر مدیریت باشگاه را بخواهید در جهت بازیکن مربی و سازماندهی امور باشگاه خلاصه کنید نمره من ۱۸ است چرا که وظایف خود را به بهترین شکل ممکن با جذب بهترین مربی و بازیکنان و تامین هزینه های تیم انجام دادیم اما در بحثزیر ساخت ها هنوز هم ضعف داریم و فعلا باید کار کنیم البته در زمینه زیر ساخت ها فقط باشگاه پرسپولیس دچار ضعف نیست حتی باشگاه های ثروتمندی چون سپاهان و فولاد هم ضعیف هستند.

وی در پاسخ به اظهارات محمد دادکان گفته بود که این بازیکنان در حد و اندازه های پرسپولیس نیستند گفت: دادکان برای من شخصی قابل احترام است و در دانشگاه استاد من بود خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست اما اعقتاد دارم که با طرح این موضوع می خواسته به بازیکنان پرسپولیس شوک مثبت وارد کند و حرکتی رو به جلو در بازیکنان بوجود آورد من آقای دادکان را به عنوان یک مدیر توانمند و روانشناس قبول دارم اما باید خدمت ایشان بگویم همین تیم سال گذشته بدون غلامرضا رضایی، محمد نوری، رضا نورمحمدی و … قهرمان جام حذفی شد قطعا آقای دادکان با این جمله پرمغز می خواسته به بازیکنان شوک مثبت بدهد و ما قطعا از نقطه نظرات ایشان استفاده خواهیم کرد.

وی با یادآوری حوادثدیدار پرسپولیس - استیل آذین مردم را بهترین قاضی برای قضاوت در این خصوص خواند و پیرامون رای کمیته انضباطی گفت بحثما اعتراض به رای انضباطی نیست. ماتئوس بازیکن خارجی تیم استیل آذین به صورتی با آشپتیم آرفی برخورد کرد که بر اساس یکی از دوستان ما که آشنا به حقوق قضایی است اگر آرفی بر اثر این برخورد جان خود را از دست می داد ماتئوس یک قتل عمد انجام داده بود و باید قصاص می شد. ماتئوس با این خطایی که انجام داده دو ماه محروم شده و رضا نورمحمدی ما که فقط در درگیری مداخله کرده و ناسزا گفتنش هم ثابت نشده به همین میزان جریمه شده است آیا این درست است؟

کاشانی خاطر نشان کرد: نورمحمدی با رای محرومیت کمیته انضباطی تمام تمرکزش را از دست داد و متاثر از این رای ما در بازی با بنیاد کار ضربه خوردیم حالا ما تاوان جریمه را با شکست مقابل بنیاد کار دادیم و تازه از کمیته انضباطی اعلام شده که احتمال دارد در رای نور محمدی تجدید نظر شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص حضور کارلوس کی روش در فوتبال ایران گفت: رزومه این مربی نشان می دهد این مربی صاحب کلاس است و سالها در تیم هایی چون منچستر یونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال سابقه مربیگری دارد او مربی توانمند است که به ۵ زبان زنده دنیا تسلط دارد و باید به او کمک کنیم تا در کارش موفق باشد.

حبیب کاشانی در مورد انتخاب کادر فنی تیم فوتبال امید نیز گفت: به آقای منصوریان تبریک می گویم اما فکر می کنم فدراسیون می توانست بجز آقای منصوریان در انتخاب سایر گزینه ها دقت بیشتری می کرد چرا که انتخاب های بهتری داشتیم. ضمن اینکه در مورد دستیاران کی روش هم می توانستیم انتخاب های بهتری داشته باشیم.