دایی: کرانچار حالت عادی نداشته!

به گزارش افکارنیوز، علی دایی پس از مسائلی که این روزها مطرح می شود به حرف آمد و اظهار داشت: من روی حرف هایم ایستاده ام مطمئن باشید بدون دلیل هیچ حرفی نمی زنم و وقتی وارد دعوایی می شوم آن قدر شجاعتش را دارم که عقب نشینی نکرده و ثابت کنم که به چه دلیل آن اظهارات را مطرح کردم. من مدارک کافی دارم و ثابت می کنم این آقا چه کار دارد می کند. باز هم می گویم من عقب نشینی نمی کنم و دنبال حقم بوده ام حق را گفته ام و نسبت به حقی که دارم و آن را بیان کرده ام عقب نشینی نمی کنم.

علی دایی در پاسخ به این سوال که زلاتکو کرانچار سرمربی تیم سپاهان برخلاف اظهار نظر همه کارشناسان داوری، کمیته داوران و جامعه فوتبال عنوان کرده آن صحنه پنالتی بود گفت: ایشان که انقدر تند می رود یا حالت عادی نبوده یا اگر هم بوده فهم فوتبالی اش همین است و آدم باید به فهم فوتبالی اش شک کند. آن صحنه آن قدر واضح بود که نیازی نیست بگویید چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی نیفتاده، کسی که بگوید آن صحنه پنالتی بوده بدون تردید هیچ چیزی از فوتبال نمی فهمد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اعلام شده سرمربی و مدیریت باشگاه پرسپولیس می بایست مدارک خود را نسبت به اظهارات مطرح شده ارائه کنند گفت: اولاً نامه ای به دست من نرسیده در ثانی اگر رسماً چیزی از من بخواهند جوابگو خواهم بود و همان طور که گفتم عقب نشینی نمی کنم. بنده هر موضوعی را همین طوری مطرح نمی کنم، لابد یک چیزهایی می دانستم و می دانم که می آیم و این حرف ها را می زنم. اگر رسماً چیزی از من بخواهند جوابگو خواهم بود و مخلص قانون و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم هستم و شواهد و مدارک آن را هم می آورم. حال بماند که فیلم بازی بزرگترین سند و مدرک این بازی و گفته ها هست. در زمین بازی آن جوری فن کشتی می زنند و در آخر سه امتیاز می گیرند. من از موقعی که فوتبال بازی کرده ام و فوتبال تماشا کرده ام، مربی گری کرده و در این فوتبال بوده ام چنین صحنه ای را ندیده ام اما آقای قهرمانی می آید و خطای به این واضحی را ندیده و در عوض بازیکن ما را اخراج کرده و اعلام پنالتی می کند. صحنه ای که اظهر من الشمس است. من نمی دانم چطوری می شود و با چه رویی برخی می آیند راجع به این مساله صحبت کرده، برخی می گویند پنالتی بوده و برخی هم می آیند ما را بدون اینکه ببینند مدرکی داریم یا نداریم مورد هجمه و حمله قرار می دهند و هزار و یک داستان درست می کنند. در این چند روز نتوانستم به جای «اشتباه» کلمه ای پیدا کنم، من اسم این را اشتباه نمی توانم بگذارم و اسمی هم به جای آن پیدا نکردم. اشتباه داوری همه جا هست یک وقتی هست بازیکن را در محوطه ۱۸ قدم می زنند، یک داور پنالتی می گیرد، یک داور پنالتی نمی گیرد و یا اینکه خطایی انجام نشده داوری پنالتی می گیرد یا مثلا توپی سانتر می شود به دست یک بازیکنی برخورد می کند یکی پنالتی می گیرد یکی پنالتی نمی گیرد، این ها خیلی فرق می کند با این موضوع. شما ببینید چجوری به بازیکن ما فن کمر می زنند و آن وقت ما باید جریمه شویم، علیه ما پنالتی اعلام می شود. چطور می شود آن فن کمر را نمی بینند می آیند بازیکن ما را اخراج می کنند و پنالتی می گیرند، حالا ما یک چیزی هم بدهکار شده ایم؟!

