مهدوی کیا: بازی استقلال یک بازی ملی است!

به گزارش افکارنیوز، مهدی مهدوی کیا در آسیا برای استقلال آرزوی موفقیت می کند و این تیم را به چشم تیم ملی می بیند. از کیا در مورد اختلاف امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور هم سوال شد که کاپیتان سابق پرسپولیس که در تیم ملی سابقه شاگردی قله نویی را هم دارد از اظهارنظر به نفع هر کی از دو طرف خودداری می کند.

وضعیت پرسپولیس را با گذشت ۹ هفته از لیگ چطور می بینید؟

- متاسفانه بیشتر بازی ها را ندیدم چون مدام در مسافرت بودم اما همین که پرسپولیس بتواند همین روند را ادامه داده و خودش را در کورس قهرمانی نگه دارد تا پس از چند سال ناکامی دل هوادارانش را شاد کند. به هر حال پرسپولیس خوب نتیجه گرفته است.

پرسپولیس این فصل دست به جوانگرایی زده است. در این مورد چه نظری دارید؟

- به نظرم در پرسپولیس کار خوبی انجام گرفته و جوانگرایی شده؛ آمار و ارقام را هم که می بینیم نشان می دهد جوان های پرسپولیس خوب کار کرده اند اما هنوز راه زیادی مانده و فصل طولانی است و اگر این بازیکنان بتوانند خودشان را در شرایط خوبی حفظ کنند، پرسپولیس می تواند ناکامی های گذشته را جبران کند.

چقدر به قهرمانی پرسپولیس در این فصل امیدوارید؟

- بحثقهرمانی که هنوز زود است چون فصل طولانی است و اتفاقات زیادی در هفته های مختلف می افتد اما همین که تیم در کورس قهرمانی قرار گرفته خوب است. به هر حال باید منتظر بمانیم و اتفاقات بعدی را ببینیم.

پرسپولیس این هفته با سپاهان بازی دارد. پرسپولیسی ها در اصفهان نباید مراقب آب های داخل رختکن باشند؟

- به هر حال سال قبل اتفاقاتی در اصفهان افتاد که در فوتبال نادر بود و تمرکز پرسپولیس باید روی بازی باشد.

از وضعیت تیم ملی هم که خبر دارید، با این شرایط می توان انتظار خاصی از کروش داشت؟

- نه، چه انتظاری؟ هر مربی می خواهد تیمش را در شرایط خوب نگه دارد و برای این کار امکانات می خواهد. وقتی امکانات نیست چه انتظاری می توانیم داشته باشیم.

استقلال هم امشب به مصاف بوریرام تایلند می رود. در مورد این بازی چه نظری دارید؟

- اینجا بحثفوتبال ملی است و یکی از تیم های ما به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رسیده و همه دوست دارند به فینال برسد. استقلال بازی رفت را در تهران برده اما حاشیه امنیت بالایی ندارد چون یک – صفر در آزادی برنده شده است. استقلال در تایلند باید تلاش کند گل نخورد و اگر گل بزند، کار تمام است. استقلال در این مرحله حریف سرشناسی ندارد اما بوریرام خیلی منظم و با برنامه کار کرده و بی جهت تا این مرحله بالا نیامده است. بوریرام در تهران هم استقلال را اذیت کرد و در آنجا امتیاز میزبانی دارد اما بازیکنان استقلال باتجربه تر هستند و سابقه حضوردر تیم ملی و اروپا را دارند. در مجموع بوریرام تیم خطرناکی است و نباید به راحتی از کنار آنها گذشت.

امیر قلعه نویی در مصاحبه ای اعلام کرد که فردوسی پور و برنامه نود به فوتبال ایران خیانت می کنند. به نظر شما واقعا برنامه نود و فردوسی پور به فوتبال ایران خیانت می کنند؟

- هر کسی در مورد هر اتفاق یا جریانی نظر شخصی اش را می گوید و باید به نظر افراد احترام گذاشت. هر برنامه ای هم دارای نقاط ضعف و قوت است و برنامه نود هم ضعف هایی دارد اما این برنامه به جلوگیری از معضلات در فوتبال خیلی کمک کرده است. برنامه نود به فوتبال ایران خیلی کمک کرده هر چند ضعف هایی هم داشته اما به نظر همه باید احترام گذاشت.