به گزارش افکارنیوز، بوروسیا دورتموند صدرنشین بوندسلیگا برای بازی امروز مقابل هامبورگ هنوز از در اختیار داشتن روبرت لواندوفکسی مهاجم لهستانی که در جریان بازی‌های مقدماتی جام جهانی با این تیم با مصدومیت تاندون زانو روبه‌رو شده بود، مطمئن نیست.

بلاشیکوفسکی کاپیتان لهستان هم که در برابر سن مارینو گلزنی کرده با مصدومیت به آلمان بازگشته و حضورش در این مسابقه در هاله‌ای از ابهام است. یورگن کلوپ، مربی دورتموند گفته، اگر از شرایط جسمی او مطمئن نباشد، بلاشیکوفسکی را به زمین نمی‌فرستد. دورتموند چهارشنبه این هفته هم در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان با ناپولی روبه رو خواهد شد. درمورد زوج هوملز و سوبوتیچ هم در خط دفاعی همین نگرانی ها وجود دارد. هوملز در بازی‌های تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی جام جهانی نیمکت نشین بود و سوبوتیچ پس از صعود نکردن صربستان به مرحله نهایی تقریبا برای مدتی از عرصه ملی دور خواهد بود. هوملز به نگرانی اصلی کلوپ طی هفته‌های اخیر تبدیل شده است. مربی زردپوشان، او را در بازی آخر تیمش در بوندسلیگا به دلیل احتمال دریافت کارت زرد دوم از زمین بیرون کشید و هوملز به دلیل عملکرد ضعیفش در بازی دوستانه آلمان مقابل پاراگوئه در ماه گذشته به شدت مورد انتقاد قرارگرفته بود.
کلوپ با رد این انتقادها گفت، بازیکنان فوتبال هم انسانهای معمولی هستند و خبرنگاران فقط به خاطر اینکه او در دو بازی ملی هفته گذشته آلمان نیمکت نشین بوده، سروصدای زیادی به راه انداخته اند. در حالیکه کلوپ مدعی شد، از عملکرد هوملز در تمرین راضی است و از اینکه او سالیان سال برای دورتموند بازی میکند، اطمینان دارد. اما یواخیم لو مربی تیم ملی آلمان معتقد است، هوملز نسبت به سالهای گذشته تا حدی اعتماد به نفس خود را از دست داده است. ولی او همچنان اعتقاد زیادی به او دارد و مسلماً در بازیهای بعدی از او استفاده خواهد کرد. در اردوی دورتموند سون بندر هم یکی دیگر از بازیکنان غیرقابل استفاده روی نیمکت ژرمن ها بود. نوری شاهین هم در تیم ملی ترکیه همین شرایط را داشت، ولی میختاریان، اشملتزر و سوکراتیس همگی برای تیمهای ملی خود به میدان رفتند. مارکو رویس هم که به دلیل عفونت معده بازی تیم ملی مقابل جزایر فارو را از دست داد به احتمال فراوان برابر هامبورگ به میدان میرود. اما ایلکای گندوگان به خاطر مصدومیت کمتر از ترکیب تیم دور خواهد بود. هامبورگ امیدوار است، رافائل فن درفارت پس از مصدومیت همسترینگ در جریان بازی ملی کشورش، به شرایط مسابقه برسد. یورگن کلوپ گفته که تیمش پس از شکست درهر دو بازی فصل گذشته لیگ مقابل هامبورگ امیدوار به نتیجه گیری است. بایرن مونیخ امروز پذیرای هانوفر خواهد بود و امدیوار است پس از از دست دادن دو امتیاز حساس مقابل فرایبورگ پیش از فینال سوپرجام اروپا مقابل چلسی بتواند به کورس رقابت بازگردد. گوتزه، آلکانتارا و خاوی مارتینس در فهرست مصدومان طولانی مدت تیم در کنار بادشتوبار قرارگرفته اند و گواردیولا منتظر است تا شواین اشتایگر پس از مصدومیت در تیم ملی به شرایط آرمانی نزدیک شود. آرین روبن که تیمش این هفته در چمپیونزلیگ مقابل زسکا مسکو هم بازی میکند گفت که این تیم به همه بازیکنانش برای لیگ و اروپا نیاز خواهد داشت و اینکه سه بازیکن مهم تیم در اختیار تیم نیستند، واقعا جای افسوس دارد.