علی دایی در ادامه تصریح کرد: آن فن کشتی که بازیکن سپاهان اجرا کرد ماشاالله چون شمالی است خیلی هم خوب اجرا کرد، بنده نمی خواهم به جای کارشناسان داوری صحبت کرده و نظر کارشناسی بدهم اما معتقدم از یک جهت می شد بازیکن سپاهان را دقیقه ۴ بازی اخراج کرد چون آن فنی که بازیکن سپاهان روی بازیکن من زد به گونه ای بود که ممکن بود باعثصدمه زدن به گردن یا کمر بازیکن پرسپولیس شود. ما به سپاهان نباختیم، به فن کمر سه امتیازی باختیم. فن کمری که داور ندید و کمک داورش هم ندید، جالب اینکه این داور و کمک داور ظاهرا شب قبل از بازی هم اتاق بوده اند و جالب اینکه هر دوی آنها نمی بینند که بازیکن حریف چگونه فن کمر می زند و بعد کوچکترین حرکت بازیکن ما را می بینند و اعلام پنالتی می کنند. آدم چه باید بگوید، حرف هم نزند؟ حالا ما بدهکار هم شده ایم؟ آقایان عزیز اول بیایید ببینید علی دایی برای حرف هایش مدرک دارد یا ندارد. ببینید اگر او نسبت به حرف هایش عقب نشینی کرده بیایید و به او اعتراض کنید شما از کجا می دانید که من برای حرف هایم شاهد و یا مدرکی ندارم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه موضوع دیگری را مطرح کرده و به گلایه و انتقاد از یکی از برنامه خای خبری پرداخت و گفت: من متاسفم برای این برنامه خبری که ظاهرا یک بار آمده و خانه من را نشان داده و می گوید علی دایی منزل هزار و صد متری دارد. متاسفانه بنده فیلمی از آن برنامه ندارم وگرنه خیلی راحت و مثل آب خوردن شکایت می کردم و تکلیف آنها را با این کارهایشان مشخص می کردم. منزلی که من دارم یک سوم این متراژ است، تازه بعد از ۲۰ سال بازی کردن در اروپا، امارات و ایران و چندین سال مربی گری کردن چشم ندارند علی دایی یک خانه ۴۰۰ متری داشته باشد؟ آقایان! بنده با افتخار پول حلال در آورده ام و برای زن و بچه ام یک خانه ۴۰۰ متری گرفته ام. همین آقایان می آیند و دیشب در برنامه خبری خودشان می گویند سرمربی پرسپولیس تهمت زده می آیند و برنامه ای پخش می کنند و ما را متهم می کنند. شما از کجا می دانید که من تهمت زده ام از کجا می دانیم که من افترا زده ام. بنده به هیچ احدی تهمت و افترا نمی زنم، حتما یک چیزهایی می دانستم و یک مسائلی که آن حرف ها را بیان کردم. چرا اول نمی روید تحقیق کنید ببینید علی دایی چه گفته و چرا گفته و بعد موضع گیری کنید. شما رسانه هستید چرا یک طرفه به قاضی می روید. مثل اینکه خیلی ناراحتید که من از حقم دفاع می کنم. من کارگردان آن برنامه را نمی شناسم که می آید این گونه سلایق شخصی خودش را علیه من اعمال می کند. ایشان اگر دوست دارد بداند چرا این حرف ها را زدم اگر خیلی ناراحت بود می توانست بیاید و اگر حرفی دارد به من بگوید و از من سوال کند.

