به گزارش افکارنیوز، در سومین و آخرین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از عصر امروز در بوداپست مجارستان آغاز شده بود، امیر علی اکبری ملی‌پوش کشورمان توانست در دیدار فینال برابر " هیکی نابی " از استونی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی دست یافته و مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم را بر گردن آویزد.

علی اکبری با این قهرمانی دومین مدال طلای کاروان کشتی فرنگی ایران را به ارمغان آورد تا در کنار طالب نعمت‌پور ملی پوش وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان، دومین مرد طلایی رقابتهای جهانی مجارستان لقب گیرد.

فرنگی کار سنگین وزن ایران تا پیش از رسیدن به فینال موفق شده بود حریفانی از اوکراین، سوئد و آلمان را شکست دهد و در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل رضا کایالپ حریف دیرینه ترکیه‌ای خود به برتری برسد. علی اکبری در نیمه نهایی موفق شد ضمن ارائه یک کشتی زیبا و دیدنی، انتقام شکست قبلی‌اش مقابل این فرنگی کار ترکیه‌ای را گرفته و به فینال راه یابد.

در پیکارهای امروز یکشنبه، مدعیان اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم در رقابتهای جهانی به میدان رفتند که افشین بیابانگرد در عین شایستگی در ۶۶ کیلو از دور رقابتها حذف شد و هادی علیزاده پورنیا هم در ۷۴ کیلو از ادامه پیکارها بازماند.

روز گذشته (شنبه) هم طالب نعمتپور با پیروزی برابر سامان طهماسبی کشتیگیر ایرانی الاصل آذربایجان، نخستین طلای کاروان کشتی فرنگی ایران را در آوردگاه جهانی مجارستان بدست آورده بود. مهدی علیاری فرنگی کار وزن ۹۶ کیلوگرم هم با شکست در دیدار ردهبندی برابر "بالاز کیس" از مجارستان به عنوان پنجمی این رقابتها دست یافت.