حالا باور کردید سوگلی دایی نیستم؟

به گزارش افکارنیوز، محمد نوری در بازی با صبای قم از اواسط مسابقه به جای قاسم دهنوی وارد زمین شد. او که چند هفته‌ای است زیاد فرصت بازی پیدا نمی‌کند، جایش را به بازیکنان جدید تیم خود داده است. نوری در هفته‌های ابتدایی این فصل بازیکن ثابت تیم دایی بود، اما مدتی است که دیگر فیکس پرسپولیس نیست. با او در مورد مسابقه با صبای قم و دلایل نیمکت‌نشینی‌اش صحبت کردیم. این هافبک پرسپولیس امیدوار است که با تلاش زیاد، دوباره به ترکیب ثابت سرخپوشان برگردد.

* بازی با صبای قم چطور بود؟

- ما باید مسابقه را می‌بردیم. از چند روز پیش فشار زیادی روی تیم بود. حساسیتهای خاص این مسابقه سبب شده بود که بازیکنان فقط به فکر برد باشند. ما نمی‌خواستیم در قم ببازیم.

* اما در رسانه‌ها که زیاد خبری از حساسیت نبود؛ یعنی حرفی از حساسیت این مسابقه زده نمی‌شد.

- حساسیت هایی هست که رسانه‌ای نمی‌شود. مسابقه با صبای قم هم یکی از این بازی‌ها بود. رسانه‌ها خیلی به حساسیتهای این بازی اشراف نداشتند.

* منظورت تقابل علی دایی و محمد مایلی‌کهن است؟

- این هم می‌تواند یکی از عوامل حساسیت این مسابقه باشد، اما منظورم این موضوع نبود.

* اما تنها چیزی که بعد از بازی خیلی به چشم آمد، مصاحبه‌های علی دایی و محمد مایلی‌کهن بود.

- دایی و مایلی‌کهن اگر هم مشکلی با یکدیگر داشته باشند، ارتباطی به من ندارد. من بازیکن پرسپولیس هستم و باید به موفقیت تیم خودم فکر کنم نه مسایل حاشیه‌ای.

* آخرش نگفتی حساسیت های مورد نظرت چه بود؟

- شرایط جدول طوری است که مسابقات ما تا نیم فصل خیلی حساس شده. ما شانس قهرمانی نیم فصل را داریم. البته کسی حرفی از قهرمانی نیم فصل نمی‌زند. نمی‌خواهیم به این موضوع دامن بزنیم. ولی اگر پرسپولیس قهرمان نیم فصل شود، پس از چند سال به ناکامی‌های خود پایان داده و می‌تواند خودش را به عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند. البته این هفته نتایج به شکلی رقم خورد که با وجود باخت فولاد، وضعیت ما چندان بهتر نشد. ما می‌دانستیم که اگر برنده شویم، می‌توانیم خیلی راحت‌تر به صدر جدول برسیم اما دوباره کار ما سخت شد.

* البته همین یک امتیازی هم که گرفتید، در لحظات آخر بود. اگر شوت سیدصالحی گل نمی‌شد حالا همین یک امتیاز را هم نداشتید.

- ما باید زودتر از اینها به گل می‌رسیدیم. حتی توپ را به تیر دروازه هم زدیم. بد شانس بودیم که زودتر به گل نرسیدیم. شاید اگر موقعیتهای ما از همان اول گل می‌شد، حتی بازی را می‌بردیم.

* دایی اختلاف نظرهایی با مایلی‌کهن دارد. او پیش از بازی نگفت که نباید به صبا ببازید؟

- دایی در همه مسابقات یک روش دارد. او در هر بازی از تیمش برد می‌خواهد و پیش از داربی و پیش از بازی با تیمهای جدولی یک حرف می‌زند؛ فقط برد می‌خواهد. برای این مسابقه هم گفت که باید برنده شویم تا فاصله‌مان با فولاد کم شود.

* وضعیت خودت چطور است؟ چرا اخیراً فرصت بازی پیدا نمی‌کنی؟

- من یک مدتی مصدومیت کوچکی داشتم که کاملاً برطرف شده. ولی به طور کل هر کسی بهتر کار کند در ترکیب قرار می‌گیرد.

* حتی تو که سوگلی علی دایی هستی، اگر ضعیف باشی بازی نمی‌کنی؟

- اتفاقاً اکنون آن افرادی که می‌گویند من سوگلی دایی هستم و در هر شرایطی بازی می‌کنم باید بیایند وضعیت را ببینند و باور کنند که سوگلی نیستم. اول فصل که دایی سرمربی پرسپولیس شد، بعضی‌ها می‌گفتند محمد نوری تا آخرین هفته فیکس است. هرچقدر هم که من گفتم دایی با کسی شوخی ندارد، باور نمی‌کردند. الان می‌توانید ببینید که من هم نیمکت نشین می‌شوم و باید تلاش کنم که خودم را به ترکیب اصلی برسانم.

* به نظر می‌رسد، بازیکنان جدید پرسپولیس موفق شده‌اند تو را کنار بزنند و نیمکت نشینت کنند.

- پرسپولیس بازیکنان خوبی خریده. من هم محمد نوری هستم. هر کسی در حد خودش تلاش می‌کند. امیدوارم به زودی جایگاهم در تیم را پس بگیرم و فیکس شوم.

* شاید اگر آن ضربه‌ات به بازیکنان نمی‌خورد و وارد دروازه می‌شد، مطمئن بودی که هفته بعد فیکس هستی.

- البته اگر به بازیکنان نمی‌خورد، هم معلوم نبود که گل شود.

* خبر آمده بود که پس از مسابقه در قم به رستوران رفته‌اید و هواداران آن‌قدر زیاد بوده‌اند که صاحب رستوران مجبور شده کرکره مغازه را پایین بکشد؟

- هواداران در قم سنگ تمام گذاشتند. در طول بازی بیشتر سکوها در اختیار هواداران ما بود. حتی پس از بازی هم دنبال اتوبوس تیم آمدند و در رستورانی که شام خوردیم، با ما عکس می‌گرفتند. البته تعدادشان آن‌قدر زیاد بود که پلیس مجبور می‌شد ما را اسکورت کند. من به هواداران پرسپولیس افتخار می‌کنم.

* به تیم ملی هم که دعوت شدی. بله.

- آقای کی روش دوباره به من اعتماد کرده.

* برای خودت عجیب نیست که او دعوتت کرده؟

- نه برای چه عجیب باشد؟

* خب تو چند هفته است که بازی نمی‌کنی. خیلی از بازیکنان در ترکیب تیمشان هستند و خوب هم کار می‌کنند. اما دعوت نشده‌اند.

- کی روش که نمی‌تواند یک دفعه کل تیمش را عوض کند. البته همین الان هم چند بازیکن جدید به اردوی تیم ملی دعوت کرده. ولی قرار نیست یک دفعه ۱۵ تا تغییر در لیستش داشته باشد. غیر از من، مجتبی جباری هم دعوت شده. جباری هم چند هفته بازی نکرده. کی روش با شناختی که از بازیکنان دارد، لیست می‌دهد. حالا اگر لازم باشد، اسم نفرات جدید را هم وارد لیستش می‌کند که همین اتفاق هم افتاده.