انتقاد سرمربی پرسپولیس از مایلی‌کهن

به گزارش افکارنیوز، علی دایی در حاشیه مراسم گلریزان موسسه خیریه‌ای که در هتل المپیک برگزار شد در مورد علت حضور در این مراسم گفت: این مراسم خیریه‌ای بود که توسط آقای عباسی به ما اعلام شد و ما هم در آن شرکت کردیم. انشاءالله همه مردم ما در این مراسم شرکت کنند. اگر بخواهیم می‌توانیم خیلی کارها را انجام دهیم. اگر همه با هم باشند و دست به دست هم دهیم می‌توانیم خیلی از مشکلات جامعه را حل کنیم. این یک کار خیر و پسندیده است که به بانوان بی‌سرپرست مربوط می‌شد و هم اشتغال‌زایی است و هم اینکه کمک می‌کند که جامعه سالم باشد. در مجموع کار بسیار پسندیده‌ای باشد.

وی در مورد حواشی که در چند روز اخیر رخ داده اظهار داشت: متاسفانه شما اگر نگاه کنید خیلی‌ها در رسانه‌ها نیستند و خیلی وقت‌ها دوست دارند در رسانه‌ها باشند و عکسی از آنها در روزنامه‌ها چاپ شود. آنها با نتایج فنی نمی‌توانند بیایند و خودشان را مطرح کنند و با این مسائل می‌خواهند خودشان را مطرح کنند. شما اگر نگاه کنید بعد از بازی پرسپولیس و صبا همه روزنامه‌ها به این مسئله پرداختند و تلویزیون هم به این موضوع پرداخت. من در مصاحبه قبلی‌ام هم گفته بودم که خیلی راحت است آدم چشمانش را روی واقعیت‌ها ببندد و دهانش را باز کند و هر چه دوست دارد بگوید.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: مطمئن باشید این بار خیلی اساسی‌‌تر این مسئله را پیگیری می‌کنم و قبلا گفتم اگر آقایان یکی از حرف‌هایشان را ثابت کنند دیگر در این فوتبال نمی‌مانم.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر صحبت‌‌های محمد مایلی‌کهن در خصوص اینکه پرسپولیس با ۵۰ میلیارد بسته شده تاکید کرد: آقای رویانیان اینجا هستند و ایشان می‌توانند این توضیحات را ارائه دهند. فکر کنم این هم جزء آن صحبت‌هایی است که آدم بدون اطلاعات مطرح می‌کند. می‌گویند علی دایی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و برادرش ۳۰۰ میلیون از پرسپولیس پول گرفته است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد که سهل است باید رقم بالاتری برای پرسپولیس خرج شود. این مسائل فقط اذهان عمومی را تشویش و یکسری اتهامات را به افراد وارد می‌کند؛ صحبت‌‌هایی که در جامعه ما و در قشری که تعقل و تفکر دارد قابل قبول نیست. من مطمئنا پیگیری می‌کنم و مطمئن باشید این بار حتما از مقامات قضایی می‌خواهم که یک جا این صحبت‌هایی که به دروغ مطرح می‌شود را پیگیری کنند. یکسری مسائل را به قوه قضائیه ربط می‌دهند و به آنجا بی‌احترامی می‌کنند، به اداره مالیات تهمت می‌زنند، به علی دایی تهمت می‌زنند و متاسفانه به خانواده و برادر من اتهام می‌زنند. من قبلا گفته بودم مثل اینکه آقایان یادشان رفته زمانی که مربی سایپا بودند چه کسانی مشاور حقوقی آنان بود، پزشک تیم بود، در تیم ملی و زمانی که من بازی می‌کردم پزشک تیم ملی چه کسی بود.

دایی تاکید کرد: ‌ همیشه گفته‌ام نه تنها برادرم بلکه هر فرد دیگری که باشد براساس توانایی فنی افراد و براساس استعدادها و توانایی‌هایی که در فوتبال دارد از او استفاده می‌کنم. این نیست که همه فوتبالیست معروف باشند. اگر اینطور باشد که باید فاتحه مورینیو را خواند. برادرم الگوی من در فوتبال بوده و با هم فوتبال را شروع کردیم حالا یکسری مسائل و اتفاقاتی که افتاد ایشان نتوانست مثل من پیشرفت کند. من به تهران آمدم و ایشان در بابل به درس خواندن مشغول شد. من سال ۸۷ - ۸۸ مودی نمونه مالیاتی شدم و در تلویزیون هم آن را نشان دادند. ایشان دق‌دلی آن را دارد. مگر مدرک مودی نمونه مالیاتی چیزی است که آدم همیشه در جیبش داشته باشد؟ اصلا یکسری مسائل خنده‌دار اتفاق افتاد.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: اگر آقای داور پاک است و ما له‌اش می‌کنیم چرا در صحبت‌هایتان می‌گویید این مسئله برمی‌گردد به دو، سه سال پیش؟ مگر قرار است ما‌ه‌ها دوش بگیریم و تمیز شویم؟ اگر دو، سه سال پیش ایشان خلافی کرده همان دو؛ سه سال پیش بوده. آن کاری که در زمین انجام می‌دهید نشان دهنده شخصیت‌تان است. من هم می‌توانم راحت بنشینم و خودم را به مظلوم‌نمایی بزنم و حرفی نزنم و بگویم که دستیارم برود کار انجام بدهد. در آن صحنه شما ببینید که چرا تیم داوری ایشان را اخراج نکرد. من در محوطه فنی خودم بودم و از آن بیرون نیامده بودم. آن صحنه یک صحنه مشکوک بود که فکر می‌کنم توپ اوت شده بود و کمک داور آن را اعلام نکرد. همان توپ کم مانده بود که گل شود.

