به گزارش افکارنیوز، ۱۵ سال پس از اولین رویایی تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا، خبر دیدار دوستانه این دو تیم، تیتر رسانه‌های دنیا را به خاطر مسائل سیاسی دو کشور به خود اختصاص داده است اما به گفته فدراسیون فوتبال آمریکا شایعاتی که در رسانه‌های بین‌المللی درباره یک دیدار تدارکاتی قبل از جام‌جهانی سال آینده در خاک آمریکا چیزی جز گمانه‌زنی در این باره نیست.

رسانه‌هایی چون لا گزتا دلو اسپورت در ایتالیا اظهارات مقامات فدراسیون فوتبال ایران درباره تورنمنت احتمالی ۴ جانبه با حضور ایران و آمریکا پیش از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ استفاده کردند، را منتشر کردند. فدراسیون فوتبال آمریکا این صحبت‌ها را بسیار زود عنوان کرده است.

نیل بیوث، سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا در این باره اظهار داشت: ما برای بازی‌های تدارکاتی پیش از جام‌جهانی فعالانه با فدراسیون‌های بیشماری که تیم‌های ملی کشورشان به جام‌جهانی راه یافته‌اند، درباره بازی در خاک آمریکا برای اواخر می یا اوایل ژوئن مذاکره می‌کنیم.

وی ادامه داد: تمام این صحبت‌‌ها مقدماتی هستند و هنوز در این مرحله هیچ مسابقه‌ای را قطعی نکرده‌ایم.

انتظار میرود بسیاری از کشورها که به رقابتهای جامجهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یافتهاند، برای برگزاری اردوی تمرینی در آمریکا و دیدارهای دوستانه پیش از رسیدن به آمریکای جنوبی برنامهریزی کنند اما انتظار نداشته باشید که درباره مسابقه خاصی تا پیش از اعلام گروهبندی رقابتهای جامجهانی که ۶ دسامبر در باهیا برگزار میشود، اعلام رسمی شود.