سرمربی پرسپولیس که در تمرین دیروز سرخپوشان از شاگردانش خواسته درباره داوری این بازی صحبت نکنند گفت: بدون تعارف من وقتی دقیقه ۴ بازی داور چنین تصمیمی گرفت هاج و واج مانده بودم که چرا این کار را کرده و به چه علت. نمی دانم شاید اگر متوجه اصل ماجرا شده بودم شاید نمی توانستم آن طور خودم را کنترل کنم، بعد از بازی هم به بچه ها گفتم بروید رختکن و نگذاشتم بازیکنی حرفی به کادر داوری بزند. دیروز هم به آنها گفتم که این مسائل مربوط به من و باشگاه است و این من و باشگاه هستیم که باید پیگیر باشیم نه شما. حتی از دو بازیکنی که مصاحبه کرده بودند سوال کردم که چرا چنین حرف هایی زده اید و از همه خواستم کسی حق ندارد راجع به داوری صحبت کند بلکه می بایست بازیکن کارش را انجام دهد و تمرکزش را بگذارد روی بازی ها و باید چه داخل زمین و چه بیرون از زمین به داور احترام بگذارد. پیگیری این مسائل با باشگاه است و حالا چون به بنده اتهام تهمت زده شده من هم در کنار باشگاه باید پیگیر این موضوع باشم و از خودم دفاع کنم. ضمناً از آن روز تا حالا خیلی ها با من تماس گرفته اند وکلی اطلاعات به من داده اند که حد ندارد. وقتی صحنه آهسته آن پنالتی عجیب را دیدم باورم نمی شد و پیش خودم گفتم خدا به من رحم کرده که صحنه را به طور واضح در حین بازی ندیدم وگرنه شاید نمی توانستم خودم را کنترل کنم. بعد از بازی ویدئوی آن بازی را دیدم، مثل کابوس بود، خیلی ها هم خنده شان می گرفت که داور چه کاری کرده. من باز هم می گویم بزرگترین مدرک بازی فیلم بازی است ضمن اینکه از حرف هایم عقب نشینی نمی کنم و اگر رسماً از من بخواهند مخلص کمیته انضباطی فدراسیون هم هستم و یک سری مسائل و موارد و شواهد را با آنها در میان می گذارم. علاوه بر این حالا که صحبت بازیکنان شد باید بگویم بچه ها خیلی خودشان را کنترل کردند و خیلی در آن شرایط توانستند تمرکز خودشان را حفظ کنند. آنها مرد بودند و با غیرت بازی شان را کردند برای من غم و غصه بازی یک طرف بود و ناحقی که در حق این بچه ها روا شد یک طرف دیگر. علاوه بر این فقط بحثبازیکنان نیست، بلکه بحثحق الناس است که آقای قهرمانی آن را ضایع کرد. پرسپولیس مال دایی و ایکس و ایگرگ نیست بلکه متعلق به مردم است و من می دانم که هواداران پرسپولیس وقتی پای تلویزیون این ناحقی را دیدند چه کشیده اند و این روزها چه می گویند و چگونه افسوس می خورند که سه امتیاز با فن کمر از تیمشان گرفته شد و سه امتیاز به تیم رقیب آنها داده شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، علی دایی در ادامه با اشاره به برخی انتفادات مطرح شده گفت: ما پس از این ناحقی که در حق ما و پرسپولیس روا شد آمده ایم یک حرفی زده ایم و پای حرفمان هستیم، عقب نشینی هم نمی کنیم، اما ظاهرا چون به ما لقب اسطوره داده اند حق حرف زدن نداریم. بیایید و این لقب اسطوره را از ما بگیرید تا ما بتوانیم از حقمان دفاع کنیم. اسم اسطوره را از جلوی اسم ما بردارید ما بشویم همین علی دایی و بس. این القاب را از کنار ما بردارید تا بتوانیم حرفمان را بزنیم و از حقمان دفاع کنیم نه اینکه چون به ما لقب اسطوره داده شده ما را خفه کنید و اجازه حرف زدن نداشته باشیم. حالا هزار تا کمیته آمده اند و می گویند مدرک بیاورید. من پای حرفم هستم و فیلم بازی هم بزرگترین مدرک است و مطالب دیگری هم وجود دارد و حاضرم در صورتی که رسماً از من بخواهند آن را به کمیته انضباطی فدراسیون ارائه کنم. برای من خیلی سخت بود که بعد از بازی ببینم چگونه بازیکنان تیمم پرپر شده و هر کدام گوشه اتوبوس با خودشان صحبت کنند و بگویند که چقدر راحت و چه عجیب حق ما ضایع شد. تازه این بچه ها مرد و مردانه و با غیرت رفتند بازی کردند و در حالی که ۱۰ نفره بودیم تا آخرین دقایق جلوی تیم حریف ایستادند و حتی می توانستند نتیجه را برگردانند ولی با وجود اینکه تیم ما یک ناحقی بزرگ را تحمل کرده بود این بچه ها با غیرتی که داشتند زحمت کشیدند و شاید اگر تلاش آنها نبود ممکن بود به خاطر ۱۰ نفره بودن شکست بدی تحمل کنند. من به بچه ها گفتم اگر قرار است کسی اعتراض کند من و باشگاه این کار را می کنیم و حالا نیز دوباره می گویم و چندین باره می گویم که نپرسیده و سوال نکرده نگویید دایی تهمت زد. من از حق دفاع کرده ام و لابد یک چیزهایی می دانم که حالا نیز می گویم عقب نشینی نمی کنم و اگر مدرک بخواهند پای حرفم هستم و می روم و می گویم که چرا آن حرف ها را زدم.

علی دایی در پایان گفت: یک چیزی می خواهم بگویم و آن اینکه هواداران پرسپولیس در بازی های آتی خواهشاً کاری با مسائل داوری نداشته باشند. این بازی را فراموش کنند و بگذارند داوران با خیال راحت و آسودگی قضاوت کنند. اشتباه هست برای همه تیم ها ، از هواداران می خواهیم صبور باشند و فقط به تشویق و حمایت از تیم خودشان بپردازند و تا دقیقه ۹۰ پشت تیم و این بچه ها بایستند. نباید فضا به گونه ای باشد که داور فشار بیش از حدی را احساس کند ، ما همیشه به داوران احترام گذاشتیم و حالا هم مخلص داوران هستیم. بنده نیز سالها در این فوتبال بودم و همه می دانند که آدمی نیستم که بخواهم به خاطر یک اشتباه حرمت و قداست داوری را زیر سوال ببرم. حالا هم اگر حرفی زده ام لابد یک چیزی بوده حرف زده ام. به قول قدیمی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. من از بازیکنان خواسته ام و از هواداران هم خواهش می کنم کاری به این موضوعات نداشته باشید. بازیکن برود تلاش کند تا دل هواداران را شاد کند و هواداران هم تا دقیقه ۹۰ بازی ها پشت این تیم بایستند و بچه ها را شارژ کنند تا آنها بتوانند باعث سربلندی پرسپولیس و دوست دارانش شوند.