دایی در واکنش به صحبت‌‌های نادر فریادشیران مبنی بر اینکه اگر ادعاهای دایی ثابت شود باغ دو میلیاردی‌ام را به او می‌دهم گفت: انشاءالله خدا به ایشان بیشتر بدهد. خدا را شکر تا الان علی دایی به دو میلیارد که سهل است به ۲۰ میلیارد هم خودش را نفروخته است. من هر چیزی که به دست آوردم از پول حلالم به دست آوردم. اگر دایی بهترین ماشین را سوار نشود و بهترین چیزها را نداشته باشد چه کسی باید داشته باشد؟ من کسی هستم که خودم زحمت کشیدم و یک ریال هم پول حرام به زندگی‌ام نیامده است. از موقعی که خودم را شناختم از ۱۳ سالگی کار کردم و الان هم کار می‌کنم. الان عشق من فوتبال است نه اینکه بگویم کارم فوتبال است.

وی با اشاره به مصاحبه فریادشیران اظهار داشت: سخنگوی ایشان(مایلی کهن) مصاحبه کرده و گفته در زمان آقای روحانی من سرمربی پرسپولیس شدم در حالی که آقای رویانیان شاهد است ما چند جلسه با هم گذاشتیم که من اصلا سرمربیگری پرسپولیس را قبول نکردم. باید بگویم زمانی که دکتر ِآقایان رئیس جمهور بود من سرمربی پرسپولیس شدم. تازه هیچ موقعی یادم نمی‌رود که ما سر تمرین بودیم و داشتیم نتایج انتخابات را پیگیری می‌کردیم.

وی ادامه داد: آقایان صحبت‌‌هایی را مطرح می‌کنند که از آن اطلاعی ندارم. مگر می‌شود ۵ میلیارد به علی دایی داد. اگر براساس توانایی‌های فنی باشد اگر آقایان یک بگیرند علی دایی باید ۱۰۰ بگیرد. بعد از آن هم آقای فریادشیران در مصاحبه‌اش اعلام کرده که علی دایی آمریکا بوده؛ آخر پسر خوب من پاسپورتم هست و می‌توانم نشان دهم که کجا بودم. موقعی که اطلاعات ندارید چرا حرف می‌زنید؟ من دوست دارم کسی علیه من صحبت کند که اطلاع داشته باشد و کسی که تحصیلات عالیه داشته باشد و بداند که چه می‌گوید. شما فقط حرف می‌زنید. این مسائل را پیگیری می‌کنم. اگر آقایان بیایند و حرف‌هایشان را ثابت کنند، علی دایی به راحتی از فوتبال می‌رود.

سرمربي پرسپوليس در واکنش به اين مسئله که اين موارد باعث به حاشيه کشيده شدن اين تيم نخواهد شد عنوان کرد: نه ما اصلا کاري نداريم. ايشان پرسپوليسي هستند يا هر چه هستند. پرسپوليسي بودن احتياج به جار زدن ندارد. ايشان از جاهاي ديگر ناراحت است که ميآيد اينگونه بروز ميدهد. گفتم ايراد ندارد ايشان هر چه ميخواهد بگويد، مطمئنا در دستگاه قضايي بايد درباره صحبتهايي که ميکنيم پاسخگو باشيم. قبلا گفتهام و باز هم ميگويم من هر کجا که کار کنم به آن تيم غيرت دارم. خودم را به مظلومنمايي نميزنم که بگويم من خوشحالي نکنم. با تمام وجودم خوشحالي ميکنم؛ در هر تيمي که باشم اما مثل آقايان نيستم که بگويم پرسپوليسي هستم. شما با من درگير نشديد، شما با پرسپوليس درگير شديد. من مربي پرسپوليس هستم و شايد فردا نباشم، شما با پرسپوليس مشکل داشتيد. به نظر من آن گل دقايق آخر که ما به صبا زديم باعث شد اين شعلههاي آتش بيشتر شود.