ایران چگونه ۴ سهمیه لیگ قهرمانان را کسب می‌کند؟

به گزارش افکارنیوز، مهدی تاج بعد از دیدار با بازرسان AFC گفت: روسای کمیته‌های حقوقی مسابقات و مالی AFC در این جلسه حضور داشتند که از کمیته‌های مهم و تصمیم‌گیرنده کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. آنها ۲ منظور را پیگیری می‌کنند یکی از آنها چک کردن مدارک ارسالی ما برای AFC است که سال گذشته آن را فرستاده‌ایم و آنها امسال این موارد را در باشگاه‌های ما بررسی خواهند کرد.

وی افزود: ماموریت دیگر آنها بررسی ورزشگاه‌های ما است. ۷ ورزشگاه سردار جنگل و عضدی رشت، خلیج فارس هرمزگان و تختی و دستگردی تهران، حافظیه شیراز و غدیر اهواز را برای اخذ مجوز A آسیا در نظر گرفته‌ایم که اگر از میان این ورزشگاه‌ها ۳ یا ۴ ورزشگاه نیز مجوز A آسیا را بگیرند از این نظر صاحب رکورد خواهیم بود.

تاج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ ورزشگاه A آسیا داریم و به احتمال زیاد ۵ ورزشگاه عضدی و سردار جنگل رشت، خلیج فارس هرمزگان و تختی و دستگردی تهران در این مرحله از سوی بازرسان AFC بازدید خواهند شد که اگر همه آنها مجوز A آسیا را بگیرند با احتساب ورزشگاه‌های قبلی ما به رکورد ۱۲ ورزشگاه می‌رسیم که شاید از این نظر در آسیا از همه پیش باشیم.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: ‌ این بازرسان برای تعیین سهمیه لیگ قهرمانان این بازرسی را انجام می‌‌دهند و اگر ۴ ورزشگاه ما درجه A را کسب کنند معتقدم به احتمال زیاد ۴ سهمیه ما در لیگ قهرمانان آسیا حتمی خواهد بود. البته این بازرسی حکم کنکور را برای فوتبال ما دارد چرا که ما نمی‌دانیم دیگر کشورها از جمله قطر یا امارات چه کارهایی انجام داده‌اند اما در دوره گذشته ما تنها یک ورزشگاه کمتر از قطر و ژاپن داشتیم.

وی تاکید کرد: با این شرایط من به افزایش امتیاز ایران بسیار خوشبین هستم و معتقدم ما می‌توانیم سهمیه کامل را در آسیا کسب کنیم. برای باشگاه‌ها کلاس توجیهی گذاشته‌ایم و آنها می‌دانند باید چه مدارکی را در زمان حضور این بازرسان به آنها ارائه دهند.

تاج درباره احتمال تاثیر بازرسی این ناظران بر میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: به هر حال این بازرسان از طرف AFC هستند و گزارش آنها می‌تواند اثربخش باشد. البته آنها صرفا برای بحثلیگ قهرمانان و سهمیه‌ها به ایران آمدند اما طبیعی است اگر ما تعداد ورزشگاه‌های درجه A خود را افزایش دهیم در بحثمیزبانی جام ملت‌های آسیا تاثیرگذار خواهد بود.

وی با قدردانی از همکاری باشگاه‌ها تاکید کرد: باشگاه فولاد خوزستان با بودجه خود اسکوربورد ورزشگاه غدیر اهواز را نصب کرد تا تنها مشکل این ورزشگاه برطرف شود ضمن اینکه دیگر باشگاه‌های ما مانند نفت و راه‌آهن نیز در زمینه تکمیل ورزشگاه تختی همکاری خوبی داشتند. خوشبختانه تمامی ورزشگاه‌های ما شرایط خوبی دارد و شاید کمی ورزشگاه تختی تهران نقایصی داشته باشد اما دیگر ورزشگاه‌های ما مانند غدیر اهواز و خلیج فارس هرمزگان هیچ ایرادی ندارند.

به گزارش تسنیم، تاج در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بحثتبانی در فوتبال اظهار داشت: خودم اعتقادم بر این است که فوتبال ما از نظر بحث‌هایی درباره پول‌های نادرست مشکل زیادی ندارد و آنطور که عده‌ای سیاه‌نمایی می‌کنند شرایط بد نیست اما هر جا که بحثپول و برنده و بازنده باشد مشکلاتی هم وجود دارد. باید کمیته اخلاق تشکیل و چند حقوقدان در آن مستقر شوند تا با همراهی دوستانی همچون علیپور و آیت‌اللهی این مسائل را پیگیری کنند.

وی افزود: مورد دیگر این است که باید اراده محکمی برای برخورد با تخلفات باشد به هیچ عنوان نیاید عافیتاندیشی کنیم. به عنوان نمونه در سازمان لیگ مرتضی کریمی وقتی اسمهایی را مطرح کرد بلافاصله ما وارد عمل شدیم. اینکه تنها براساس شنیدهها حرفی زده شود مورد قبول نیست و سازمان لیگ نشان داد که اراده محکمی در برخورد با تخلفات دارد و اهل مسامحه کاری نیست.