برهانی فیکس می شود؟

به گزارشافکارنیوز، استقلال در اجرای تاکتیک‌های تیمی در دربی هفتاد و هفت آنقدر دست و پا بسته‌ نبود که امیر قلعه نویی اکنون بخواهد ترکیب تیمش در بازی آتی مقابل ذوب آهن را شخم بزند. اگر امروز پرسپولیس به واسطه آن نمایش ضعیف که حتی منتج به ایجاد یک موقعیت گل روی حرکات تیمی هم نشد، مستلزم چنین تغییراتی است و برای دایی برخی جا به جایی‌ها یک ضرورت است اما برای قلعه نویی لااقل در بازی هفته آینده مقابل ذوب آهن چنین اجباری وجودندارد.

تنها ممکن است ترکیب استقلال دچار تغییراتی جزیی در قیاس با دربی ۷۷ بشود. تغییراتی که از جهاتی استراتژیک هم هست. برای مثال این احتمال وجود دارد که آرش برهانی بعد از مدت‌ها دوباره به ترکیب اصلی بازگردد.

بازگشت آرش به راس پیکان هجومی استقلال می‌تواند ۲ دلیل داشته باشد. نخست اینکه محمد قاضی در دربی ۷۷ عملکرد چشمگیری نداشت و امیر قلعه نویی می‌تواند عملکرد ضعیف این مهاجم در دربی را دلیلی بر نیمکت‌نشینی‌اش کند و دوم اینکه برهانی اکنون از انگیزه لازم برای بازگشت به روزهای اوج برخوردار است و قلعه نویی نیز برای تقسیم انگیزه میان شاگردانش بایستی تغییراتی این چنینی را در ترکیب تیمش لحاظ کند.

بازگشت برهانی به ترکیب اصلی از سوی مربیان استقلال مطرح شده، تنها مانده تایید نهایی امیر قلعه نویی که ممکن است امیر بی توجه به کدورت‌هایی که با آرش دارد باردیگر فرصت برای عرض اندام بیشتر را در اختیار شماره ۹ خود قراردهد.

ترکیب استقلال اما یک تغییر اجباری خواهد داشت. مصدومیت سیاوش اکبرپور، امیر قلعه نویی را متوجه دیگر مهره‌های تیمش خواهد کرد. او پیش‌تر از پژمان نوری در این پست بهره گرفته بود وبا توجه به اینکه سیاوش نمی‌تواند به خاطر مصدومیت در ترکیب استقلال قرار بگیرد این احتمال وجود دارد که امیر قلعه نویی از نوری به جای اکبرپور استفاده کند. البته نوری در بازی با رقیب سنتی آبی‌ها در پست دفاع چپ بسیار خوش درخشید و بهترین بازیکن تیمش هم بود اما بازگشت هاشم بیک زاده می‌تواند خیال امیر قلعه نویی را بابت دست زدن به این نقطه آسوده کند چراکه بیک زاده هم از تجربه کافی برخوردار است و هم اینکه قلعه نویی باید یک گزینه مناسب را برای جانشینی اکبرپور در خط میانی انتخاب کند.

نوری از جنگندگی لازم برخوردار است و اگر به پستی منتقل بشود که در دربی در اختیار اکبرپور بود استقلال با همان قوای دلخواه در این بازی حاضر خواهد شد.

دیگر تغییراتی را هم می‌توان در ترکیب بازی هفته نهم استقلال مقابل ذوب آهن متصور شد. دور از ذهن نیست که امیر قلعه نویی برای حفظ قوای تیمی به یکی از مدافعان تیمش استراحت بدهد.

برای مثال امیر حسین صادقی که با وجود مصدومیت در دربی ۷۷ به میدان رفت. چنانچه این تغییر ایحاد بشود آنگاه باید منتظر بازگشت فردین عابدینی به ترکیب اصلی بود. بازیکنی که تا کنون عملکرد خوبی در ترکیب استقلال نداشته و بخشی از گل‌هایی که استقلال دریافت کرده مربوط به زمانی است که او در پست دفاع راست استقلال به میدان رفته است.

نوری از جنگندگی لازم برخوردار است و اگر به پستی منتقل بشود که در دربی در اختیار اکبرپور بود استقلال با همان قوای دلخواه در این بازی حاضر خواهد شد.

دیگر تغییراتی را هم میتوان در ترکیب بازی هفته نهم استقلال مقابل ذوب آهن متصور شد. دور از ذهن نیست که امیر قلعه نویی برای حفظ قوای تیمی به یکی از مدافعان تیمش استراحت بدهد